Nyt olen kahden vaiheilla. Valintoina olisi Nikon d50 (uusi, kaupasta)tai -olympus e1 (3v. vanha). Nikonin mukana tulisi vain objekti mutta käytetyn Olympuksen mukaan saisi objektin tai kaksi (en juuri muista), muutamat akut ja laukun.
Sitä vain mietin, kun saisin molemmat suunnilleen samaan hintaan, että kumpi olisi parempi ostos, uusi vai vanhempi. Mietin, kun vanhemmalla ei ole takuuta ja että voiko siinä olla esim, jonkun ajan kuluessa huono kenno tms. Kameraa on kuitenkin pidetty kuin silmäterää mutta arveluttaa vieläkin.
Mikä olisi mielipiteenne näin ammattipuolella tai muuten vain, koska itse olen hieman vasta-alkaja kameroiden kanssa.
Kameran hankinta
-
Olympus taitaa olla paremman tason kamera menneiltä vuosilta. D50 saatavuus taitaa olla tätä nykyä nihkeä? Tätä nykyä tuo olympuksen ratkaisu kennon suhteen näyttää arveluttavalta pitkällä jänteellä eli suoranaista suositusta ei kyllä uskalla enään antaa. Vaikka runko pitäisi olla varsin hyvä. Ehdoton kompromissia eli pentaxin runkoa joka on selkeästi parempi kuin tuo D50.
http://www.topshot.fi/product_info.php? ... 206acc5eed
http://www.topshot.fi/product_info.php? ... 206acc5eed
-
pentax tai nikon d50. Jo siksi vanha kamera on vanha kamera ja
muutamia tekijöitä jotka näkyy jo testeistä on Olympuksessa miksen
päätynyt siihen (kohina ja 4:3 kuvat ainakin,optiikkavalikoima
(aika hyvä mutta jos tarvii tietynlaista voi olla hinnasta tulevia
ongelmia) ja sitten takuu huollon tekomaa tosin se ei vakuta käytettyä
ostaessa...). Kun valitsin Canon,Olympus tippui heti alkumetreillä.
muutamia tekijöitä jotka näkyy jo testeistä on Olympuksessa miksen
päätynyt siihen (kohina ja 4:3 kuvat ainakin,optiikkavalikoima
(aika hyvä mutta jos tarvii tietynlaista voi olla hinnasta tulevia
ongelmia) ja sitten takuu huollon tekomaa tosin se ei vakuta käytettyä
ostaessa...). Kun valitsin Canon,Olympus tippui heti alkumetreillä.