määvaan kirjoitti:Jotenkin tuntuu että minä en ainakaan tässä vaihdossa voittanut vaikka tytär kyllä vielä lupasi Tamron 70-300 halpiszoomin Nikoniin kaupan päälle (arvo uutena n. 135 €). :-)
Ja minä kun luulin, että noin rumista Tamronista ei pääse eroon kuin kierrätysmaksulla.
määvaan kirjoitti:PS. Mikähän on se viimeisin firmis mikä tuohon V1:een kannattaa ladata?
Ei ole tullut merkittäviä parannuksia joten fw-päivityksillä on lähinnä psykologinen merkitys. Joihinkin objektiivien yhteensopivuuksiin saattavat vaikuttaa, jos oikein muistan.
määvaan kirjoitti:Jotenkin tuntuu että minä en ainakaan tässä vaihdossa voittanut vaikka tytär kyllä vielä lupasi Tamron 70-300 halpiszoomin Nikoniin kaupan päälle (arvo uutena n. 135 €). :-)
Ja minä kun luulin, että noin rumista Tamronista ei pääse eroon kuin kierrätysmaksulla.
:-D Minulla oli kyllä Sonyssä tuo lasi hyvinkin terävä aina tuonne 250mm:iin saakka ja n. 200mm:n polttovälillä valovoimaakin oli muistaakseni vielä F4.5. Entäs vastaava polttoväli ja aukko F5 Nikonin adapterilla V1:een tirppapönöissä?
nomad kirjoitti:
määvaan kirjoitti:PS. Mikähän on se viimeisin firmis mikä tuohon V1:een kannattaa ladata?
Ei ole tullut merkittäviä parannuksia joten fw-päivityksillä on lähinnä psykologinen merkitys. Joihinkin objektiivien yhteensopivuuksiin saattavat vaikuttaa, jos oikein muistan.
No, periaatteessa on kai yritettävä silti laittaa tuo uusin firmis, ei sitä koskaan tiedä...
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
määvaan kirjoitti:
No, periaatteessa on kai yritettävä silti laittaa tuo uusin firmis, ei sitä koskaan tiedä...
Minulla taas on periaatteena, että jos vanhakin toimii, niin ei uutta firmistä ainakaan ekojen joukossa. Nikon harvoin varsinaisesti parantaa kameran ominaisuuksia firmiksillä (harmi!!), vaan kyseessä ovat tavallisesti yhteensopivuudet tms.
Pari pikaista kuvaa FT1 adapterin kanssa. Se on ihan ok vaikka tarkennus saisikin olla nopeampi ja tarttua kohteeseen selkeämmin. Ja jatkuva tarkennus kaikkilla pisteillä olisi toki vielä kivempi... Mutta näillä mennään.
Oli muuten elämäni eka kerta kun kuvaan lintua tälleen teleobjektiivilla "lintukuvaustyyliin" :-).
kribe kirjoitti:Eipä siitä firmiksen päivityksestä haittaakaan ole. Itse en sitä uusina ole jaksanut asentaa, kun ei vaikuta mihinkään oleelliseen.
Tuossa firmiksen päivitysohjeessa puhuttiin ainoastaan Windows Vista/ Windows 7 ja XP käyttöjärjestelmistä mutta minulla on Windows 8. Onko odotettavissa probleemia?
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Versiossa 1.20 tuli mielestäni kyllä ihan merkittäviä parannuksia, joten sen lataamista kannattaisi harkita.
- The exposure control program used with shooting in Smart Photo Selector mode, or still image shooting mode with Exposure mode set to P Programmed auto or Scene auto selector, has been revised for faster shutter speeds to prevent blurred subjects.
- Auto white balance performance has been increased.
- Exposure accuracy with ISO sensitivity set to Auto 100–3200, Auto 100–800, or Auto 100–400 has been increased with shooting using the optional Speedlight SB-N5 to photograph subjects at close distances.
Entäs tuo kameran sarjanumero, kun kaupan takuulappuun eivät kirjoittaneet sitä pelkkää 8 numeroista lukusarjaa kameran pohjassa kun eivät uskoneet että se on edes sarjanumero?
Olen teipannut modepyärän liikkumattomaksi, enkä omista salamaa. AWB:n parannukset voisivat tietysti olla kivoja, mutta varsinaisesti innostuisin jos auto-isoon saataisiin ISO200-1600 valinta sekä säädettävä hitain suljinaika. Luulen että jää haaveeksi... :-(
http://www.flickr.com/photos/nikonrumor ... 2861584237
UW-laajiksen sampleja. Ei vaikuta pahalta. CA:ta löytyy nurkista ja esimerkit näyttäisivät olevan otettu JPG:nä.
Vaikuttais saman tason lasilta kuin muutkin sarjan lasit.
Palaan vielä tuohon laukkuasiaan, eli mahdollisimman näppärä laukku V1+10mm -kombolle. Tuo Avokidin mainitsema Dashpoint on varmaan hyvä, mutta eikös se ole vähän turhan iso? Mittailin kameran kooksi pannarin kanssa 12 cm x 7,5 cm x 7 cm.
subpixel kirjoitti:
Palaan vielä tuohon laukkuasiaan, eli mahdollisimman näppärä laukku V1+10mm -kombolle. Tuo Avokidin mainitsema Dashpoint on varmaan hyvä, mutta eikös se ole vähän turhan iso? Mittailin kameran kooksi pannarin kanssa 12 cm x 7,5 cm x 7 cm.
subpixel kirjoitti: