Taas tarvitaan tietoa ja lisää tietoja

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
Ernesti

Taas tarvitaan tietoa ja lisää tietoja

Viesti Kirjoittaja Ernesti »

Tulipa ostettua KM A 200 , jostain syystä Eiri Oy kompastui , ainakin meni konkkaan . Kamera siis on , mutta tahtoisin joko UV - suodattimen taikka polarisaatiosuotimen . Tarvitsen sen linssin suojaksi ettei tulisi naarmuja turhan päiten . Kertokaa mulle , että mistä sellaisen löytää . Englannin kieli on minulla erittäin huonossa hallinnassa , mutta sen sain selväksi , että linssin päähän pitäisi hankkia jonkinmoinen laajennusosa esim. 49 mm - 62 mm + tarvittava suodin , jos näin tarvii tehdä , sen jälkeen pitäisi kait hankkia uusi vastavalosuoja ja uusi linssin suojus . Kirjoitelkaa mulle , että onko näin .
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
EsaK

Viesti Kirjoittaja EsaK »

Dpreviewin mukaan
http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaa200/
• Filter thread 49 mm

On siis valmiina, ei kun kauppaan ostoksille tämän kokoisia suotimia ostamaan...

verkkokaupasta
tsekkasin että yleisesti saatavilla olevaa suodinmerkkiä ainakin on 49mm koossa.

JOS haluat käyttää isompia filttereitä (esim. järkkäristä jääneitä), joudut ostamaan adapterin kahdella kierteellä. Kameraan 49mm ja ulompi suotimen mukaan.
EsaK
jtni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jtni »

Ainakin Telefotosta ja Digitarvikkeesta löytyy Hoyan HMC Pro1 suotimia. Itselläni on tuollainen A2:n linssin suojana. Ja tuo pro versio (49mm) ei ainakaan A2:ssa vinjetoi, perusversiosta en ole varma.
mustis2

Viesti Kirjoittaja mustis2 »

Kameran hintaan nähden uv-suodin on pikkuostos (kymppejä) eli voit suosia kotipaikkasi kamerakauppaa, jolloin voit ehkä jopa vaihtaa suotimen erilaiseen jos se vinjetoi.
Vastaa Viestiin