Nikonin PictureProject häiriköi
-
- Viesti:
Nikonin PictureProject häiriköi
Yllättäen hyvin toiminut Nikonin PictureProject kuvankäsittelyohjelma rupesi hankalaksi. Se heittää aina kun klikkaa sähköpostin liitekuvaa - lähtevää tai saapuvaa - Import Assistantin taulun eikä näytä enää itse kuvaa. Aika hankala.
Ehkä ei kysessä ole varsinaisesti vika, vaan en osaa sitä oikein käyttää ja poistaa nyt juuttunutta Assistanttia. Kovasti kiitollinen
neuvoista.
Ehkä ei kysessä ole varsinaisesti vika, vaan en osaa sitä oikein käyttää ja poistaa nyt juuttunutta Assistanttia. Kovasti kiitollinen
neuvoista.
-
Re: Nikonin PictureProject häiriköi
En osaa tuossa ongelmassa auttaa, sillä vinttasin pp:n roskiin kokeilun jälkeen. Sen sijaan suosittelen Nikon View:ä. Huomattavasti parempi ohjelma ja sen saa rekisteröitymisen jälkeen ladata ilmaiseksi Nikonin tukisivuilta...Jjim kirjoitti:Yllättäen hyvin toiminut Nikonin PictureProject kuvankäsittelyohjelma rupesi hankalaksi. Se heittää aina kun klikkaa sähköpostin liitekuvaa - lähtevää tai saapuvaa - Import Assistantin taulun eikä näytä enää itse kuvaa. Aika hankala.
neuvoista.
http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi- ... guageId=16
-
- Viesti:
Hei Ruubert; Tuo Nikon View on se alkuperäinen Nikonin ohjelma, joka on tullut aikoinaan Nikonin kameran mukana CD:llä. Tämä ohjelma on sittemin uudistettu parikin kertaa ja uudistusten yhteydessä sen nimi on muuttunut PictureProjectiksi.
Sain ratkaistua ongelman. Huomasin, että kaikkien kuvien Ominaisuudet taulussa määrätty kuvat avaava ohjelma oli muuttunut PictureProjectiksi. Sen pitää olla WindowsXP:ssä Kuvien ja faksien esikatselu. Vaihdoin sen siihen kohtaan ja ongelma oli poistunut. En tiedä, miten kohta oli muuttunut, ei sitä kukaan ollut muutellut. Mutta kaikkea näissä ohjelmissa tapahtuu.
PictureProject on ihan hyvä ja mulle useimmiten riittävä. Vaativampia tarkoituksia varten on sitten toisia.
Sain ratkaistua ongelman. Huomasin, että kaikkien kuvien Ominaisuudet taulussa määrätty kuvat avaava ohjelma oli muuttunut PictureProjectiksi. Sen pitää olla WindowsXP:ssä Kuvien ja faksien esikatselu. Vaihdoin sen siihen kohtaan ja ongelma oli poistunut. En tiedä, miten kohta oli muuttunut, ei sitä kukaan ollut muutellut. Mutta kaikkea näissä ohjelmissa tapahtuu.
PictureProject on ihan hyvä ja mulle useimmiten riittävä. Vaativampia tarkoituksia varten on sitten toisia.
-
Kyseessä on kuitenkin kaksi aivan eri ohjelmaa. NV elää omaa elämäänsä jatkuvin päivityksin ja on huomattavasti etevämpi NEF:n käsittelyssä. Tuo NV:ä sai aiemmin tosiaan Nikon kameroiden mukana. Ikävä kyllä ei enää. Sen tilalla on tuo onneton Pictureproject. PP:n kuvankäsittelyominaisuudet ovat vähintään surkeat, jos NV:iin vertaa. Itselläni tuo NV:n käyttö on vähentynyt NC:n hankinnan jälkeen. Kuvien selaamiseen PP on aivan mainio ohjelma.Jjim kirjoitti:Hei Ruubert; Tuo Nikon View on se alkuperäinen Nikonin ohjelma, joka on tullut aikoinaan Nikonin kameran mukana CD:llä. Tämä ohjelma on sittemin uudistettu parikin kertaa ja uudistusten yhteydessä sen nimi on muuttunut PictureProjectiksi.
Hyvä että sait homman toimimaan.Jjim kirjoitti:Sain ratkaistua ongelman. Huomasin, että kaikkien kuvien Ominaisuudet taulussa määrätty kuvat avaava ohjelma oli muuttunut PictureProjectiksi. Sen pitää olla WindowsXP:ssä Kuvien ja faksien esikatselu. Vaihdoin sen siihen kohtaan ja ongelma oli poistunut. En tiedä, miten kohta oli muuttunut, ei sitä kukaan ollut muutellut. Mutta kaikkea näissä ohjelmissa tapahtuu.
-
- Viesti:
Hyvä tietää, että ovat kaksi eri ohjelmaa. Mulla on hyvä tilaisuus kokeilla NVtä sillä se on tässä koneessa ns. vanhalla puolella eli Windows98SEn puolella (kaksi käyttistä). Olen käyttänyt PPtä lähinnä vain kuvien rajaamiseen ja lähettämiseen sähköpostilla. Se mukavasti automatisoi kuvan pienentämisen sähköpostiin sopivaksi. Vaativampia hommia - harvoin - olen tehnyt muilla ohjelmilla. Kun tällä koneella on perheessä muitakin käyttäjiä on otettava huomioon, että on ohjelmia, jotka eivät vaadi oppaiden lukemisia.
Kuvankäsittelyn pullonkaulaksi koen tällä hetkellä skannerilla tehtyjen esim. vanhojen mv-kuvien käsittelyn. Skanneri tekee välillä esim BMP-kuvia, joiden värkkääminen käsittelyyn on jo oma hommansa, PP ainakin ilmoittaa ei tukevansa ko. kuvamuotoa (välillä JPEGtäkin). Olisiko se NV viisaampi, vai tarvitaanko raskaita ohjelmia?
Kuvankäsittelyn pullonkaulaksi koen tällä hetkellä skannerilla tehtyjen esim. vanhojen mv-kuvien käsittelyn. Skanneri tekee välillä esim BMP-kuvia, joiden värkkääminen käsittelyyn on jo oma hommansa, PP ainakin ilmoittaa ei tukevansa ko. kuvamuotoa (välillä JPEGtäkin). Olisiko se NV viisaampi, vai tarvitaanko raskaita ohjelmia?
-
Tuo sähköpostiin pienentäminen käy NV:kin helposti. Kokonaisuudessaan erittäin selkeä ja helppokäyttöinen ohjelma. Kannattaa tietysti päivittää tuo viimeisimpään versioon (6.2.5).Jjim kirjoitti:Olen käyttänyt PPtä lähinnä vain kuvien rajaamiseen ja lähettämiseen sähköpostilla. Se mukavasti automatisoi kuvan pienentämisen sähköpostiin sopivaksi. Vaativampia hommia - harvoin - olen tehnyt muilla ohjelmilla. Kun tällä koneella on perheessä muitakin käyttäjiä on otettava huomioon, että on ohjelmia, jotka eivät vaadi oppaiden lukemisia.
Mielestäni tuo ei lue bmp:tä. NC kyllä lukee, mutta se on maksullinen. Miten on voiko skannerin tuottamaa formaattia muuttaa, esim jpeg:ksi?Jjim kirjoitti:Kuvankäsittelyn pullonkaulaksi koen tällä hetkellä skannerilla tehtyjen esim. vanhojen mv-kuvien käsittelyn. Skanneri tekee välillä esim BMP-kuvia, joiden värkkääminen käsittelyyn on jo oma hommansa, PP ainakin ilmoittaa ei tukevansa ko. kuvamuotoa (välillä JPEGtäkin). Olisiko se NV viisaampi, vai tarvitaanko raskaita ohjelmia?
-
- Viesti:
Kameran mukana tuli CD:llä Nikon View 6.2.0. Olen huomannut, että netissä on nyt uusin päivitys versioksi 6.2.6. Kokeilin eilen aivan lyhyesti koneessa olevaa 6.2.0 versiota ja hyvin se toimi. Vaikutti melko samantapaiselta kuin PPkin. Muutteli värikuvia mukavasti paremmiksi.
Vaativampia hommia varten mulla on ollut InfranView ja nyt on PhotoFiltre. Tämä on aika sopiva omaan käyttööni. Kumpikin on ilmaisia ja niillä voi muuttaa kuvatiedostoja muodosta toiseen, myös JPE(G)ksi. Mutta eiväthän nekään kovin ihmeitä voi tehdä huonoista mv kuvista skannatuille kuville. Täytyy tietysti todeta, että skannereita on moneen lähtöön. Mitä kallimpi se on, sitä enemmän siinä on ominaisuuksia ja sitä tarkempaa jälkeä se tekee. Kalliimmat ovatkin jo ammattilaisvehkeitä.
Vaativampia hommia varten mulla on ollut InfranView ja nyt on PhotoFiltre. Tämä on aika sopiva omaan käyttööni. Kumpikin on ilmaisia ja niillä voi muuttaa kuvatiedostoja muodosta toiseen, myös JPE(G)ksi. Mutta eiväthän nekään kovin ihmeitä voi tehdä huonoista mv kuvista skannatuille kuville. Täytyy tietysti todeta, että skannereita on moneen lähtöön. Mitä kallimpi se on, sitä enemmän siinä on ominaisuuksia ja sitä tarkempaa jälkeä se tekee. Kalliimmat ovatkin jo ammattilaisvehkeitä.
-
- Viesti:
Olen joutunut koneen vikojen korjauksen yhteydessä poistamaan vanhan Windows 98SE:n (kiitos hyvä palvelija!) Ja asentamaan XP:n uudelleen puhtalle pöydälle. Samalla meni NV. Kun en löytänyt mistään Nikonin sivuilta PP:tä, niin latasin netistä uusimman NV:n.
Mutta sitten ei vaimo tykännytkään siitä vaan halusi kuitenkin PP:n takaisin. Sain selville, että rekisteröityneet Nikonin käyttäjät pääsevät lataamaaan sen oliko se nyt Nikonin Euroopan sivuilta. Silti piti yrittää uudelleen rekisteröityä kun ei mihinkään päässyt. Siinä vaiheessa tuli Nikonilta jonkinlainen palaute, että OK rekisteritietosi ovat nämä ja pääsy PP:n lähteille avautui. Imuroin sen ja nyt se on tässä koneessa (lisäksi on PhotoFiltre). Vaimo on tyytyväinen. Tämä tarina selitykseksi, että en pääse enää tutkimaan NV:n ominaisuuksia.
Mutta eikö WindowsXP:n taulukossa, joka avautuu kun kameran kytkee koneeseen, ole kohtaa, joka tuo kuvat ja poistaa ne samalla muistikortilta? Luulisi sen olevan saman ja toimivan samoin sekä PP:n että NV:n kohdalla. Kyllähän kamerakin kortin nopeasti tyhjentää.
Aion piakkoin kokeilla myös Picassaa, jonka panen D-levylle, joka nyt on mulla pelkästään kuvien varastointia, järjestelyä ja koeohjelmia varten.
Mutta sitten ei vaimo tykännytkään siitä vaan halusi kuitenkin PP:n takaisin. Sain selville, että rekisteröityneet Nikonin käyttäjät pääsevät lataamaaan sen oliko se nyt Nikonin Euroopan sivuilta. Silti piti yrittää uudelleen rekisteröityä kun ei mihinkään päässyt. Siinä vaiheessa tuli Nikonilta jonkinlainen palaute, että OK rekisteritietosi ovat nämä ja pääsy PP:n lähteille avautui. Imuroin sen ja nyt se on tässä koneessa (lisäksi on PhotoFiltre). Vaimo on tyytyväinen. Tämä tarina selitykseksi, että en pääse enää tutkimaan NV:n ominaisuuksia.
Mutta eikö WindowsXP:n taulukossa, joka avautuu kun kameran kytkee koneeseen, ole kohtaa, joka tuo kuvat ja poistaa ne samalla muistikortilta? Luulisi sen olevan saman ja toimivan samoin sekä PP:n että NV:n kohdalla. Kyllähän kamerakin kortin nopeasti tyhjentää.
Aion piakkoin kokeilla myös Picassaa, jonka panen D-levylle, joka nyt on mulla pelkästään kuvien varastointia, järjestelyä ja koeohjelmia varten.
-
- Viesti:
On se mustakin ihan hyvä. Mutta tietysti on selvää, että jos tarvitsee monipuolista kuvankäsittelyä niin muutamista vapaista ohjelmista ja varsinkin kaupallista löytyy tosi monipuolisia välineitä. Niiden haittapuoli vain on, että mitä monipuolisempi, sitä vaikeampi käyttää (noin suunnilleen sanottuna). Et varmasti tarvitse esim. painatuskuntoon - kirjapaino - liittyviä kuvankäsittelyominaisuuksia. Tällainen helppokäyttöinen varma peli on sikäli hyödyllinen, että sä opit paremmin jo kuvatessa ottamaan erilaisia asioita huomioon. Eikä tarvitse räiskiä tusinakaupalla kaikkea, josta sitten voi valita ja muutella (jos voi!).
Vaativampia kuvankäsittelijöitä voit tarvita, jos innostut esim. parantelemaan vanhoja väri- ja mv-kuviasi sekä tekemään niistäkin digitaalisia arkistoja.
Vaativampia kuvankäsittelijöitä voit tarvita, jos innostut esim. parantelemaan vanhoja väri- ja mv-kuviasi sekä tekemään niistäkin digitaalisia arkistoja.