SONY DSC-F717

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
jack black

SONY DSC-F717

Viesti Kirjoittaja jack black »

eli onko kellään kokemuksia?

haluaisin kuulla onko kenelläkään huonoja kokemuksia...hyviä löytyy internet pullollaan, mutta onko kamerassa joku pikkuvika jota en ole huomannut?

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf717/

omistan jo pienen casio exilim z40, mutta olisi tarkoitus hankkia toinen vähän monipuolisempi digi. en ole ammattilainen mutta kuvauksesta kiinostunut.

onko muita vaihtoehtoja välillä 500-700€
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
r2

Re: SONY DSC-F717

Viesti Kirjoittaja r2 »

jack black kirjoitti:eli onko kellään kokemuksia?
Mulla on ollut F717 nyt nelisen kuukautta. Kuvia on otettu vain noin 300 kpl, mutta hyvältä tuntuu. Optiikka ihan jees, voisi olla zoomia vähän enemmän. (Aiempi kamerani Oly Uzi 2100) Jos nyt saisin valita, niin ottaisin "ehkä" kuitenkin Panan FZ 20:sen. Syynä 12x zoomi, ja ulkonäkö enemmän "kameramainen". Optinen kuvanvakain on myös plussaa Panassa.
En ole kuitenkaan tyytymätön Sonyyn, ehei. Kuvanlaatu on erittäin hyvä, ja sopivilla filttereillä esim. maisemakuvat ovat aivan loistavia.
Jos päädyt Sonyyn, niin et tee huonoa ostosta. Muista kuitenkin vertailla myös muita saman hintaluokan kameroita (esim Pana, Oly C770)

- r2
tanykane

Viesti Kirjoittaja tanykane »

Ostin F-717:n viime keväänä, ja olen ottanut sillä nyt noin 3000 kuvaa. Mitään pikkuvikoja tai toimintahäiriöitä ei ole ilmennyt. Kuvanlaatu on erittäin hyvä, ja kamera on miellyttävä käyttää. Pitempi zoomi olisi tietysti kiva esimerkiksi lintukuvauksessa, mutta useimmiten olen päässyt riittävän lähelle kuvattavaa kohdetta yksinkertaisesti kävelemällä.
Ominaisuudet kamerassa riittävät melko pitkälle, ja ainakin minun tapauksessani epäonnistuneiden kuvien syy on useimmiten löytynyt käyttäjästä. Kaikista automaattitoiminnoista en osaa sanoa mitään, koska olen kuvannut melkein ainoastaan manuaaliasetuksilla, lukuun ottamatta tarkennusta.
Jos jostain pitäisi valittaa, niin mukavaa olisi, jos ISO 200:lla ja sitä suuremmilla herkkyyksillä otetut kuvat kohisisivat vähemmän. Kun kuvataan nopeasti liikkuvia kohteita huonoissa valaistusolosuhteissa, on pakko käyttää korkeaa ISO-lukemaa, ettei valotusaikaa tarvitsisi liiaksi nostaa. Kohinan saa tosin poistettua Neat Imagella, eikä sitä ole vähemmän muissakaan saman hintaluokan kameroissa. ISO 100:lla kohinaa ei juuri esiinny.
Toinen pieni puute kamerassa on kunnollisen laajakulman puuttuminen. Itseäni asia ei ole tosin suuresti häirinnyt.
Sony on hintaluokassaan loistava kamera, mutta mikään järkkäri se ei tietenkään ole. Upeaa jälkeä sillä kuitenkin saa, jos kuvat ottaa maltilla, eikä jalustan käyttökään ole pahitteeksi.
Tämä kaikki ei tietenkään poista sitä tosiasiaa, että Sony ei ole ainoa hyvä digipokkari.
seppot

Re: SONY DSC-F717

Viesti Kirjoittaja seppot »

jack black kirjoitti:onko muita vaihtoehtoja välillä 500-700€
Olympus E-10 käytettynä noin 400e lisähilppeistä riippuen.

Sepe
--
tanykane

Viesti Kirjoittaja tanykane »

Tuossa Olympuksessa taitaa olla optinen etsin, joka on kyllä loistava ominaisuus. Oletko, Jack Black, vielä ostanut kameraa?
Vastaa Viestiin