digikameraa hankkimassa hinta n.1000e mitä suosittelette?
-
digikameraa hankkimassa hinta n.1000e mitä suosittelette?
Zoom optinen vähintään 6-10 kertainen
Vähintään 4 miljoonaa pixseliä
hinta noin 1000e
mielellään kodak tai sony
Vähintään 4 miljoonaa pixseliä
hinta noin 1000e
mielellään kodak tai sony
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Kuten olen jo ennenkin näihin spekulaatioihin vastannut:juha_m kirjoitti:Sony 828 viivästymisestä voisi päätellä että kamera on susi. Sony yrittää ympätä liikaa pikseleitä tuon kokoiselle kennolle ja kohina hyppää silmille. Asiaa ei saada ratkaistuksi. Sony 717 on varmasti ihan ok ja myös Kodakin uusi zoom mallia DX6490 on kehuttu.
"Musta toi keskustelu kyseisen kameran kohinasta yms. on paisunut kummiin mittoihin esim. dpreview:ssä.
Yleisin mantra on, että enemmän pikseleitä laitettu saman kokoiselle kennolle-->enemmän kohinaa.
Jos asia tosiaan olisi näin yksiselitteinen, tuntuu kummalta, etteivät Sonyn insinöörit olisi sitä muka myöskin tajunneet. Sony on kuitenkin suunnitellut ja valmistanut CCD kennoja vuosien ajan, ja myös muut merkit (esim. Canon joissain malleissaan) käyttävät Sonyn kennoja kameroissaan. Eli eivätköhän he ole tienneet mitä lupaavat jo ennen kuin julkistivat kameran speksit.
Lienee täysin selvää, että kameran kuvanlaatu tulee olemaan parempi kuin 717:ssa. "
Olen aivan varma, että "kohina ongelma" (jonka olemassaolosta ei edes ole mitään todisteita) saadaan ratkaistua. Lisäksi kameran on mukavimman tuntuinen, mitä olen kädessäni pidellyt. Ehdottomasti hankkisin (ja hankin) sen.
-
- Viesti:
En ole epäillyt Sonyn insinöörien kykyjä tässä asiassa, sillä he kyllä tietävät että 8mp on liika tälle 2/3 kennokoolle. Saman tietävät myös Fujin insinöörit, kun joutuivat päästämään samasta kohinaongelmasta kärsineen susi s7000 kameran kauppoihin(6mp). Todennäköisesti Sonylla on kuitenkin käynyt niin että insinöörit ovat hävinneet sisäisen kamppailun ja johdon/markkinointiosaston kuningasajatukset ovat voittaneet, kun 717 seuraajaa on suunniteltu. Varmasti Sonyn johtoa ja insinöörejä nyt harmittaa. Moni on jo tilannut 828:n mutta Sonylla on nyt käsissään vain huonoja vaihtoehtoja.
-
Mistä tämä tieto on peräisin, että 8 Mpix olisi liika tuon kokoiselle kennolle? Oletko itse ollut kennojen suunnittelussa mukana, tai onko sinulla alalta jotain muuta kokemusta? Vai onko tuo mielipide otettu suoraan keskustelupalstojen "tietäjiltä"? Kyllä Sonyn maine yleisesti perustuu myös heidän innovaatioihin, eikä niitä saavutettaisi jos päätökset tehtäisiin markkinointi tiimin suositusten perusteella.
Muutenkin aika kovia väitteitä, sekä sinulla, että monilla muille jotka eivät ole koskaan valmista F828 kameraa nähneet. Eiköhän tehdä johtopäätökset onko Sony onnistunut vai epäonnistunut vasta sitten kun kameroita on valmiina!!?
Muutenkin aika kovia väitteitä, sekä sinulla, että monilla muille jotka eivät ole koskaan valmista F828 kameraa nähneet. Eiköhän tehdä johtopäätökset onko Sony onnistunut vai epäonnistunut vasta sitten kun kameroita on valmiina!!?
Vastaten Mitsubishin kysymykseen; Sony DSC-F828.
Olen sen itse tilannut, koska se on luonnollinen jatkumo 717:stä, joka on valmiiksi hieno kamera, ja jonka ensin meinasin hankkia.
En minäkään usko että Mr. Sony olisi yhtäkkiä muuttunut koijariksi ja alkanut myymään tuotteitaan yltiöpäisillä spekseillä, koska edes hänellä ei ole siihen varaa näinä nopean informaation päivinä. Minulle tärkeitä ominaisuuksia ovat nopeus, hämäräkuvaus, optinen zoom, makro ja video, ja F828 antaa ne kaikki. Kohinaa siinä on takuulla vähemmän kuin nykyisessä kamerassani, HP 320:ssa.
Jahka se kohiseva susi sieltä nyt tulisi!
Olen sen itse tilannut, koska se on luonnollinen jatkumo 717:stä, joka on valmiiksi hieno kamera, ja jonka ensin meinasin hankkia.
En minäkään usko että Mr. Sony olisi yhtäkkiä muuttunut koijariksi ja alkanut myymään tuotteitaan yltiöpäisillä spekseillä, koska edes hänellä ei ole siihen varaa näinä nopean informaation päivinä. Minulle tärkeitä ominaisuuksia ovat nopeus, hämäräkuvaus, optinen zoom, makro ja video, ja F828 antaa ne kaikki. Kohinaa siinä on takuulla vähemmän kuin nykyisessä kamerassani, HP 320:ssa.
Jahka se kohiseva susi sieltä nyt tulisi!
-
- Viesti:
No kyllä tuo kohina/pikselin koko asia on eräänlainen luonnonlaki digikameroilla. Mitä pienempi pikseli fyysisesti on, sitä herkemmin se ottaa kohinaa. Ohjelmisto keinoilla asiaa voidaan auttaa, mutta ehkäpä mitään uutta softa puolelta kohina asiaan olisi 717:n jälkeen keksitty. Itse perustat väitteesi omaan luonnonlakiisi "Sonylta tulee aina laadukkaita tuotteita". Minä taas epäilen tätä lakia. Mille tahansa yhtiölle voi tulla epäonnistuneita projekteja, varsinkin yritetään jotain näin kunnianhimoista kuin Sony tässä. Sony julkaisi 828 ennen Canonin 300D:tä. Tyytyväiset ihmiset ovat kuvailleet 300D:llä jo kuukausia mutta 828 kameroita ei vielä ole kennelläkään kuluttajalla. Tuskimpa Sony tätä näin suunnitteli. Tämä osoittaa kuitenkin sitä hyvää laatu kulttuuria, joka Sonyssa on. *sensuroitu* ei päästetä markkinoille. Kaupalliset paineet/kiire ovat varmasti kovat. 300D syö koko ajan vauhdilla potentiaalisia 828 ostajia. Kyllä minäkin sanoin wow kun luin 828:n speksit. Lähinnä optiikan polttovälialueen ansiosta, en pikseli määrän. Nyt kotona köllöttelee 6mpix 300D ja en todellakaan halua siihen yhtään pikseliä lisää. Mieluumin haluaisin siihenkin 5mpix parempien ISO ominaisuuksien vuoksi. Koen ne paljon tärkeämmiksi, kuin pikselien tuoman potentiaalisen resoluution.Janne717 kirjoitti:Mistä tämä tieto on peräisin, että 8 Mpix olisi liika tuon kokoiselle kennolle? Oletko itse ollut kennojen suunnittelussa mukana, tai onko sinulla alalta jotain muuta kokemusta? Vai onko tuo mielipide otettu suoraan keskustelupalstojen "tietäjiltä"? Kyllä Sonyn maine yleisesti perustuu myös heidän innovaatioihin, eikä niitä saavutettaisi jos päätökset tehtäisiin markkinointi tiimin suositusten perusteella.
-
juha_m kirjoitti: No kyllä tuo kohina/pikselin koko asia on eräänlainen luonnonlaki digikameroilla. Mitä pienempi pikseli fyysisesti on, sitä herkemmin se ottaa kohinaa. Ohjelmisto keinoilla asiaa voidaan auttaa, mutta ehkäpä mitään uutta softa puolelta kohina asiaan olisi 717:n jälkeen keksitty. Itse perustat väitteesi omaan luonnonlakiisi "Sonylta tulee aina laadukkaita tuotteita". Minä taas epäilen tätä lakia. Mille tahansa yhtiölle voi tulla epäonnistuneita projekteja, varsinkin yritetään jotain näin kunnianhimoista kuin Sony tässä. Sony julkaisi 828 ennen Canonin 300D:tä. Tyytyväiset ihmiset ovat kuvailleet 300D:llä jo kuukausia mutta 828 kameroita ei vielä ole kennelläkään kuluttajalla. Tuskimpa Sony tätä näin suunnitteli. Tämä osoittaa kuitenkin sitä hyvää laatu kulttuuria, joka Sonyssa on. *sensuroitu* ei päästetä markkinoille. Kaupalliset paineet/kiire ovat varmasti kovat. 300D syö koko ajan vauhdilla potentiaalisia 828 ostajia. Kyllä minäkin sanoin wow kun luin 828:n speksit. Lähinnä optiikan polttovälialueen ansiosta, en pikseli määrän. Nyt kotona köllöttelee 6mpix 300D ja en todellakaan halua siihen yhtään pikseliä lisää. Mieluumin haluaisin siihenkin 5mpix parempien ISO ominaisuuksien vuoksi. Koen ne paljon tärkeämmiksi, kuin pikselien tuoman potentiaalisen resoluution.
Toisaalta epäilet luonnonlakia, että "Sonylta tulee aina laadukkaita tuotteita", ja toisaalta sanot, että "*sensuroitu* ei päästetä markkinoille"..?
Aivan kuten itsekin totesit Sonyn F828 kameraa ei ole vielä kenelläkään kuluttajalla. Siksi juuri ihmettelen miksi niin varmasti olet sitä epäonnistuneeksi/sudeksi sanomassa?Kuten aiemmin totesin eiköhän odotella valmista kameraa.
Ja alkuperäisen kysymyksen esittäjälle vastaisin edelleen, että kannattaa odotella 828:a, vaikuttaa houkuttelevammalta kuin Kodakin kamerat.
Ja edelleen epäilen kameran olevan parempi, kuin erinomainen edeltäjänsä 717.
-
Janne et al, mites se nyt menikään se vanha Raamatunlause roskasta toisen silmässä ja malkasta omassa? Joku esittää faktana kameran olevan susi ja joku toinen olevansa varma, että se on parasta sitten valmiiksi leikatun leivän. Eiköhän kannata odottaa rauhassa ja tehdä päätelmät valmiista tuotteesta.Janne717 kirjoitti: Olen aivan varma, että "kohina ongelma" (jonka olemassaolosta ei edes ole mitään todisteita) saadaan ratkaistua.
Siksi juuri ihmettelen miksi niin varmasti olet sitä epäonnistuneeksi/sudeksi sanomassa?
-
Niinpä, taisi olla iso kirja oikeassa.karipulkka kirjoitti:Janne et al, mites se nyt menikään se vanha Raamatunlause roskasta toisen silmässä ja malkasta omassa? Joku esittää faktana kameran olevan susi ja joku toinen olevansa varma, että se on parasta sitten valmiiksi leikatun leivän. Eiköhän kannata odottaa rauhassa ja tehdä päätelmät valmiista tuotteesta.Janne717 kirjoitti: Olen aivan varma, että "kohina ongelma" (jonka olemassaolosta ei edes ole mitään todisteita) saadaan ratkaistua.
Siksi juuri ihmettelen miksi niin varmasti olet sitä epäonnistuneeksi/sudeksi sanomassa?
Pitänee hieman tarkentaa omaa kantaani. Uskon, että kamera ei ole täysi susi. Kohinan uskoisin myös saatavan kohtuulliselle tasolle (en odota mitään DSLR tasoa). Varmaahan ei tosiaan voida sanoa ennen lopullista versiota, mutta luulisin ainakin todennäköisyyksien olevan puolellani... :)
-
- Viesti:
Janne717 kirjoitti:
Toisaalta epäilet luonnonlakia, että "Sonylta tulee aina laadukkaita tuotteita", ja toisaalta sanot, että "*sensuroitu* ei päästetä markkinoille"..?
Aivan kuten itsekin totesit Sonyn F828 kameraa ei ole vielä kenelläkään kuluttajalla. Siksi juuri ihmettelen miksi niin varmasti olet sitä epäonnistuneeksi/sudeksi sanomassa?Kuten aiemmin totesin eiköhän odotella valmista kameraa.
Ja alkuperäisen kysymyksen esittäjälle vastaisin edelleen, että kannattaa odotella 828:a, vaikuttaa houkuttelevammalta kuin Kodakin kamerat.
Ja edelleen epäilen kameran olevan parempi, kuin erinomainen edeltäjänsä 717.
No niin. Jossain vaiheessahan se Sonyn laatukulttuurin vahvuus nähdään. Noin suuri myöhästyminen osoittaa, että ongelmat 828:n kanssa ovat todella vakavia. Jos Sonyn insinöörit voittavat sisäisen kamppailun, saatetaan 828 peruuttaa kokonaan. Tosi hankala hommahan se on, kun se on jo kauppojen hinnastoissa esiintynyt. Ihmisiähän Sonyn insinööritkin ovat eivätkä he mahdottomia asioita voi toteuttaa.
Fujin 7000:ssa kohina hyppää silmille jo tavallisissa ISO100 ulkokuvissa. Sony ei varmasti päästä ulos näin onnetonta laatutasoa. Kyllä ISO100 kuvien pitäisi olla siistejä.
Kannattaa odottaa rauhassa? Miksi odottaa vieläkin jotain tuotetta, kun markkinoilla on monia muitakin hyviä tuotteita. Kaiken lisäksi jotkut viisastelijat vielä räksyttävät kamerasta. Eikö odottelu jo käy hermoille ja rauhassa pitäisi vaan odottaa. Jokaisena päivänä ilman kameraa voi monta hyvää kuvaa jäädä ottamatta. Riippuu itse kunkin tilanteesta, mutta meillä on tällä hetkellä kotona niin mielenkiintoista touhuamista 6kk poikamme taholta, että hermot tässä olisivat menneet jos vielä odottelisin jotain epävarmaa 828 korttia. Samaan aikaan toiset tykittävät Rebelillä marraskuun valossa(ilman salamaa ISO800,ISO1600) kelpo kuvia!
Jos 828:n tyylisen kameran haluaa, niin tällä hetkellä 717 voisi olla hyvä ostos. Niitähän taitaa jo saada alle 700 eurolla.
En minäkään toivo tällaista dominointia Canonin taholta. Olisin toivonut Sonylta vahvaa kilpailijaa. Ei ole kuluttajien etu, että yksi valmistaja on liian ylivoimainen. Tässa vaiheessa voi jo sanoa että Sonyn "Olemme hehkuttaneet kameraa jo pitkään. odotetaan nyt rauhassa, että saadaan tuotteita kauppoihin" kamera ei ole markkinoiden voittajia.
Esimerkiksi minulla ei ole tarvetta omistaa tai käyttää markkinoiden voittaja-kameraa, vaan sellaista joka sopii parhaiten tarkoituksiini ja mikä minua eniten viehättää. Jos F828 olisi esim. 4 miljoonan pikselin kamera, niin ottaisin sen silti. Canon saa olla myyntiluvuiltaan minun puolestani kuinka ylivoimainen tahansa, koska katson valokuvia nähdäkseni mitä hetkeä ja tunnelmaa ne esittävät, en löytääkseni niistä kuumia pikseleitä, kohinaa tai vääriä värilämpötiloja. Jos kameran markkinoilletulo viivästyy, ei se tee minusta häviäjää tai huonoa ihmistä, vaikka koko muu maailma paistattelisi voittajien valokeilassa hittituotteillaan. Musiikkimakunikaan ei noudattele myyntitilastoja vaan omia mieltymyksiäni. Eli tulee vissiin selväksi keskustelun aloittajallekin (!) että kun kamera hankitaan omien mieltymysten mukaan, omaa ergonomiaa ja elämää ajatellen, ei pettymyksiä pitäisi tulla. Lainatakseni suurta kirjailijaamme: "Ei digitaalikamera konstruktiona huono, vaan toinen heikompi toista".
-
Jos viittasit tuolla minuun, niin en odota 828:a, sillä omistan jo 300D:n. Halusin vain tuoda julki mielipiteeni, että on aivan järjetöntä tuomita/ylistää julkaisematonta tuotetta. Tällaisten johtopäätösten aika on sitten, kun kamera markkinoille tulee eli kannattaa odottaa ennen kuin lausuu 'totuuksia'. Ja jos joku haluaa odottaa kameran julkaisua rauhassa, se hänelle suotakoon.juha_m kirjoitti:
Kannattaa odottaa rauhassa? Miksi odottaa vieläkin jotain tuotetta, kun markkinoilla on monia muitakin hyviä tuotteita.
-
Taidat olla loistava esimerkki mielikuvamarkkinoinnin voimasta. Omien sanojesi mukaan ei ole merkitystä onko kamera hyvä vai huono, kunhan se on Sony. Kohina, vääristymät ja värivirheetkään eivät siis sinua haittaa, Sonyhan on laatutuote.genep kirjoitti:Esimerkiksi minulla ei ole tarvetta omistaa tai käyttää markkinoiden voittaja-kameraa, vaan sellaista joka sopii parhaiten tarkoituksiini ja mikä minua eniten viehättää. Jos F828 olisi esim. 4 miljoonan pikselin kamera, niin ottaisin sen silti. Canon saa olla myyntiluvuiltaan minun puolestani kuinka ylivoimainen tahansa, koska katson valokuvia nähdäkseni mitä hetkeä ja tunnelmaa ne esittävät, en löytääkseni niistä kuumia pikseleitä, kohinaa tai vääriä värilämpötiloja. Jos kameran markkinoilletulo viivästyy, ei se tee minusta häviäjää tai huonoa ihmistä, vaikka koko muu maailma paistattelisi voittajien valokeilassa hittituotteillaan. Musiikkimakunikaan ei noudattele myyntitilastoja vaan omia mieltymyksiäni. Eli tulee vissiin selväksi keskustelun aloittajallekin (!) että kun kamera hankitaan omien mieltymysten mukaan, omaa ergonomiaa ja elämää ajatellen, ei pettymyksiä pitäisi tulla. Lainatakseni suurta kirjailijaamme: "Ei digitaalikamera konstruktiona huono, vaan toinen heikompi toista".
Ja mikä ihme tämä huono/hyvä ihminen asettelu on? Muuten, kamerat jotka pärjäävät useissa PUOLUEETTOMISSA testeissä, ovat usein hyviä. Melko loogista kun sitä vähän miettii. Voihan sitä tietenkin aina asettua heikomman puolelle ja ostaa samaan hintaan huonompi kamera. Musiikkimaun ja TEKNISEN kuvanlaadun vertaus on aika kömpelö.
On se jännä, että joillain ihmisillä on pakonomainen tarve toimia aina eritavalla kuin muut. Erilaisuus sinäänsä on hyvästä, mutta ei se saisi olla itseisarvo.
Mikäs mestaripsykoanalyytikko tämä Terzi oikein on? Osaa kirjoittaa mutta ei lukea.
Sanoppas missä minä olen ilmoittanut ettei minulle laatu kelpaa? Sanoppas missä minä olen ilmoittanut että mikä tahansa kelpaa kunhan se on Sony? Sanoppas mikä sinä olet analysoimaan millä perusteella itselleni ostan mitäkin, ja rupeat viisastelemaan että minä olisin jonkun mielikuvamanonnan kuljeteltavissa? Näytä meille mielikuvamainos DSC F-828 kamerasta? Oletko itse nähnyt sellaista? Teen työkseni mainontaa, mutta en löytänyt mielikuvia 828:n spekseistä. Paljonko sitä on mainostettu?
Näytäppäs puolueeton testi missä 828 olisi ollut mukana, muuten. Melko loogista kun sitä vähän miettii..
Ja kun lopetat joutavien höpöttämisesi niin tarjoa tämän keskustelun aloittajalle vastaus hänen kysymykseensä, suosittele jotain hänelle kameraksi. Ei hän kysynyt mitä kameraa ei missään tapauksessa kannata hankkia, eikä hän pyytänyt sinun analyysejasi muiden mieltymyksistä, käyttötarpeista ja muuten vaan verbaliikasta.
"Kohina, vääristymät ja värivirheetkään eivät siis sinua haittaa, Sonyhan on laatutuote."
Olet ilmeisen lahjakas, näköjään, teknisesti, kun kykenet noin kylmän rauhallisesti ilmoittamaan että Carl Zeissin Vario Sonnar-linssi ja Sonyn kenno aiheuttavat vääristymiä, värivirheitä ja kohinaa. Sanonko missä sinulla on vääristymiä ja kohinaa?
Sony DSC F-828 on takuulla hyvä kamera. Canon D300 on myöskin erinomainen kamera, mutta valitsin Sonyn sen muiden ominaisuuksien vuoksi, niiden jotka sopivat minulle.
Minulla ei ole pakonomaista tarvetta toimia eri tavalla kuin muut, mutta ei ole sinun asiasi jännitellä vaikka joku niin tekisikin.
"Voihan sitä tietenkin aina asettua heikomman puolelle ja ostaa samaan hintaan huonompi kamera." Täh? Mitä sinä oikein ajattelet? Minkä heikomman puolelle? Harrastatko sinä ihan oikeasti valokuvausta? Ja mitä sinä täällä Sonyn foorumissa seikkailet, kun se on niin huono kamerakin?
Sanoppas missä minä olen ilmoittanut ettei minulle laatu kelpaa? Sanoppas missä minä olen ilmoittanut että mikä tahansa kelpaa kunhan se on Sony? Sanoppas mikä sinä olet analysoimaan millä perusteella itselleni ostan mitäkin, ja rupeat viisastelemaan että minä olisin jonkun mielikuvamanonnan kuljeteltavissa? Näytä meille mielikuvamainos DSC F-828 kamerasta? Oletko itse nähnyt sellaista? Teen työkseni mainontaa, mutta en löytänyt mielikuvia 828:n spekseistä. Paljonko sitä on mainostettu?
Näytäppäs puolueeton testi missä 828 olisi ollut mukana, muuten. Melko loogista kun sitä vähän miettii..
Ja kun lopetat joutavien höpöttämisesi niin tarjoa tämän keskustelun aloittajalle vastaus hänen kysymykseensä, suosittele jotain hänelle kameraksi. Ei hän kysynyt mitä kameraa ei missään tapauksessa kannata hankkia, eikä hän pyytänyt sinun analyysejasi muiden mieltymyksistä, käyttötarpeista ja muuten vaan verbaliikasta.
"Kohina, vääristymät ja värivirheetkään eivät siis sinua haittaa, Sonyhan on laatutuote."
Olet ilmeisen lahjakas, näköjään, teknisesti, kun kykenet noin kylmän rauhallisesti ilmoittamaan että Carl Zeissin Vario Sonnar-linssi ja Sonyn kenno aiheuttavat vääristymiä, värivirheitä ja kohinaa. Sanonko missä sinulla on vääristymiä ja kohinaa?
Sony DSC F-828 on takuulla hyvä kamera. Canon D300 on myöskin erinomainen kamera, mutta valitsin Sonyn sen muiden ominaisuuksien vuoksi, niiden jotka sopivat minulle.
Minulla ei ole pakonomaista tarvetta toimia eri tavalla kuin muut, mutta ei ole sinun asiasi jännitellä vaikka joku niin tekisikin.
"Voihan sitä tietenkin aina asettua heikomman puolelle ja ostaa samaan hintaan huonompi kamera." Täh? Mitä sinä oikein ajattelet? Minkä heikomman puolelle? Harrastatko sinä ihan oikeasti valokuvausta? Ja mitä sinä täällä Sonyn foorumissa seikkailet, kun se on niin huono kamerakin?
edelliseen tekstiin viitaten:
ainakin sonyn 707 ja 717 aiheuttivat lievää tynnyrivääristymää laajakulmapäässä ja kohina oli aika hirveää iso 200:lla ja siitä ylöspäin.
nyt kun näin nuo uudet samplekuvat tulevasta sonystä, niin kohinan osalta näyttää siltä, että ongelma on korjattu joten eiköhän tuosta ihan hyvä kamera tule.
sinänsä on turhaa vertailla digipokkaria ja digijärkkäriä keskeneään (jos ei samantasoista hintaa oteta huomioon), molemmat sopivat jollekin ja joku ei voi sietää toista.
http://www.sony.jp/products/Consumer/DS ... index.html
ainakin sonyn 707 ja 717 aiheuttivat lievää tynnyrivääristymää laajakulmapäässä ja kohina oli aika hirveää iso 200:lla ja siitä ylöspäin.
nyt kun näin nuo uudet samplekuvat tulevasta sonystä, niin kohinan osalta näyttää siltä, että ongelma on korjattu joten eiköhän tuosta ihan hyvä kamera tule.
sinänsä on turhaa vertailla digipokkaria ja digijärkkäriä keskeneään (jos ei samantasoista hintaa oteta huomioon), molemmat sopivat jollekin ja joku ei voi sietää toista.
http://www.sony.jp/products/Consumer/DS ... index.html
Laite kirjoitti. "sinänsä on turhaa vertailla digipokkaria ja digijärkkäriä keskeneään (jos ei samantasoista hintaa oteta huomioon), molemmat sopivat jollekin ja joku ei voi sietää toista."
Nimenomaan. Mutta ihan oikeasti himoitsin Canonia, mutta tiesin että jos ostan vaikkapa Kitin, joudun kohta ostamaan lisää objektiiveja kun nälkä kasvaa, ja lisäksi tarvitsen videokameran... no niin, eli siis konkurssi. Thats it.
Nimenomaan. Mutta ihan oikeasti himoitsin Canonia, mutta tiesin että jos ostan vaikkapa Kitin, joudun kohta ostamaan lisää objektiiveja kun nälkä kasvaa, ja lisäksi tarvitsen videokameran... no niin, eli siis konkurssi. Thats it.
-
Sonylla on kyllä uusi RGBE-kenno. Ehkäpä tuo E-elementti poistaa kohinaherkkyyttä, VÄHINTÄÄNKIN se kenno ei ole 1:1 verrattavissa tavalliseen rggb-kennoon... tosin, itse en odottele henkeä pidätellen, vaikka muuten tuo 828 vaikuttaa juuri sellaiselta kameralta jonka haluaisin ostaa ja jonka ominaisuudet olisivat riittävät.
-
Ellen aivan väärässä ole, niin RGBE-kennossa tuo "E-elementti" tarkoittaa vain yhtä suodinta lisää yksittäisen detektorin päällä. Tuo siis päästää vain tiettyä valon aallonpituutta läpi, jota voisi ihmissilmällä kuvata turkoosin sinisenä, ellen nyt aivan väärin muista. Eli ehkäpä tuo E-elementti ei poistakaan kohinaa ;)manux kirjoitti:Sonylla on kyllä uusi RGBE-kenno. Ehkäpä tuo E-elementti poistaa kohinaherkkyyttä, VÄHINTÄÄNKIN se kenno ei ole 1:1 verrattavissa tavalliseen rggb-kennoon... tosin, itse en odottele henkeä pidätellen, vaikka muuten tuo 828 vaikuttaa juuri sellaiselta kameralta jonka haluaisin ostaa ja jonka ominaisuudet olisivat riittävät.
Ja kun kerran ruvettiin halkomaan, niin: Ei siellä kamerassa mitään s**tanan pikseleitä ole!!!