Seuraava hankinta Sony leirissä
-
Tässä hieman A57 vs A65 vertailua:
http://www.ebay.co.uk/gds/Sony-SLT-A57- ... 074/g.html
Näyttäis, että noita saa käytettyinä luokkaa 500-600€, tosin tarjonta on aika sattumanvaraista - voisko siitä vetää johtopäätöksen, että kamerat on olleet omistajiensa kannalta tyydyttäviä, tarvetta vaihtoon ei ole?
Itse pistin seurantaan seuraavan A65:n
http://www.ebay.co.uk/itm/Sony-A65-SLT- ... 4ada59b991
Edit: A77:n suhteen tarjonta onkin jo runsaampaa, joten itse ainakin tähtäisin jonnekin tänne:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... acat=31388
http://www.ebay.co.uk/gds/Sony-SLT-A57- ... 074/g.html
Näyttäis, että noita saa käytettyinä luokkaa 500-600€, tosin tarjonta on aika sattumanvaraista - voisko siitä vetää johtopäätöksen, että kamerat on olleet omistajiensa kannalta tyydyttäviä, tarvetta vaihtoon ei ole?
Itse pistin seurantaan seuraavan A65:n
http://www.ebay.co.uk/itm/Sony-A65-SLT- ... 4ada59b991
Edit: A77:n suhteen tarjonta onkin jo runsaampaa, joten itse ainakin tähtäisin jonnekin tänne:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... acat=31388
Sony A7R 3, A6500, 5n, Pentax K-30, Olympus E-PL5,-6,-7, E-M1, iso joukko AF/MF laseja ja vanhaa filmi sälää
-
-
Onko A-sarjalaisissa (A65 asti) sama tarkennussysteemi? Markun linkissä tarkennuspisteitä on kaikissa 15 ja ainoa ero on A57/A58 löytyvä Tracking. Onko uudemmat kuitenkin vanhoja nopeampia tai parempia esim. valon vähetessä?
Itsellä vaihdon motiivina olisi tarkennus (joka ei ole mitenkään susihuono nytkään) ja parempi iso-herkkyys. Onkohan niin, että parannusta voisi tulla iso-puolelle mutta ei niinkään tarkennukseen?
Saankohan herkkyyttä lisää vaan alkamalla kuvaamaan rawia nykyisellä ja veivaamalla niitä vaikka LR:llä?
Itsellä vaihdon motiivina olisi tarkennus (joka ei ole mitenkään susihuono nytkään) ja parempi iso-herkkyys. Onkohan niin, että parannusta voisi tulla iso-puolelle mutta ei niinkään tarkennukseen?
Saankohan herkkyyttä lisää vaan alkamalla kuvaamaan rawia nykyisellä ja veivaamalla niitä vaikka LR:llä?
-
Eipä juuri. LA-EA2- ja LA-EA4-adaptereilla AF on nopea ainakin A6000:lla kokeiltuna. Tarkennuspisteiden määrä tosin vähenee viiteentoista, mutta ne toimivat hyvin jopa AF-C:llä.jalkkis kirjoitti:A6000 kävi mielessä mutta kun on E-mount, niin nykylinssien kanssa pelaaminen menisi hankalammaksi. Ja hitaammaksi, mitä tarkennukseen tulee?
Suosittelen A6000 varauksetta. Kuvanlaatu ja nopeus ovat paremmat kuin Canonin croppi-dslr:issä sekä lisäbonuksena takintaskukoko ja edullinen hinta. Sama kamera hoitaa siis dslr:n* ja pokkarin hommat joten iso koko tai huono suorituskyky ei enää kelpaa syyksi jättää kamera kotiin.jalkkis kirjoitti:A77ii on ihan eri tason vekotin, niinkuin pitäisikin (A58:een verrattuna). Minulle tosin koko ja paino on jo sitä tasoa, että siitä saisin verukkeen jättää sen kaappiin ja ottaa kevyempää/pienempää mukaan.
(*Ainoa asia mihin A6000 ei taivu on AF-superteleily ja sekin vain siksi että E-mounttiin ei ole 200 mm pidempää lasia.)
-
Hankin aikoinaan NEX 5n:ään tuon LA-EA2 SLT adapterin ja se kyllä tarkentaa nopeammin kuin halvat natiivit E-lasit, mutta maksaa myös.
A58 on minusta hieman halvalla tehty runko, itse en ostaisi runkoa jossa on muovinen bajonetti.
A58 on minusta hieman halvalla tehty runko, itse en ostaisi runkoa jossa on muovinen bajonetti.
Sony A7R 3, A6500, 5n, Pentax K-30, Olympus E-PL5,-6,-7, E-M1, iso joukko AF/MF laseja ja vanhaa filmi sälää
-
Kun on vaihteeksi hiljaista niin vois tähän väliin laittaa kysymyksen, tuosta LA-EA1 adapterista.
Kun a6000 af on parempi kuin aiempien runkojen vastaavien niin onko se sitä myös tuon äskeisen adapterin kanssa, tarkentaako SAM, SSM tai HSM,- moottorilla olevat optiikat nopeammin a6000 kuin vaikka NEX-7:lla?
Kun a6000 af on parempi kuin aiempien runkojen vastaavien niin onko se sitä myös tuon äskeisen adapterin kanssa, tarkentaako SAM, SSM tai HSM,- moottorilla olevat optiikat nopeammin a6000 kuin vaikka NEX-7:lla?
Viimeksi muokannut Sahaaja, Tammi 12, 2015 20 : 21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Minulla oli LA-EA1 käytössä VG-10 videokamerassa, tosi hidas ja takkuinen tarkentaja. Suosittelen suoraa LA-EA2 hankintaa jossa A-malleista tuttu peili ja tarkennus hoituu sujuvasti. Tai tulevaisuutta ajatellen LA-EA4 jos vaikka innostut vaihtamaan täyskennoiseen Sonyyn myöhemmin.
Sony julkaisi uusia FE-linssejä viikonloppuna, ainakin 35/1.4 kiinnostaa ja uusi powerzoom 28-135 unelmoinnin kohteena videohommiin A7s pariksi.
Sony julkaisi uusia FE-linssejä viikonloppuna, ainakin 35/1.4 kiinnostaa ja uusi powerzoom 28-135 unelmoinnin kohteena videohommiin A7s pariksi.
-
Herätellään taas.
http://www.sonyalpharumors.com/samyang- ... d-e-mount/
Samyang tuo uutta teleä molemmille Sonyn bajoneteille, tiedä sitten koska myynnissä? Hintaa kyllä manuaali lasille.
Herättääkö kenessäkään kiinnostusta?
http://www.sonyalpharumors.com/samyang- ... d-e-mount/
Samyang tuo uutta teleä molemmille Sonyn bajoneteille, tiedä sitten koska myynnissä? Hintaa kyllä manuaali lasille.
Herättääkö kenessäkään kiinnostusta?
-
- Viesti:
Sain a37:n käytettyä loppuun, nyt tulossa a58 runko seuraavaksi.
Tosin meinaa mennä taas välillä sormi suuhun näitä Sonyn runkoja katsellessa. Toivottavasti jatkavat Alpha-sarjan tekemistä, 4/5 rungoista joita löysin, oli jotain ihmeen nexejä tai eksejä. :o
Ai niin - oon tykännyt tuosta A57:sta ihan sikana. <3 Tuntuu just omalta käteen, ainoastaan se videonappula on ikuisesti väärässä paikassa. A37 tosiaan alkoi känkkäämään, se hukkaa objektiivin välillä ja se parantuu vain irrottamalla objektiivi ja asentamalla uudestaan, sitten sillä voi kuvailla taas x ajan kunnes taas. Lisäksi se pitää erittäin mielenkiintoisen äänen laukaistessa. Eli viimeisiään se vetelee. Tarviin "töissä" tosiaan kahta runkoa, siksi tuo toinen tulossa.
Tosin meinaa mennä taas välillä sormi suuhun näitä Sonyn runkoja katsellessa. Toivottavasti jatkavat Alpha-sarjan tekemistä, 4/5 rungoista joita löysin, oli jotain ihmeen nexejä tai eksejä. :o
Ai niin - oon tykännyt tuosta A57:sta ihan sikana. <3 Tuntuu just omalta käteen, ainoastaan se videonappula on ikuisesti väärässä paikassa. A37 tosiaan alkoi känkkäämään, se hukkaa objektiivin välillä ja se parantuu vain irrottamalla objektiivi ja asentamalla uudestaan, sitten sillä voi kuvailla taas x ajan kunnes taas. Lisäksi se pitää erittäin mielenkiintoisen äänen laukaistessa. Eli viimeisiään se vetelee. Tarviin "töissä" tosiaan kahta runkoa, siksi tuo toinen tulossa.
ikiwanha km dynax 5d, sony a450, a37, a57, a58, ja jotain obiskoita lisukkeena
-
Paljonko olet tuota A37:aa räpsytellyt, minun olemattomassa käytössä ei ole ongelmia esiintynyt?vjk2010 kirjoitti:Sain a37:n käytettyä loppuun, nyt tulossa a58 runko seuraavaksi.
-
Tarkoitatko, että tahattomasti tulee kuvattua videota, vai että et löydä videopainiketta, kun tarvitset?vjk2010 kirjoitti:..
Ai niin - oon tykännyt tuosta A57:sta ihan sikana. <3 Tuntuu just omalta käteen, ainoastaan se videonappula on ikuisesti väärässä paikassa.
...
Itselläni on a65, jossa tuo videonappula on liiankin hyvin tyrkyllä, ja siksi aiheutti tarpeettomia 2-3 sekunnin pätkiä.
Firmispävityksessä tulikin apu: ko. nappulan voi ohjelmallisesti poistaa toiminnasta.
Olisiko a57:ssa samanlainen ominaisuus, kun on kuitenkin aika tuore laite?
Niin, ja aiheesta "uusin hankinta", posti toi viikolla adapterin, jolla saa M42-obiskan kiinni A-bajonettirunkoon.
Nyt kaivetaan naftaliinistä kaikki harrastuksen alkuajan, 1980-luvun alun, lasit ja katsotaan, millaista "luonnetta" niistä löytyy. Eniten odotan 105/2.8 Pentax Super-Takumar pikkuteleen ominaisuuksien vertautumista nykyisiin optiikoihin ;-)
-
Muistui mieleen että jos kamera hukkaa objektiivin, ja optiikka on kevyt ja muovisella bajonetilla niin silloin todella vähäisellä optiikan "pyöräytyksellä" voi kontaktin saada takaisin.
Muistelen että Sony julkistaa uusia runkoja, oliko peräti tässä kuussa vai menikö ensikuun puolelle, tietääkö joku?
Muistelen että Sony julkistaa uusia runkoja, oliko peräti tässä kuussa vai menikö ensikuun puolelle, tietääkö joku?
-
A7rll ja a6000:n seuraaja ilmeisesti.. mutta a-mountteja ei taida tällä kierroksella olla tulossa.Sahaaja kirjoitti:
Sony A73, A7R2, a7s, NEX-6 & RX-100
28/2 - 55/1,8 - 85/1,8 - 90/2,8M - 500/8
10-18/4 - 28-75/2,8 - 70-300G
facebook.com/nestography
28/2 - 55/1,8 - 85/1,8 - 90/2,8M - 500/8
10-18/4 - 28-75/2,8 - 70-300G
facebook.com/nestography
-
- Viesti:
Ei hajuakaan, mutta useamman tuhatta kuvaa varmasti.. Luulen, että se ei ole kauheasti tykännyt tuosta painavasta Sigman 70-200mm objektiivista, onhan se itse kovin kovin köykäinen runko.markku55 kirjoitti:Paljonko olet tuota A37:aa räpsytellyt, minun olemattomassa käytössä ei ole ongelmia esiintynyt?vjk2010 kirjoitti:Sain a37:n käytettyä loppuun, nyt tulossa a58 runko seuraavaksi.
-
- Viesti:
Siis, se vaan tuntuu olevan käytön kannalta omituisessa paikassa. Yleensä varsinkin loppuun jää pätkä jotain ihme haahuiluja, kun laskee kameran pois silmiltä etsiäkseen sen movie-nappulan, josta painaa videon pois päältä. Mulla ei ole siis mitään videotyökaluja.. Harvemmin tuota tulee edes käytettyä, mutta saattaisi tulla, jos se nappi olisi vaikka etupuolella niin, että sen löytäisi katsomatta, niin sitä käyttäisi enemmän... Mutta tämä lienee sitten niin käyttäjäkohtaista, miten sitä kuvaa ja mihin on tottunut ja minne ne sormet luontevasti menee :P Vaikea sillä on vahingossa ainakaan videokuvata kun koko kamera on ensin asetettava videotilaan, jotta videon kuvaaminen onnistuu :Dil_dottore kirjoitti:Tarkoitatko, että tahattomasti tulee kuvattua videota, vai että et löydä videopainiketta, kun tarvitset?vjk2010 kirjoitti:..
Ai niin - oon tykännyt tuosta A57:sta ihan sikana. <3 Tuntuu just omalta käteen, ainoastaan se videonappula on ikuisesti väärässä paikassa.
...
Itselläni on a65, jossa tuo videonappula on liiankin hyvin tyrkyllä, ja siksi aiheutti tarpeettomia 2-3 sekunnin pätkiä.
Firmispävityksessä tulikin apu: ko. nappulan voi ohjelmallisesti poistaa toiminnasta.
Olisiko a57:ssa samanlainen ominaisuus, kun on kuitenkin aika tuore laite?
Sahaaja, tuossa a37:n tapauksessa objektiivi on 28-80mm, eli vielä aika kevyttä tavaraa. Ja silti hukkaa objektiivin...No, tänään kamera oli viimeistä kertaa mulla mukana, eikä hukannut objektiivia kertaakaan, vaikka oli kosteaa ja sitä sai runksuttaa ihan kunnolla, oli niin runsaasti kuvattavaa...Laukaisuääni sillä on tosiaan sellainen "vingahdus" nykyään. Insinöörimieheni kuvaili sitä niin, että kuulostaa siltä kuin joku hammasratas olisi kameran sisällä hiukan huonona. Tänään saapui A58 ja sitä pääsee koekäyttämään ensi kuun puolella. Vanhan kameran varmaan annan miehelle loppukäyttöön...
-
- Viesti:
Vaikka kuvaaminen ollut lähiaikoina melko vähäistä, iski kuume kaluston päivittämiseen. Tuo A37 runko on ajanut hyvin asiansa, mutta jotain uutta isommalla näytöllä olevaa runkoa tekisi mieli.
Vieläkö tuo A77 ll on järkevä hankinta tuohon alle tonnin hintaan vai kannattaisiko jo alkaa katselemaan A7 runkoja ja adapteria?
Vieläkö tuo A77 ll on järkevä hankinta tuohon alle tonnin hintaan vai kannattaisiko jo alkaa katselemaan A7 runkoja ja adapteria?
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti: