Kestotestissä Sony RX100 V
Lähetetty: Helmi 09, 2019 13 : 31
Tilanne vartin jälkeen.
Keskustelu valokuvauksesta avattu 9.1.2003
https://digicamera.org/keskus/
Ei hajuakaan.rolsen kirjoitti:Niin joo, sulla murtu tuo metallinen kieli, mikä pitelee paikallaan sitä siniviolettia muovikynttä, joka puolestaan pitelee paikallaan akkua. Miten ihmeessä tämä tapahtui?
Tuo kieleke näkyy hyvin Ken Rockwellin kuvissa.rolsen kirjoitti:Sun tuurilla se pala on jossain kameran sisällä... Eiköhän ne tästäki leivo ID 10T -koodin virheen, förbannad finne igen jne.
So mine is broken now. But I cant find any part number for the door so I can't order a new one. Is there anyone here that knows the numbers?
Have you tried contacting Sony?
Yes a couple of times. Sony USA redirected me to sweden (where i live) they redirected me to another company that didn't know and redirected me back to sony that redirected me to another company and they doesn't sell the part, just makes repairs. But I found a company that can order it if I know the part number.
I have gone through this issue and my door DID break. Or should I say the screw which attaches the plastic cover to the metal hinge below no longer works and as a result the door comes off.
Had a nightmare getting this fixed. Sony fobbed me off and the retailer stuffed me around for months and clearly just wanted a repair cost. In the end I have the new part and need to know HOW to put it in. Anybody know how to do this as not obvious. Thanks.
Oliko kyseessä uusi vai käytetty kamera? Mietin vain miksi palautus liikkeeseen ei ole vaihtoehto.T71 kirjoitti:Tilanne vartin jälkeen.
Tosiaan, hyvä huomio. Jos on uusi, niin DOA:ltahan tuo vaikuttaa, mutta mikä on Sonylla DOA:n määritelmä, se on toinen juttu se. Vartin käyttökin voi olla vartin käyttö vaikka puolen vuoden kuluttua ostamisesta. Olen ite saanut tapella "muutaman" DOA-laitteen kanssa, enkä ihan helpolla hanki mitään kulutusroinaa muualta kuin Verkkokauppa.comista tai Gigantista. Kyllä ne romut yleensä ovat 30pv aikana antautuneet, yleensä ongelmat ovat ilmenneet jo ensimmäisen päivän aikana.kohan kirjoitti:Oliko kyseessä uusi vai käytetty kamera? Mietin vain miksi palautus liikkeeseen ei ole vaihtoehto.T71 kirjoitti:Tilanne vartin jälkeen.
Suosin myös Verkkokaupa.comia juuri tuon helpon ja toimivan palautuksen takia. Vaikkakin maksan yleensä enemmän kuin halppiskaupoissa halppisongekien kanssa.rolsen kirjoitti:Tosiaan, hyvä huomio. Jos on uusi, niin DOA:ltahan tuo vaikuttaa, mutta mikä on Sonylla DOA:n määritelmä, se on toinen juttu se. Vartin käyttökin voi olla vartin käyttö vaikka puolen vuoden kuluttua ostamisesta. Olen ite saanut tapella "muutaman" DOA-laitteen kanssa, enkä ihan helpolla hanki mitään kulutusroinaa muualta kuin Verkkokauppa.comista tai Gigantista. Kyllä ne romut yleensä ovat 30pv aikana antautuneet, yleensä ongelmat ovat ilmenneet jo ensimmäisen päivän aikana.kohan kirjoitti:Oliko kyseessä uusi vai käytetty kamera? Mietin vain miksi palautus liikkeeseen ei ole vaihtoehto.T71 kirjoitti:Tilanne vartin jälkeen.
Ainakin verkkokauppa.com palautusehdoissa sanotaan että jos tuoteen arvo on käytössä alentunut, voidaan palauttavaa summaa alentaa. Tarkka sanamuoto on ”Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.”. Onko kokemusta miten käytännössä käy kun vie takaisin rikkinäisen laitteen, jonka korjaus menee takuuseen? Korjauttaako verkkokauppa.com sen itsekseen ja sitten arvonalennusta ei käytännössä ole ja rahat tulee takaisin täysimääräisenä?rolsen kirjoitti:Tosiaan, hyvä huomio. Jos on uusi, niin DOA:ltahan tuo vaikuttaa, mutta mikä on Sonylla DOA:n määritelmä, se on toinen juttu se. Vartin käyttökin voi olla vartin käyttö vaikka puolen vuoden kuluttua ostamisesta. Olen ite saanut tapella "muutaman" DOA-laitteen kanssa, enkä ihan helpolla hanki mitään kulutusroinaa muualta kuin Verkkokauppa.comista tai Gigantista. Kyllä ne romut yleensä ovat 30pv aikana antautuneet, yleensä ongelmat ovat ilmenneet jo ensimmäisen päivän aikana.kohan kirjoitti:Oliko kyseessä uusi vai käytetty kamera? Mietin vain miksi palautus liikkeeseen ei ole vaihtoehto.T71 kirjoitti:Tilanne vartin jälkeen.
Ostin Bose vastamelukuulokkeet mutta oston jälkeen niissä ilmeni häiriösärinää. Vein kuulokkeet liikkeeseen jossa ne otettiin vastaan ja merkattiin virhe lapulle ja ilmeisesti palautettiin maahantuojalle.javal kirjoitti:Ainakin verkkokauppa.com palautusehdoissa sanotaan että jos tuoteen arvo on käytössä alentunut, voidaan palauttavaa summaa alentaa. Tarkka sanamuoto on ”Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.”. Onko kokemusta miten käytännössä käy kun vie takaisin rikkinäisen laitteen, jonka korjaus menee takuuseen? Korjauttaako verkkokauppa.com sen itsekseen ja sitten arvonalennusta ei käytännössä ole ja rahat tulee takaisin täysimääräisenä?rolsen kirjoitti:Tosiaan, hyvä huomio. Jos on uusi, niin DOA:ltahan tuo vaikuttaa, mutta mikä on Sonylla DOA:n määritelmä, se on toinen juttu se. Vartin käyttökin voi olla vartin käyttö vaikka puolen vuoden kuluttua ostamisesta. Olen ite saanut tapella "muutaman" DOA-laitteen kanssa, enkä ihan helpolla hanki mitään kulutusroinaa muualta kuin Verkkokauppa.comista tai Gigantista. Kyllä ne romut yleensä ovat 30pv aikana antautuneet, yleensä ongelmat ovat ilmenneet jo ensimmäisen päivän aikana.kohan kirjoitti: Oliko kyseessä uusi vai käytetty kamera? Mietin vain miksi palautus liikkeeseen ei ole vaihtoehto.
Jos hajoaminen johtuu kamerassa olleesta virheestä, niin silloin siitä vastaa aina lain mukaan myyjäliike.javal kirjoitti: Ainakin verkkokauppa.com palautusehdoissa sanotaan että jos tuoteen arvo on käytössä alentunut, voidaan palauttavaa summaa alentaa. Tarkka sanamuoto on ”Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.”. Onko kokemusta miten käytännössä käy kun vie takaisin rikkinäisen laitteen, jonka korjaus menee takuuseen? Korjauttaako verkkokauppa.com sen itsekseen ja sitten arvonalennusta ei käytännössä ole ja rahat tulee takaisin täysimääräisenä?
Viimeisin tapaus oli telkkari, joka kerettiin laittaa paikalleen ja sitä alettiin sitten käyttää normaalisti. Ensimmäisenä iltana emäntä valitteli että telkkari sammuu itsestään. Olin vähän että "joo joo, niin tietysti". No, sitten se alkoi sammuilla itsekseen myös omassa käytössä ja sen jälkeen televisiosta otettiin jalka irti ja pakattiin setti takaisin Verkkokauppa.comin laatikkoon. Otin yhteyttä huoltoon ja sieltä lähetettiin kuriiri hakemaan paketti. Vaikka käytin asiakaspalautusta, niin asiasta avattiin huoltotiketti, ilmeisesti laite tarkastettiin ja sen jälkeen käsiteltiin asiakaspalautus ja rahat olivat tilillä samalla viikolla. Palautus ei maksanut mitään, rahat tulivat täysimääräisenä takaisin.javal kirjoitti:Onko kokemusta miten käytännössä käy kun vie takaisin rikkinäisen laitteen, jonka korjaus menee takuuseen? Korjauttaako verkkokauppa.com sen itsekseen ja sitten arvonalennusta ei käytännössä ole ja rahat tulee takaisin täysimääräisenä?
Muistelisin että homma menee kirjanpidollisesti näin mutta tuskin laitetta tutkitaan sen kummemmin.rolsen kirjoitti:[ Vaikka käytin asiakaspalautusta, niin asiasta avattiin huoltotiketti, ilmeisesti laite tarkastettiin ja sen jälkeen käsiteltiin asiakaspalautus ja rahat olivat tilillä samalla viikolla. Palautus ei maksanut mitään, rahat tulivat täysimääräisenä takaisin.