Onko jollain kokemusta Olympus C-770 digistä?
-
Onko jollain kokemusta Olympus C-770 digistä?
Olen hankkimassa nyt kesällä uutta kameraa ja jotain vähän laadukkaampaa kuin nykyinen pokkari silläkin on kuvia saanut mutta siinä vaan 4xgigitaalinen zoom mikä on ...surkea... ja sit salama ei riitä
mihinkään kun kuvaan bändejä.
Nyt mulla on harkinnassa tuo Olympus ja Konican se uus digimage Z 5
myös canonin s1 oon miettiny mutt siin vaan 3.2 pix eikä salamakenkäpaikkaa. Nää kolme on jäänyt nyt vahvoille. Kävin jo kaupassa kokeilemassa tota Olympusta ja vaikutti kivan kokoiselta ja ihan kelpo kameralta. Nyt haluaisinkin tietää onko jollain tää ja millainen on käyttää?
mihinkään kun kuvaan bändejä.
Nyt mulla on harkinnassa tuo Olympus ja Konican se uus digimage Z 5
myös canonin s1 oon miettiny mutt siin vaan 3.2 pix eikä salamakenkäpaikkaa. Nää kolme on jäänyt nyt vahvoille. Kävin jo kaupassa kokeilemassa tota Olympusta ja vaikutti kivan kokoiselta ja ihan kelpo kameralta. Nyt haluaisinkin tietää onko jollain tää ja millainen on käyttää?
-
- Viesti:
Olympus 770 on oikein kiva kamera. Zoomia on tarpeeksi ja valikot ovat selkeät. Joillekin videokuvauskin on tärkeä ja sekin 770:ssa toimii hyvin.
Bandikuviin nuo kaikki kamerat sopivat yhtä huonosti. Lähinnä ne sopivat kesäfestareille. Sisäkuvia saa kaikilla samalla lailla, mutta valotusajat tulevat pitkäksi. Vain humppayhtye pysyy riittävästi paikallaan, jottei liike-epäterävyys haittaa. Salamalla taas kaikilla tulee samanlaisia tylsiä kuvia, joista tunnelma on kadonnut.
Bandikuviin nuo kaikki kamerat sopivat yhtä huonosti. Lähinnä ne sopivat kesäfestareille. Sisäkuvia saa kaikilla samalla lailla, mutta valotusajat tulevat pitkäksi. Vain humppayhtye pysyy riittävästi paikallaan, jottei liike-epäterävyys haittaa. Salamalla taas kaikilla tulee samanlaisia tylsiä kuvia, joista tunnelma on kadonnut.
-
Eipä noissa niin kovin suuri ero ole mutta jotain pientä:
C765
- Ei lisäsalaman mahdollisuutta
- Video, QuickTime Motion JPEG®*
640 x 480, 15 fps
- muovirunko
- 16 Mt kortti
C770
- Lisäsalaman paikka
- Video, MPEG4 format, 640 x 480, 30fps
- metallirunko
- 128 Mt kortti (ainakin omassa pakettissani oli)
Lisätietoa: http://www.olympus.fi/cameras/
C765
- Ei lisäsalaman mahdollisuutta
- Video, QuickTime Motion JPEG®*
640 x 480, 15 fps
- muovirunko
- 16 Mt kortti
C770
- Lisäsalaman paikka
- Video, MPEG4 format, 640 x 480, 30fps
- metallirunko
- 128 Mt kortti (ainakin omassa pakettissani oli)
Lisätietoa: http://www.olympus.fi/cameras/
Olympus C-770 UZ
Olympus mju 1030 SW
Canon EOS 550D
CANON EF-S 15-85/3.5-5.6 IS USM
CANON EF 50/1.8 II
Olympus mju 1030 SW
Canon EOS 550D
CANON EF 50/1.8 II
-
Re: Onko jollain kokemusta Olympus C-770 digistä?
Päädyin sitten ostamaan ton Olympus camedia c-770 ultra zoomin ja odottelen sitä postista.
Ja ois kiva jos joku kenellä se on jo ollut kertoilisi kokemuksiaan kamerasta ja onko mistään saatavilla suomenkielistä ohjekirjaa vaikka useimmat toiminnot on jo tuttuja ja engalntiakin sentään vähän ymmärrän mut tossa on paljon uuttakin toimintaa mulle. Vinkkejä kiitos!
Ja ois kiva jos joku kenellä se on jo ollut kertoilisi kokemuksiaan kamerasta ja onko mistään saatavilla suomenkielistä ohjekirjaa vaikka useimmat toiminnot on jo tuttuja ja engalntiakin sentään vähän ymmärrän mut tossa on paljon uuttakin toimintaa mulle. Vinkkejä kiitos!
-
Minuakin kiinnostaisi varsinkin se, onko c770:n etsimen näyttö yhtään nopeammin päivittyvä kuin c740:n. Tilannekuvien otto on osoittautunut aika hankalaksi c740:llä, koska näytön kuva laahaa aika tavalla myöhässä, ja vielä nykien niin, että oikean kuvaushetken arvioiminen on ihan arpapeliä.
Jos tilanne ei siinä suhteessa ole parantunut, niin taidan pokkareiden sijasta ruvetakin katselemaan kunnollisia optisella etsimellä varustettuja järkkäreitä.
-Jallu-
Jos tilanne ei siinä suhteessa ole parantunut, niin taidan pokkareiden sijasta ruvetakin katselemaan kunnollisia optisella etsimellä varustettuja järkkäreitä.
-Jallu-
-
Re: Onko jollain kokemusta Olympus C-770 digistä?
Itselläni tuli mukana suomenkielinen manuska, vai tilasitkos ulkomailta? (Ostin Akibasta reilu vuosi sitten). Voihan sitä koittaa soittaa Olympuksen asiakastukeen ja kysyä löytyisikös heiltä suomenkielisenä.Sepeli kirjoitti: onko mistään saatavilla suomenkielistä ohjekirjaa vaikka useimmat toiminnot on jo tuttuja ja engalntiakin sentään vähän ymmärrän mut tossa on paljon uuttakin toimintaa mulle. Vinkkejä kiitos!
Olympus C-770 UZ
Olympus mju 1030 SW
Canon EOS 550D
CANON EF 50/1.8 II
Olympus mju 1030 SW
Canon EOS 550D
CANON EF 50/1.8 II
-
Ostin kameran verkkokauppa.comista tein ekaks hintavertailuja ja kävin Turussa eri valokuvaliikkeissä kyselemässä hintatasoa päädyin sitten verkkokauppaan.
Tarttis juu kysellä sieltä suomen olympuksesta sitä suomenkielistä opusta. Tää on eka järjestelmän tapainen ja kaikki täytyy opetella nää hienot systeemit kun vaan kuvaa ja räplää jotkut asiat kyl tiedän jo ennestään.
Kävin sitä tos pihalla kokeilemassa ja ihan upeita kuvia saa ja mun käteen tää ainakin istuu ja tuntuu kivalta kunhan opin kaikki sen hienoudet.
Tarttis juu kysellä sieltä suomen olympuksesta sitä suomenkielistä opusta. Tää on eka järjestelmän tapainen ja kaikki täytyy opetella nää hienot systeemit kun vaan kuvaa ja räplää jotkut asiat kyl tiedän jo ennestään.
Kävin sitä tos pihalla kokeilemassa ja ihan upeita kuvia saa ja mun käteen tää ainakin istuu ja tuntuu kivalta kunhan opin kaikki sen hienoudet.
-
Jarikii kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi varsinkin se, onko c770:n etsimen näyttö yhtään nopeammin päivittyvä kuin c740:n. Tilannekuvien otto on osoittautunut aika hankalaksi c740:llä, koska näytön kuva laahaa aika tavalla myöhässä, ja vielä nykien niin, että oikean kuvaushetken arvioiminen on ihan arpapeliä.
-Jallu-
Tosiaankin tänään sain ton c-770 ja kävin nappaamassa pihalla kuvia mm:ssa eläväisestä pojastani suht näpsäkästi kuva tuli ja ainkain on nopeampi kuin mun entien kamera (halpa digipokkari digizoomilla) jossa kuva tuli tosi viiveellä verrattuna tähän mun uuteen kameraan.