Nikon Coolpix P2 vs Coolpix 5900 vs Coolpix 7900

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
gimp

Nikon Coolpix P2 vs Coolpix 5900 vs Coolpix 7900

Viesti Kirjoittaja gimp »

Olen tässä pähkäillyt uuden taskudigikameran ostamista jo jonkin aikaa, alkaa olla tuo Ixus V jo vähän vanhan aikainen...vaikka hyvin vielä potkiikin.

No merkin olen valinnut, Nikon se olla pitää, mutta nuo uudet mallit vähän sekoittivat pakkaa. Olin jo päätynyt Coolpix 5900:seen tai 7900:seen, mutta nyt pukkasi P1 ja P2 mallit markkinoille.

Mites arvon raati reittaisi ko.malleja, olettaen hinnoiksi suomi manuaaleilla 5900: 299 e, 7900 370 e ja P2: 370 e..

P2:ssahan on uutuutena WLAN, mutta käsittääkseni se osaa vain siirtää kuvat sen kautta koneelle, esim. kuvien otto sen kautta ei kai onnistu ? Ja näytti siihen tulleen aukon esivalinta, periaattessa hyvä ominaisuus.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
m.k

Viesti Kirjoittaja m.k »

Itsellä on 5900, ihan OK taskukamera. Valoisalla ilmalla saa hyviä kuvia, mutta turha sitä on viedä pimeisiin sisätiloihin tai pimeällä ulos. Kuvat on ihan jees, eikä hintakaan kovin paha ole. Ero 7900:een on niin pieni, että en menisi sitä maksamaan. 5Mpix tarkkuus riittää oikeinkin hyvin. Ainoastaan se, että 7900 on saatavana mustana, voi vaikuttaa päätökseen. Minusta väri ei ole niin arvokas asia. Oikeinkin hyvä, kunhan muistaa rajoitukset. Itse kuitenkin pidän enemmän järkkäristä, mutta tuo on kyllä taskukameraksi oikeinkin riittävä. Ainoastaan se seikka, että ei oikeastaan ole laajakulmaa saati teleä optiikassa, niin häiritsee, muttei kovin kauheasti.

Aukon esivalinnalla nyt ei paljoa tuollaisessa pienikennoisessa pokkarissa tee. Syvyysterävyys on kaikilla aukoilla hervoton, eikä se optiikka järin valovoimainen ole...
gimp

Viesti Kirjoittaja gimp »

m.k kirjoitti:Itsellä on 5900, ihan OK taskukamera. Valoisalla ilmalla saa hyviä kuvia, mutta turha sitä on viedä pimeisiin sisätiloihin tai pimeällä ulos. Kuvat on ihan jees, eikä hintakaan kovin paha ole. Ero 7900:een on niin pieni, että en menisi sitä maksamaan. 5Mpix tarkkuus riittää oikeinkin hyvin. Ainoastaan se, että 7900 on saatavana mustana, voi vaikuttaa päätökseen. Minusta väri ei ole niin arvokas asia. Oikeinkin hyvä, kunhan muistaa rajoitukset. Itse kuitenkin pidän enemmän järkkäristä, mutta tuo on kyllä taskukameraksi oikeinkin riittävä. Ainoastaan se seikka, että ei oikeastaan ole laajakulmaa saati teleä optiikassa, niin häiritsee, muttei kovin kauheasti.

Aukon esivalinnalla nyt ei paljoa tuollaisessa pienikennoisessa pokkarissa tee. Syvyysterävyys on kaikilla aukoilla hervoton, eikä se optiikka järin valovoimainen ole...
Kiitos kokemuksista. Järkkärin korvaajaa tästä ei ole tarkoituskaan, vaan nimenomaan taskuun menevä kamera.

Mites muuten tuo videokuvauksen tärinänvaimennus, kannattaako siitä maksaa ekstraa, sehän löytyy 7900:sta ja P2:sta ?
Vastaa Viestiin