Tuollaista kameraa olen suunnitellut, mutta monesta paikasta lueskellut että syö todella paljon pattereita? Millaisia käyttäjäkokemuksia?
Kuvaamista olen aloittelemassa ja kameraa olen ostamassa, mutta onko suht. samaa hintaluokkaa olevia kameroita joissä olisi akku?.
Kestääkö nämä ladattavat patterit miten pitkään?
Olympus SP-560 ja patterien kulutus
-
Tärkein tekijä näillä ladattavilla AA paristoilla pelatessa on itse akut ja varsinkin laturi. Maitolaiturista saa hyvän laturin ja Sanyon 2700mAh akut ovat huippua AA koossa. Käytän noita eräässä muussa laitteessa joka ei liity valokuvaukseen.
Jollain halpislaitteella ladatut akut voivat simahtaa hyvinkin äkkiä. Itselläni GP satsi josta loppuu välillä virrat erittäin nopeasti. Noissa Sanyon akuissa on itsepurkautuminen erittäin vähäistä,GP akut voi hävittää virran viikossa itsekseen.
Jollain halpislaitteella ladatut akut voivat simahtaa hyvinkin äkkiä. Itselläni GP satsi josta loppuu välillä virrat erittäin nopeasti. Noissa Sanyon akuissa on itsepurkautuminen erittäin vähäistä,GP akut voi hävittää virran viikossa itsekseen.
-
AA-akut kestää
AA-akut kestää pattereitä paljon paremmin,
kokemusta aikaisemmasta mallista olympus sp510-uz ja vartan AA-akut,
esite lupaa 630 kuvaa yksillä pattereilla, ja se pitää hyvin paikkansa, ilman salamaa, jopa yli tuhat kuvaa yhdellä latauksella.
voi olla, että uusi malli vie enemmän virtaa, mutta en usko sitä kovin huonoksi.
kokemusta aikaisemmasta mallista olympus sp510-uz ja vartan AA-akut,
esite lupaa 630 kuvaa yksillä pattereilla, ja se pitää hyvin paikkansa, ilman salamaa, jopa yli tuhat kuvaa yhdellä latauksella.
voi olla, että uusi malli vie enemmän virtaa, mutta en usko sitä kovin huonoksi.
-
Itselläni on SP-560 UZ ja tavalliset alkaliparistot kestävät semmoiset 50-kuvaa... käytän tosin Vartan ladattavia ja ne kestää viikon tai pari jos en innostu liikaa räpsimään. Viikossa tulee kuvattua 20-30 kuvaa riippuen tietenkin jos löytyy kuvattavaa. Olen lähinnä yrittänyt tiirata lintuja.
Älä käytä LCD-ruutua etsimenä jos kamerassa on ihan oikea optinen etsin tai se mistä voi silmällä tiirata läpi, lcd-ruutu syö paristoja.
Ota merkkiäänet pois päältä, se piipperi ensinnäkin häiritsee ja syö myös virtaakin.
Älä pidä kameraa turhaan päällä, päättele itse tarpeesi mukaan milloin kameran on hyvä olla toimintavalmiudessa ja milloin ei.
Älä käytä LCD-ruutua etsimenä jos kamerassa on ihan oikea optinen etsin tai se mistä voi silmällä tiirata läpi, lcd-ruutu syö paristoja.
Ota merkkiäänet pois päältä, se piipperi ensinnäkin häiritsee ja syö myös virtaakin.
Älä pidä kameraa turhaan päällä, päättele itse tarpeesi mukaan milloin kameran on hyvä olla toimintavalmiudessa ja milloin ei.