olympus sp-800uz

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
jamsre

olympus sp-800uz

Viesti Kirjoittaja jamsre »

onko käsisäätöjä ?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
meerinen

Viesti Kirjoittaja meerinen »

Millaisia käsisäätöjä tarkoittanet? Itselläni on kyseinen kamera ollut reilut puoli vuotta. Siinä on myös manuaalisäädöillä toimiva ohjelma. Mutta aika suppeat nuo säädöt ainakin omasta mielestäni ovat. Riittänevät minulle (aloittelijalle), tosin jotain säätöjä kaipaisin tuohon lisää.

Valotusaikaa tai aukon kokoa ei tietääkseni pysty säätämään itse manuaaliohjelmassakaan. Eli säädettäviä siinä ovat valkotasapaino, ISO-herkkyys ja kuvan kirkkaus. Ja tietty pystyy asetuksista säätämään miten valotus mitataan (kuvan keskeltä, kokonaistasapainotettu tai keskipainotettu), tarkentaako kohteen mukaan vai esim. tietty säädettävä alue jne.

Kaikki nuo edellä mainitut säädöt löytyy myös melkein kaikista esisäädetyistä kuvaus"ohjelmista". Itse kuitenkin nykyään kuvaan melkein aina tuolla manuaalilla; säätöjen suppeudesta huolimatta tuntuu sillä onnistuvan kuvat parhaiten.

Ja löytyyhän siitäkin kamerasta sitten se täysautomaattinen ohjelma, jota ei ensimmäisen viikon jälkeen ole paljonkaan tullut käytettyä...
Vastaa Viestiin