Olympus SP-590UZ
-
Olympus SP-590UZ
onko joku hypistellyt jo Olympus SP-590UZ kameraa
-
hypistelyn odottamista..
En ole vielä hypistellyt, mutta tuo on mulle tilauksessa.
Malttamattomana odottelen...
Niin, olen uusi palstalla, hei vaan kaikille!
Malttamattomana odottelen...
Niin, olen uusi palstalla, hei vaan kaikille!
-
-
-
testailua
Nyt käytössä ollut perjantaista saakka...
Ei olla ihan sinut kameran kanssa...mutta pikkuhiljaa...
Tykkään kovin, kuvanvakaaja tuntuu aika tehokkaalta, se ollut iso plussa heti näin alkuun.
Tuntuu käteen sopivan tukevalta, saan hyvän kuvausotteen ja ei ole liian painava.
Ei olla ihan sinut kameran kanssa...mutta pikkuhiljaa...
Tykkään kovin, kuvanvakaaja tuntuu aika tehokkaalta, se ollut iso plussa heti näin alkuun.
Tuntuu käteen sopivan tukevalta, saan hyvän kuvausotteen ja ei ole liian painava.
On onni omistaa silmät, joilla nähdä kaikki kauneus...ja kamera jolla tallentaa se muillekin...
-
oly 590 UZ vai canon PS SX10 IS?
Kertokaas nyt asiantuntijat kumpi vai kampi?
-
on käytössä
Käytetty on ja mukavaksi todettu , kevyt ja siitä saa hyvän otteen vaikka minulla on nakkisormet . En isommin käytä digitaalista zoomia syystä , että kuvan laatu menee suttuiseksi . Jos pystyt käyttämään alle 400 ison arvoja ja optista zoomia kuva on valmis katsottavaksi ilman isompia käsittelyjä . Oma salama ei ole kovin tehokas , mutta osta elektroninen salama FL-36R . Se on hyvä lisä ko satsiin .
-
Tervehdys
Mulla on ollut Olympus käytössä seitsemisen kuukautta. Ostin sen, koska halusin pidemmälle yltävän zoomin, vanha kamera Lumix FZ-8. No, sain pidemmän putken, sikäli olen tyytyväinen Olympukseen. Kaikessa muussa Lumix FZ-8 onkin sitten parempi, paitsi megapikseleissä. Tämä perustuu siis täysin omaan kokemukseen kyseisistä kameroista, ei numero faktoihin.
Mulla on ollut myös ongelmia Olympuksen zoomin toiminnan kanssa. Juurikin eilen, zoomi ja tarkennus lakkasivat toimimasta, tämä on jo kolmas kerta. Ensimmäisellä kerralla kävi huolossa putsattavana ja säädettävänä. Toisella kerralla alkoi toimimaan, kun aikani käynnistelin ja sammuttelin konetta. Nyt, kolmannella kerralla, olen yrittänyt samaa, mutta turhaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
-Ari-
Mulla on ollut Olympus käytössä seitsemisen kuukautta. Ostin sen, koska halusin pidemmälle yltävän zoomin, vanha kamera Lumix FZ-8. No, sain pidemmän putken, sikäli olen tyytyväinen Olympukseen. Kaikessa muussa Lumix FZ-8 onkin sitten parempi, paitsi megapikseleissä. Tämä perustuu siis täysin omaan kokemukseen kyseisistä kameroista, ei numero faktoihin.
Mulla on ollut myös ongelmia Olympuksen zoomin toiminnan kanssa. Juurikin eilen, zoomi ja tarkennus lakkasivat toimimasta, tämä on jo kolmas kerta. Ensimmäisellä kerralla kävi huolossa putsattavana ja säädettävänä. Toisella kerralla alkoi toimimaan, kun aikani käynnistelin ja sammuttelin konetta. Nyt, kolmannella kerralla, olen yrittänyt samaa, mutta turhaan. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
-Ari-
-
-
tietoa pukkaa
Terve ! Voit käyttää sitä korttia . Digitaalisen zoomin saat päälle , kun painat menu näppäintä , keskellä kameran kuva , paina ok , valikko aukeaa alhaalla digit zoom . Voit valita asennon , joko päällä tai pois . Jos käytät ns hieno zoomia silloin digitaalinen zoom ei toimi . Toinen juttu , kun sulla ei ole opaskirjaa , menuvalikon puolelta voit oppia yllättävän paljon .
-
Joo menuvalikkoa on kahlailtu, mutta nyt vasta hoksasin että "kameravalikko" ei aukea silloin jos kamera on automaatilla...
Mikä se on toi hieno zoomi ja mistä sen saa pois päältä?
EDIT: nyt pääsin tuota hienoa zoomia muokkaamaan.
Täytyy kyllä ihmetellä että mitä ovat Olympuksella miettineet kun ovat tähän kameraan laittaneet omituisia ominaisuuksia, video+zoom ei ääniä, automaattimoodi ja ei digitaalista zoomia...
Mikä se on toi hieno zoomi ja mistä sen saa pois päältä?
EDIT: nyt pääsin tuota hienoa zoomia muokkaamaan.
Täytyy kyllä ihmetellä että mitä ovat Olympuksella miettineet kun ovat tähän kameraan laittaneet omituisia ominaisuuksia, video+zoom ei ääniä, automaattimoodi ja ei digitaalista zoomia...
Kameralaukussa Nikon D5500 + 10-20, 35, 18-50 ja 70-300 + pari salamia ja ripaus tuuria.
Sisällöntuotannon saloja opetellessa.
Sisällöntuotannon saloja opetellessa.
-
Vuoden päivät olen käyttänyt. Sitä ennen oli SP-565 malli joka kastui joessa ja irtisanoi toimintansa.
Tällaista kokemusta:
-Retkikuvauksessa ja ulkoilmaolosuhteissa tekee korkealaatuista kuvaa. Olen verrannut Nikon D5000 (35 mm lasi) kanssa eikä eroa hyvissä olosuhteissa huomaa. Sisäkuvat on eri juttu.
-26 kertainen zoomi on jo liioittelua. Telepäätä ei käsivaralta saa juuri koskaan tarkaksi ja jalustallakin edellyttää hyvää valoa.
-Talvella sormikkaat (rukkasista puhumattakaan) kädessä ei voi käyttää, koska nappulat ovat pieniä.
Otan tämän mukaan yleensä retkille kun päätarkoitus on dokumentoida. Muuten käytän Nikonia.
Tällaista kokemusta:
-Retkikuvauksessa ja ulkoilmaolosuhteissa tekee korkealaatuista kuvaa. Olen verrannut Nikon D5000 (35 mm lasi) kanssa eikä eroa hyvissä olosuhteissa huomaa. Sisäkuvat on eri juttu.
-26 kertainen zoomi on jo liioittelua. Telepäätä ei käsivaralta saa juuri koskaan tarkaksi ja jalustallakin edellyttää hyvää valoa.
-Talvella sormikkaat (rukkasista puhumattakaan) kädessä ei voi käyttää, koska nappulat ovat pieniä.
Otan tämän mukaan yleensä retkille kun päätarkoitus on dokumentoida. Muuten käytän Nikonia.
-
590
Mun piti laittaa pienet täpit kuumaliimaa ristikko-ohjaimen pieniin nappuloihin, ja nyt toimii, jopa pimeässä.