Z20 Käyttökokemuksia
-
Z20 Käyttökokemuksia
>>>>Hola,
Tossa aikasemmin olen kysellyt teittin mielipidettä Z5 kamerasta ja kivastihan niitä vastauksia tuli. Kiitos siitä.
Nyt haluaisin kuulla käyttökokemuksia Z20 kamerasta. Olen kaikenlaisia arvioita käväissyt lukemssa netistä mutta kaipailisin vielä käytännön kokemuksia. Joten te joilla kyseinen kamera on niin avatkaa sanainen arkkunne..:)
Tossa aikasemmin olen kysellyt teittin mielipidettä Z5 kamerasta ja kivastihan niitä vastauksia tuli. Kiitos siitä.
Nyt haluaisin kuulla käyttökokemuksia Z20 kamerasta. Olen kaikenlaisia arvioita käväissyt lukemssa netistä mutta kaipailisin vielä käytännön kokemuksia. Joten te joilla kyseinen kamera on niin avatkaa sanainen arkkunne..:)
~Sun has to belive what it sees~
-
Mitä nämä arviot ovat, mitä olet lukenut? Googletin, mutta en löytänyt mitään.
Z20 on tammikuun malli, sitä ei löydy Suomesta kuin muutamasta liikkeestä, näemmä (MBnet hintaseuranta), eikä näytä täällä forumeillakaan paljon juttua olevan.
Jos olet jotain arvosteluja lukenut, niin kertoisitko mitä, ja jos osoitteita olisi niin olis vielä hienompi. Olen tuota ajatellut ostaa, ja Z10-arvosteluja lukenut sekä käynyt kokeilemassakin Z10:tä.
Z20 on tammikuun malli, sitä ei löydy Suomesta kuin muutamasta liikkeestä, näemmä (MBnet hintaseuranta), eikä näytä täällä forumeillakaan paljon juttua olevan.
Jos olet jotain arvosteluja lukenut, niin kertoisitko mitä, ja jos osoitteita olisi niin olis vielä hienompi. Olen tuota ajatellut ostaa, ja Z10-arvosteluja lukenut sekä käynyt kokeilemassakin Z10:tä.
-
Mulla on Z10, eli käytännössä Z20 mutta 3.2mpix.
Ja kyllä, niillä alkaliparistoilla saa ihan helvetisti kuvia. Sain ensimmäisillä paristoillani, jotka oli ne tehtaan Panasonicit jotka tuli mukana (useimmiten huonoja pattereita), otettua 430 kuvaa. Siihen kuului vielä kaikki se uuden kameran sohlaus eli paljon valikkojen selausta, kuvien katselua, zoomailua, poistamista, videokuvausta, videon katselua ja muuta testailua.
NiMH akuilla pystyy varmasti ottamaan 500+ kuvaa ja helposti, kun räpläysinto katoaa ja kuvien ottaminen tulee pääasiaan.
Tietysti kannattaa ottaa huomioon, että tuohonhan menee neljä niitä paristoja sisään, eli se myöskin painaa sitten jonkun verran enemmän kuin esim. nuo uudet Canon A-sarjalaiset. Mutta sitten saakin niitä kuvia enemmän :)
Videokuvaus on molemmissa (z10 ja z20) 320x240pix 15 tai 30fps ja 640x480 vain 15fps. Ääntä ei ole.
Tässä vielä revyytä: http://www.imaging-resource.com/PRODS/Z20/Z20A.HTM
Ja kyllä, niillä alkaliparistoilla saa ihan helvetisti kuvia. Sain ensimmäisillä paristoillani, jotka oli ne tehtaan Panasonicit jotka tuli mukana (useimmiten huonoja pattereita), otettua 430 kuvaa. Siihen kuului vielä kaikki se uuden kameran sohlaus eli paljon valikkojen selausta, kuvien katselua, zoomailua, poistamista, videokuvausta, videon katselua ja muuta testailua.
NiMH akuilla pystyy varmasti ottamaan 500+ kuvaa ja helposti, kun räpläysinto katoaa ja kuvien ottaminen tulee pääasiaan.
Tietysti kannattaa ottaa huomioon, että tuohonhan menee neljä niitä paristoja sisään, eli se myöskin painaa sitten jonkun verran enemmän kuin esim. nuo uudet Canon A-sarjalaiset. Mutta sitten saakin niitä kuvia enemmän :)
Videokuvaus on molemmissa (z10 ja z20) 320x240pix 15 tai 30fps ja 640x480 vain 15fps. Ääntä ei ole.
Tässä vielä revyytä: http://www.imaging-resource.com/PRODS/Z20/Z20A.HTM
-
Joo, juuri niin. Saa kysyä lisää mitä tahtoo. Käytännössä nuo kamerat on samoja. Laitan tänään vielä kasaan sivun missä on tuolla otettuja kuvia mm. bändeistä, kukista ja muusta. Z20:n väritoistoa ja tarkkuutta imaging-resource kehui paremmaksi kuin Z10:n. Mulla ei ole kyllä ollut mitään ongelmia tarkkuuden ja väritoiston kanssa, päinvastoin Z10 on ollut ihan loistava hintaansa nähden. Paitsi jos yrittää käyttää jotain Vivid-väritilaa jolloin lähinnä kaikki punaset korostuu, mutta sitä varten siellä on se Natural color-valinta. :)
-
Sain kasaan tuon pikku sivun missä on muutama Z10:llä otettu kuva. Ei siellä nyt oo kun kuus kuvaa, kun "galleria" on vasta aluillaan. Mutta voi siitä nyt katsoa että minkälaisia kuvia tolla Z10:llä saa aikaan. Z20 sitten ottaa melko lailla samanlaisia, isompina vain, mutta nettikäytössä ne joutuu kumminkin pienentämään. Eli täältä:
http://aleksi.hyrylanlukio.verkkopolku.com/
Klikkaa sitten vasemmalta "Valokuvaus"-linkkiä.
http://aleksi.hyrylanlukio.verkkopolku.com/
Klikkaa sitten vasemmalta "Valokuvaus"-linkkiä.
-
Ostin itsekin tuon Z10:n, joka on käytännössä melkein sama kuin Z20. Erona vain megapikselit, eikä tässä ole sisäistä muistia.
Kuvanlaatu on mielestäni hyvä, lähikuvausominaisuudet on kyllä erinomaiset, linssin saa painaa käytännössä kiinni kohteeseen. Myös hinta on ominaisuuksiin nähden kohdallaan (verkkokaupasta 209,90e). Ja virrankulutuskin kuulemma alhainen, sain tosin paketissa olleilla panasonicin pattereilla "vain" 160-170 kuvaa, kun odotin enemmänkin. Tosin latautumassa on nyt 2000mAh akut, jos niillä vaikka saisi jo enemmän kuvia. Ainut puute on tarkennusvalo, se olisi hyvä olla jokaisessa kamerassa, nyt hämärässä kamera ei osaa kunnolla tarkentaa. Videokuvauskin on ok, vaikkei ääntä saakaan, zoomin käyttö kuvattaessa on mukava lisä. Ostamalleni 512Mt kortille mahtuukin jo hieman reilu 13 minuuttia videota (640x480, 15fps).
Kokonaisuutena olen tyytyväinen kameraan, vaikkei huippua edustakaan.
Kuvanlaatu on mielestäni hyvä, lähikuvausominaisuudet on kyllä erinomaiset, linssin saa painaa käytännössä kiinni kohteeseen. Myös hinta on ominaisuuksiin nähden kohdallaan (verkkokaupasta 209,90e). Ja virrankulutuskin kuulemma alhainen, sain tosin paketissa olleilla panasonicin pattereilla "vain" 160-170 kuvaa, kun odotin enemmänkin. Tosin latautumassa on nyt 2000mAh akut, jos niillä vaikka saisi jo enemmän kuvia. Ainut puute on tarkennusvalo, se olisi hyvä olla jokaisessa kamerassa, nyt hämärässä kamera ei osaa kunnolla tarkentaa. Videokuvauskin on ok, vaikkei ääntä saakaan, zoomin käyttö kuvattaessa on mukava lisä. Ostamalleni 512Mt kortille mahtuukin jo hieman reilu 13 minuuttia videota (640x480, 15fps).
Kokonaisuutena olen tyytyväinen kameraan, vaikkei huippua edustakaan.
-
Älä huoli niistä akuista. Mun kamera alkoi äsken näyttämään punaista akku-ikonia, eli että akku on kohta loppumassa. Siellä on 1700mAh akut, ja niillä oon nyt tällä yhdellä ja ensimmäisellä latauksella ottanut 440 kuvaa. Tosin itse kellotin niihin panasonicin paristoihin myös sen 430 kuvaa, eli en tiedä miten saat ne paristot noin kulumaan. Ehkä käytät salamaa jatkuvasti?
-
Vähän hätiköin noiden pattereiden kanssa (videokuvauksen aikana kamera sammui ja näytti "battery exhausted"), ainakin 250 kuvaa panasonicin alkaleilla tuli otettua, eivätkä vieläkään täysin loppuneet, vaikka kamera näytti virran vähyyttä. Vissiin videokuvaus syö niin paljon enemmän virtaa. Laitoin kameraan nuo akut, saa nyt nähdä kauanko nuo kestävät. Varmaan 500 kuvaa uskoisin saavan noilla. Mutta erittäin hyvä suoritus pelkillä alkalipattereillakin.
-
Mites tuossa Z20:ssä on nuo manuaaliset asetukset? Aukko? Valotusaika? ISO:n säätö? Saako salaman tehoo säädeltyä? Canonini S2:sta / S1:sta oon miettiny mut budjettiin Z20 sopisi loistavasti.
Jostain muuten huomasin että 4sekuntiin asti saa säädettyä valotusta mut ei siitä pidemmälle. kuinka on riittänyt esimerkiksi yöllä maisemia kuvatessa?
Jostain muuten huomasin että 4sekuntiin asti saa säädettyä valotusta mut ei siitä pidemmälle. kuinka on riittänyt esimerkiksi yöllä maisemia kuvatessa?
-
Taas Z10-kokemuksia: Valotusajan, aukon ja ISOn saa säädettyä manuaalisesti, samoin valkotasapainon ja tarkennuksen. On myös bulb-moodi jolla valotukseen saa kai max 30s vai oliko se 15s. Z20:stä saattaa puuttua tuo.Jan-neH kirjoitti:Mites tuossa Z20:ssä on nuo manuaaliset asetukset? Aukko? Valotusaika? ISO:n säätö? Saako salaman tehoo säädeltyä? Canonini S2:sta / S1:sta oon miettiny mut budjettiin Z20 sopisi loistavasti.
-
e-z0r kirjoitti:Mitä nämä arviot ovat, mitä olet lukenut? Googletin, mutta en löytänyt mitään.
vai että olet käynyt kokeilemassa kyseistä kameraa ? missä päio maailmaa semmone juttu o?