Olympus C-70 Zoom vai Olympus C-770 UZ vai Canon S2 IS?

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
räpsijä

Olympus C-70 Zoom vai Olympus C-770 UZ vai Canon S2 IS?

Viesti Kirjoittaja räpsijä »

(lisäsin otsikkoon vielä yhden mallin)

Nyt jos vihdoin ja viimein saan vanhan kamerani myytyä, olisi uuden osto edessä. Olen katsellut em. kameroita ja ne kiinnostavat.

Kysynkin nyt - mikä näistä olisi parhain käyttötarkoituksiini?

Kuvaan paljon koira- ja hevosnäyttelyissä sekä estekisoissa (joista suuri osa sisätiloissa) ja jyrsijöitäni (olen kasvattaja). Edellämainituissa erityisesti tarvitsee zoomia ja kunnon kuvanlaatua. Onko kameroissa minkälaiset tarkennukset? Missä parhain kuvanlaatu? Ottavatko tärähdystä mukaan kuvaan helposti? Jos, mikä vähiten?

Kokemuksia, kuvia, yms.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
binary

Re: Olympus C-70 Zoom vai Olympus C-770 UZ vai Canon S2 IS?

Viesti Kirjoittaja binary »

räpsijä kirjoitti:(lisäsin otsikkoon vielä yhden mallin)

Nyt jos vihdoin ja viimein saan vanhan kamerani myytyä, olisi uuden osto edessä. Olen katsellut em. kameroita ja ne kiinnostavat.

Kysynkin nyt - mikä näistä olisi parhain käyttötarkoituksiini?

Kuvaan paljon koira- ja hevosnäyttelyissä sekä estekisoissa (joista suuri osa sisätiloissa) ja jyrsijöitäni (olen kasvattaja). Edellämainituissa erityisesti tarvitsee zoomia ja kunnon kuvanlaatua. Onko kameroissa minkälaiset tarkennukset? Missä parhain kuvanlaatu? Ottavatko tärähdystä mukaan kuvaan helposti? Jos, mikä vähiten?

Kokemuksia, kuvia, yms.
Kyllä nuo kaikki on about samalla viivalla, jos sisäkuvauksesta puhutaan. Estekisojen kuvaus maneesilla on tuhoon tuomittua, valovoima ei riitä millään, koiranäyttelyistä saa kuvia kunhan ei yritä ottaa siitä kehärallista kuvaa, vaan silloin kun koira on paikallaan. Ulkonäyttelyistä saa hyviä kuvia. Jyrsijät ovat varmaan ainakin joskus paikoillaan, silloin niistäkin saa kohtuullisia kuvia.

Erillinen salama auttaa, maneesilla senkään kantomatka ei taida useimmiten riittää.

Pokkareiden valovoima ei vain riitä sisällä tapahtuvan liikkeen kuvaamiseen. Tästä on paljon kokemusta. Noista valitsisin vähiten huonon eli Canon, jossa on tärinänvaimennus. Tarkoitus ei ole masentaa, vaan kertoa totuudenmukaisesti ko. kameroiden puutteista.

Jos päädyt S2 IS:iin, niin kannattaa hyödyntää nopsakkaan Jatakun halpa hinta. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kauppa.aspx/81/25757 Ei ole välttämättä kovin kauaa myynnissä tuohon hintaan.
räpsijä

Viesti Kirjoittaja räpsijä »

Olet oikeassa - olen himoinnut pidempään kuin muistan Canonin järkkäreitä, mutta se, mikä niissä on vikana, on hinta. Tämänhetkisellä budjetilla Canonin järjestelmäkamerat siis pysyvät kaukana horisontissa - maksimihinta, mitä pystyisin kamerasta maksamaan, on 400-450 euroa. Olen käynyt jo tänään aiemmin katsomassa Jatakun sivuja ja taitaapa olla niin, että tilaan sen, vaikka en ole entistä saanut myytyä.
saNppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saNppa »

Runko on järkkäreissä hankinnan edullisin osa. Objektiiveihin uppoaa ihan toisenlainen summa. Tarvitaan selkeää kurinalaisuutta ja hevoslappuja silmille, jos niin ei käy. Pitkät polttovälit ja valoimaiset kakkukat ovat kalleimpia. Jos sellaisia ei tarvitse, voi homma pysyä hanskassa.
objektiivinen puoliharrastelija
Vastaa Viestiin