Olyn UZI sai vihdoin seuraajan. Olympus SP-550UZ
-
Ja kuvia! :)
http://product.pchome.net/digital_dc_ol ... 54387.html
kaikista täysiresoluutioversiot saatavilla täydellä exif informaatiolla.
kohinaa on, mutta onko sitä liikaa, sen päättäkööt jokainen itse. Varsinaiset testit sitten näyttävät varsinaiset erot kilpailijoihin. (itse normaalikuvissa en ainakaan suoralta kädeltä osaa sanoa, kumpi kohisee enemmän, FZ8 vai SP550UZ. Näiltä osin näyttäisi että aika tasoissa ollaan.)
http://product.pchome.net/digital_dc_ol ... 54387.html
kaikista täysiresoluutioversiot saatavilla täydellä exif informaatiolla.
kohinaa on, mutta onko sitä liikaa, sen päättäkööt jokainen itse. Varsinaiset testit sitten näyttävät varsinaiset erot kilpailijoihin. (itse normaalikuvissa en ainakaan suoralta kädeltä osaa sanoa, kumpi kohisee enemmän, FZ8 vai SP550UZ. Näiltä osin näyttäisi että aika tasoissa ollaan.)
-
-
-
-
- Viesti:
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/revie ... /5633.html
hieman telepäässä vivahteita virheän ja violetin suuntaan... mikä nyt tietysti oli odotettavissa.
hieman telepäässä vivahteita virheän ja violetin suuntaan... mikä nyt tietysti oli odotettavissa.
S a m i R e i n i k a i n e n
-
-
Yksi taitaa olla minulla. Se tuli kuin tulikin postiin seuraavaksi päiväksi, joten ehdin sada viikonlopuksi ihmeteltävää. Oikeastaan olin jo päättänyt, että en enää Olympusta osta, kun 50 Z:n päivitysten kanssa oli niin paljon veulaamista, mutta 18-kertainen optinen zoomi ja mukana kulkeva koko saivat pyörtämään päätöksen.HannuS kirjoitti:Kävin TopShotissa kokeilemassa ja ottamassa muutaman testiruudun. En pettynyt. Kuvat olivat vielä parempia kuin olin odottanut. Kameran ulkoinen habitus oli kaukana muovirimpulasta. Ei oota myivät. Kaikki 22 kappaletta olivat kadonneet hyllyiltä kuin häkä.
Jämäkkä ja kokoisekseen erittäin monipuolinen kamera. Opeteltavaa riittää - muutamassa vuodessa on kehitystä tapahtunut paljon.
-Zeke-
-
Ostin omaksi
Nyt oon pari päivää naputellut kuvia. Mulla oli ennen vanha Canonin vastaava ( 10 * optinen zoom), jotenkyllä 5 vuotta on pitkä aika digikameroiden kehityksessä. Nyt vaan treeniä, niin kyllä se siitä lähtee. Alku on ainakin lupaava.
-
Tällä mallilaan Olympus näyttää pitkästä aikaa kivunneen MBnetin hintaseurannan kiinnostavimmaksi kameraksi.
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26323
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26323
-
Ja täällä toinen TopShotin UZin ostaja... 8-) Kolmisen tuntia sitten kävin hakemassa, varauksen tein torstaina klo 16 tietämissä puhelimitse, nyt sanoi, että olivat viimeiset menneet tuollain torstaina.zeke kirjoitti:Yksi taitaa olla minulla. Se tuli kuin tulikin postiin seuraavaksi päiväksi, joten ehdin sada viikonlopuksi ihmeteltävää.HannuS kirjoitti:Kävin TopShotissa kokeilemassa ja ottamassa muutaman testiruudun. En pettynyt. Kuvat olivat vielä parempia kuin olin odottanut. Kameran ulkoinen habitus oli kaukana muovirimpulasta. Ei oota myivät. Kaikki 22 kappaletta olivat kadonneet hyllyiltä kuin häkä.
Nyt sitten opettelemaan S1:stä uuteen maailmaan... Kääntyvää näyttöä vain tulee ensimmäisenä ikävä, mutta muuten näyttää ihan hyvältä.
-
Kävinpä minäkin sitä Top Shotissa kuolaamassa. Itselläni on Canonin Powershot IS 2, mutta jos vaihtaisin tuohon Olympukseen, niin olisiko suurta eroa? Digijärkkärit ovat tosi vähäkohinaisia, mutta entä tämä? ISO luvut saa ruuvattua isolle, mutta te jotka olette jo sillä kuvailleet, kohiseeko se paljonkin? No aina voi halkoa hiuksia miettiä ja mikä on kenenkin mielestä paljon. Mun Canonissa ei kannata ISO 200 herkemmälle säätää.
-
No eipä tuolla ole digijärkkäreiden kanssa oikein mitään tekemistä. Kohinaa löytyy aivan kuten kaikista muistakin kompaktikameroista. Nykyiseen kameraasi olisi tuskin eroa siinä suhteessa. Se suurin ero löytynee luvuista 28-504mm.Phil kirjoitti:Kävinpä minäkin sitä Top Shotissa kuolaamassa. Itselläni on Canonin Powershot IS 2, mutta jos vaihtaisin tuohon Olympukseen, niin olisiko suurta eroa? Digijärkkärit ovat tosi vähäkohinaisia, mutta entä tämä? ISO luvut saa ruuvattua isolle, mutta te jotka olette jo sillä kuvailleet, kohiseeko se paljonkin? No aina voi halkoa hiuksia miettiä ja mikä on kenenkin mielestä paljon. Mun Canonissa ei kannata ISO 200 herkemmälle säätää.
-
Minulle tuli tuollainen eilen 5.3. postissa. En ehtinyt perua tilausta, vaikka tiesinkin jo tarpeen siirtyä järkkäriin. Eli nyt pitäisi tästä luopua. Laitoin ilmoituksen jo myydään palstalle, joten halukkaat voivat käydä sieltä katsomassa. On tosi näppärän tuntuinen kamera, mutta ei riitä rahkeet pitämään tätä sekä järkkäriä.
-
Itsekkin kävin paikallisessa liikkeessä, Kuva Salosella Kotkassa, tänään testaamassa... ote kamerasta on erittäin onnistunut ja jälleen erinomainen esimerkki siitä että ei hyvän otteen muotoutuminen aina kahvaa tarvitse. kuvissa kamera tosiaan vaikuttaa paljon enemmän rimpulalta kuin mitä se itse asiassa on.
Pikakokeen perusteella vakaaja vaikutti ihan oikeasti kunnon peliltä.
Salosella oli aamulla muuten tasan yksi kappale tähteenä. 1. erä oli mennyt kuin kuumille kiville ja maahantuoja ei kuulema pysty edes sanomaan milloin noita tulee suuremmassa määrin lisää. Ilmeisesti kysyntä ylittää kaikki odotukset.
Pikakokeen perusteella vakaaja vaikutti ihan oikeasti kunnon peliltä.
Salosella oli aamulla muuten tasan yksi kappale tähteenä. 1. erä oli mennyt kuin kuumille kiville ja maahantuoja ei kuulema pysty edes sanomaan milloin noita tulee suuremmassa määrin lisää. Ilmeisesti kysyntä ylittää kaikki odotukset.
-
- Viesti:
XD-korttia ei saa 2 GB suurempana, ainakaan verkkokauppa.comista. Kertokaa jos löydätte jostain muusta.UnskiV kirjoitti:Kertoisitko, miksi xD korttia ei voi hyväksyä. Onko siinä jokin vika, onko se kallis, rikkoontuuko se, vai mikä ihme siinä on.
The original xD cards were available in 16 MB to 512 MB capacities. The Type M card, released in February 2005 [1], uses Multi Level Cell (MLC) architecture to achieve a theoretical storage capacity of up to 8 GB. As of August 2006, Type M cards are available in sizes from 256 MB to 2 GB. However, the Type M suffers slower read-write speeds than the original cards.
The Type H card, first released in November 2005 [2], offers higher data rates than Type M cards (theoretically as much as 3 times faster). As of 2006, Type H cards are only available in 256MB, 512MB, 1GB, and 2GB capacities (the 2GB type H card is currently only available in Japan). ... However type H cards are required in newer models to capture video at high rate (640x480x30). http://en.wikipedia.org/wiki/XD-Picture_Card
SmartMedia ja xD eroavat muista muistikorttityypeistä (SD, MMC, MS, CF,...) siinä, että ne ovat tyhmiä. SD, MMC ja sen sellaiset ovat pieniä tietokoneita, joilta voi vaikka pyytää hakemistolistauksen. SmartMedia ja xD ovat kuin lerppuja, eli pitää osata lukea tavu kerrallaan. Tämä oli järkevää, kun äly maksoi vielä liikaa.
Itsekin odotan mielenkiinnolla SP-550UZ -testiä. Käytännön hämäräkuvausominaisuudet kiinnostavat. Pitää myös saada kamera käteen kokeiltavaksi.
--
froggie
froggie
-
- Viesti:
Mistä yökuvasamppeleita?
Olympus SP-500 UZ kiinnostaa minuakin. Pitäisi saada kouraan kokeiltavaksi ja pitäisi nähdä yökuvaesimerkkejä. DCRP on yleensä ollut siitä hyvä, että kuvausolosuhteet ovat vertailukelpoisia ja on voinut vertailla. Ei vain ole vielä SP-500:n esimerkkikuvia...
http://www.dcresource.com/reviews/olymp ... ndex.shtml
Minkähän kokoinen tuo käytännössä lienee, sekin on nähtävä.
Itse kun en halua valokuvauskoneen kuljettajaksi, niin Canon SIII on suurin piirtein maksimikoko kameralle. Huono puoli sinänsä, että tuontyyppiseen kameraan ei saa vastavalosuojaa (vai mikä se hood nyt suomeksi onkaan). Vai saako?
http://www.dcresource.com/reviews/olymp ... ndex.shtml
Minkähän kokoinen tuo käytännössä lienee, sekin on nähtävä.
Itse kun en halua valokuvauskoneen kuljettajaksi, niin Canon SIII on suurin piirtein maksimikoko kameralle. Huono puoli sinänsä, että tuontyyppiseen kameraan ei saa vastavalosuojaa (vai mikä se hood nyt suomeksi onkaan). Vai saako?
--
froggie
froggie