SONY DSC-P100

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
Chewbacca

SONY DSC-P100

Viesti Kirjoittaja Chewbacca »

Olen huomannut että SONY:lta tulee uusi malli DSC-P100 markkinoille. Se näyttäisi olevan juuri sellainen kamera jota olen hakemassa, ensimmäinen digikamerani. Ensin olin ostamassa CANONIN A-sarjalaisia, mutta hylkäsin ne ajateltuani että haluan pitää kameraa tarvittaessa (varmaan useinkin) taskussani. Sitten ajattelin CANONIN IXUS-sarjaa, mutta tutkittuani eri valmistajia ja malleja löysin tämän mielenkiintoisen SONYN uutuuden. Verrattuna IXUS-sarjaan, löytyy tästä P100:sta monia kaipaamiani asioita kuten huomattavasti paremmat video ominaisuudet, isompi LCD näyttö ja kameran paino on vain 158 g !
Mutta sitten asiaan jonka takia kirjoitin tänne.
Eli onko jollain tietoa kameran tärkeimmästä asiasta eli kuinka hyviä kuvia sillä olisi mahdollista saada. (huomioimatta kokematonta kuvaajaa ;) Kokemuksia kyseisestä kamerasta ei liene vielä kenelläkään, mutta lähinnä ajattelin jos joku viisaampi osaisi tulkita ko. kameran teknisistä tiedoista ja ominaisuuksista enemmän kuin minä. Itse en ole huomannut ainakaan, että kamerasta puuttuisi mitään olennaista. Ja minulle riittää siis tähtää-ja-laukaise kamera.
Kaikki mielipiteet SONY DSC-P100 mallista ovat siis enemmän kuin tervetulleita !
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ironchef

Viesti Kirjoittaja ironchef »

Odota muutama päivä, niin alkaa varmaan tulla kommentteja ja ehkäpä arvostelukin. Näitkö Sonyn DSC-W1 kameraa? Lähes identtinen (ominaisuuksiltaan) P100:n kanssa, esteettisempi ulkomuoto, isompi LCD-näyttö ja kelpaa AA-paristot! Tulee myöskin lähiaikoina kauppoihin lähelläsi.

Täällä testikuvia DSC-W1:llä otettuna

Katso itse ja vertaa muihin kameroihin. Sanoisin, että ei hullumpia kuvia. En ole asiantuntija, mutta mielestäni kuvat ovat varsin hyvälaatuisia kilpailijoihin verrattuna. Mutta kuten sanottu, saamme tietää jonkin ajan päästä.
Chewbacca

Viesti Kirjoittaja Chewbacca »

Joo huomattu on myös W1 ja se on ollut kakkosvaihtoehto heti P100:n jälkeen. Mutta kun toit nuo parannukset W1:stä esille niin täytyykin harkita uudestaan järjestystä.
P100 olisi tosin kevyempi, vaikka en tiedä onko sillä enää väliä kun W1 olisi myös ihan tarpeeksi kevyt.
Luulisin myös että P100:n muotoilu olisi käytännöllisempi kuin W1:n neliömäinen ulko-asu. (tiedä sitten onko tuollakaan paljoa merkitystä !?)
ironchef

Viesti Kirjoittaja ironchef »

Steve's Digicams -sivuilla on vertailut molemmista kameroista :)
Makylator

Viesti Kirjoittaja Makylator »

Sony P100 (ta P120) on noussut mun ykkösvaihtoehdoksi. Enää mietityttää vaan hinta. Muistikortitkin on tohon niin kalliita.
Vastaa Viestiin