Hei!
Mahtaisikohan täällä kukaan osata neuvoa CP5700 salamaongelman kanssa.
Olen ostanut kamerani viime syksyllä ja vasta opettelen sen kaikkia hienouksia. Tänä viikonloppuna kamerani kuitenkin sanoi salamasopimuksen irti, eikä ota kuvia enää kuin ilman salamaa.
Autoasetuksilla kamera vilkuttaa punaista & SB:ta ruudussa, eikä ota kuvia, vaikka mitä tekisi (manuaalin vinkit selattu jo).
Kamera siis vilkuttaa punaista & SB:tä eikä salama pomppaa esiin.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Salama rikki, valo palanut, vaiko mitä?
Hauska puoli tässä on tietty se, että olen ensi viikolla lähdössä reissuun = ei aikaa korjailla temppuilevaa kameraa. Kamera on lisäksi tietty ostettu netin kautta, mutta takuuhan siinä onneksi on vielä voimassa.
Pikaisia vastauksia odotellen ;D
Kille
Nikon CP5700 salamaongelma
-
Soitto huoltoon, kysy onko jonoja...kerro ongelma ja kiire (matka) kannatta mainita... voi vaikuttaa, on toiminut ainakin omalla kohdalla.
Itse ongelmaan ei ratkaisua minulta...
Simo
www.wildkite.net
Itse ongelmaan ei ratkaisua minulta...
Simo
www.wildkite.net
-
Salama
Itse olen avannut salaman manuaalisesti, kun olen ajatellut sitä tarvittavan. Salaman vapauttavan mekanismin toiminta on ollut epämääräistä. Olisikohan tuossa nyt samaa vikaa. Salama ponnahtaa auki, kun sitä kynsimällä hieman avittaa.
Sinänsä salaman toimimattomuudelle voi olla erilaisia asiallisiakin syitä. Joku valikoista tai painikkeista valittava toiminto blokkaa jonkun toisen pois. Näitä on lukuisia - esim. vaikkapa tarkennuksen valinta "maisema" tai valinta "telelisäke käytössä" tai sarjakuvauksen valinta estävät salaman toiminnan. Ohjekirjasta näitä löytää, kun lukee tarkasti ja osan voi pähkäillä, kun ajattelee miten kamera toimii. Kamera ei ristiriitaisista valinnoista varottele.
Salaman itsensä asetukset ovat omituisesti valikoiden peränurkassa. Katsotko vielä onko siellä muuttunut jotakin.
Sinänsä salaman toimimattomuudelle voi olla erilaisia asiallisiakin syitä. Joku valikoista tai painikkeista valittava toiminto blokkaa jonkun toisen pois. Näitä on lukuisia - esim. vaikkapa tarkennuksen valinta "maisema" tai valinta "telelisäke käytössä" tai sarjakuvauksen valinta estävät salaman toiminnan. Ohjekirjasta näitä löytää, kun lukee tarkasti ja osan voi pähkäillä, kun ajattelee miten kamera toimii. Kamera ei ristiriitaisista valinnoista varottele.
Salaman itsensä asetukset ovat omituisesti valikoiden peränurkassa. Katsotko vielä onko siellä muuttunut jotakin.