Minolta Dimage 7hi: tuloksena vain mustaa kuvaa?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Elo 15, 2006 16 : 49
- Paikkakunta: Helsinki
Minolta Dimage 7hi: tuloksena vain mustaa kuvaa?
Minolta Dimage 7hi, ostettu kesä 2003, nyt vain mustaa kuvaa samoin näyttö. Kannattaako korjata, kameran kuvanlaatu oli superb! Kiitos! spider5.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Loka 03, 2006 14 : 04
Korjauttaminen saattaa onnistua ilmaiseksi Sonyn huollossa, tai sitten ei. Sinuna Googlettaisin tietoa vastaavista tapauksista.
Tässä yksi:
http://www.dcresource.com/forums/archiv ... 18276.html
Tässä yksi:
http://www.dcresource.com/forums/archiv ... 18276.html
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Huhti 27, 2003 20 : 38
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Minulla on ollut 7Hi kesäkuusta 2003 lähtien. Hyvin on pelannut, epaitsi ekana kesänä meni se välillä jumiin, mikä korjattiin tietenkin takuuseen.
Tänään rupesin kuvaamaan ja näyttö samoin kun kuvat olivat sameita ja purppuran sävyisiä. Valotusajat olivat "sata" kertaa normaalia pidempiä.
K-M Euroopan sivulla ( miksi ei Suomen?) kerrotaan samanlaisesta CCD kennoviasta, joka korjataan ilmaiseksi. Muistaakseni näissä on Sonyn kenno, ( joka kaiketi lopuksi maksaa viulut).
Suomen huolto on nyt Ruotsissa. Pitää ottaa yhteyttä.
Zieger Teknik AB
Gottorpsgatan 5
SE-582 73 Linköping
SVERIGE
Puhelin: +46 13 23 96 60
Faksi: + 46 13 14 52 53
Sähköposti: foto@zieger.se
vikainfo
http://www.konicaminoltasupport.com/Eng ... _en.0.html
Edit: Oli siellä Suomen sivulla uutiset osiossa otsikko: Tärkeää tietoa Konica Minoltan digitaalikameran omistajille. Sitä klikkaamlla pääsi ulkolaisille vikainfo sivuilla. Miksei siinä voinut lukea, että kennovikoja.
Tänään rupesin kuvaamaan ja näyttö samoin kun kuvat olivat sameita ja purppuran sävyisiä. Valotusajat olivat "sata" kertaa normaalia pidempiä.
K-M Euroopan sivulla ( miksi ei Suomen?) kerrotaan samanlaisesta CCD kennoviasta, joka korjataan ilmaiseksi. Muistaakseni näissä on Sonyn kenno, ( joka kaiketi lopuksi maksaa viulut).
Suomen huolto on nyt Ruotsissa. Pitää ottaa yhteyttä.
Zieger Teknik AB
Gottorpsgatan 5
SE-582 73 Linköping
SVERIGE
Puhelin: +46 13 23 96 60
Faksi: + 46 13 14 52 53
Sähköposti: foto@zieger.se
vikainfo
http://www.konicaminoltasupport.com/Eng ... _en.0.html
Edit: Oli siellä Suomen sivulla uutiset osiossa otsikko: Tärkeää tietoa Konica Minoltan digitaalikameran omistajille. Sitä klikkaamlla pääsi ulkolaisille vikainfo sivuilla. Miksei siinä voinut lukea, että kennovikoja.
Jari Birling
-
- Viestit: 4436
- Liittynyt: Syys 19, 2004 6 : 22
- Paikkakunta: LPR
Termi "kennovika" ei välttämättä kerro suurelle osalle digiräpsijöitä yhtään mitään ("Mikä ihmeen kenno?"). "Tärkeää tietoa xxxx-merkkisen digikameran omistajille" sen sijaan kertonee sen verran, että kyseisen merkkisen kameran omistaja uteliaisuuttaan klikannee linkin auki.Birling kirjoitti:Edit: Oli siellä Suomen sivulla uutiset osiossa otsikko: Tärkeää tietoa Konica Minoltan digitaalikameran omistajille. Sitä klikkaamlla pääsi ulkolaisille vikainfo sivuilla. Miksei siinä voinut lukea, että kennovikoja.
Sonyn kennojen sarjavioistahan oli isosti polemiikkia joskus vuosi-puolitoista sitten. Ellen väärin muista, kunkin sarjavikakennoja käyttäneen kameravalmistajan sivustoilta löytyy viitetietoja, joiden perusteella tulkita, onko omassa käpälässä em. sarjavika.
Jossain määrin mielenkiintoista tietysti nähdä, miten pitkälle tulevaisuuteen valmistajat omaan piikkiinsä korjaavat aikavälillä x-y valmistettuja tai valmistenumeroa 123456-456789 olevia kameroita.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Elo 15, 2006 16 : 49
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Minolta Dimage 7hi: tuloksena vain mustaa kuvaa?
Kiitos avusta erityisesti Birlingille! Lähetin kameran Ziegerille ja se tuli takaisin viikossa korjattuna veloituksetta! Hyvin toimittu, vaikka vika tosin oli Sonyn kennossa: Terv. spider5.spider5 kirjoitti:Minolta Dimage 7hi, ostettu kesä 2003, nyt vain mustaa kuvaa samoin näyttö. Kannattaako korjata, kameran kuvanlaatu oli superb! Kiitos! spider5.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: Huhti 27, 2003 20 : 38
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Olen minäkin jo jokin aika sitten saanut omani korjattuna.
Lähetin 1. helmiikuuta, 5. päivä oli Ziegerillä, 15. lähti Suomeen ja 19. tuli pakettikortti ( tai iilmoitus kirjatusta kirjeestä ).
Kerrassaan nopeaa, kun kuitenkin on kyse ilmaisesta toiminnasta.
Olen itsekin miettinyt kuten IlkkaS, että kauanko näitä korjataan. En tunne kansainvälistä takuu juridiikkaa.
Kuluttajan kannalta oli onni, että viallinen kenno oli Sonyn ja S osti K-M:n. Omistajan vaihdoshan ei katkaise takuuvastuuta.
Lähetin 1. helmiikuuta, 5. päivä oli Ziegerillä, 15. lähti Suomeen ja 19. tuli pakettikortti ( tai iilmoitus kirjatusta kirjeestä ).
Kerrassaan nopeaa, kun kuitenkin on kyse ilmaisesta toiminnasta.
Olen itsekin miettinyt kuten IlkkaS, että kauanko näitä korjataan. En tunne kansainvälistä takuu juridiikkaa.
Kuluttajan kannalta oli onni, että viallinen kenno oli Sonyn ja S osti K-M:n. Omistajan vaihdoshan ei katkaise takuuvastuuta.
Jari Birling