Vocifer kirjoitti:nomad kirjoitti:
RX100 mk2 lisähintaa on turha perustella wifillä. En tiedä sitten voiko sitä perustella myöskään kääntyvällä näytöllä… Ehkäpä parantuneet korkeat herkkyydet ovat relevantein perustelu.
Millä tuon 200 euron hintaeron nyt sitten pystyy perustelemaan? Arvostelujen perusteella ei ilmeisesti millään, mutta onko kameran käyttäjällä sama tunne?
Aika harva lienee kuvannut enemmän molemmilla versioilla. Mk1 on nyt alennusmyynnissä ja mk2 odottelee hintojen laskua. Toisaalta nyt kun kamera on maksettu niin ei minua harmita, että tuli mk2 ostettua.
Vocifer kirjoitti:Jos olen oikein ymmärtänyt niin iPhonen ja iPadin kanssa wifi ei ilmeisesti toimi niin kuin pitäisi, kääntyvää näyttö ei käänny sivulle ja kuvanlaatukin ilmeisesti parantunut vain näennäisesti?
Kyllä se wifi toimii vaikka ios appsi onkin jotenkin sotkuinen. On wifi monipuolinenkin, mutta tietysti wifin tarpeellisuudesta voidaan keskustella. Näyttökin kääntyy, itse en tosin tuota ole vielä kertaakaan muistanut käyttää - näytön katselukulma on aika suuri.
Kuvanlaatua en voi vertailla, mutta kennon puolesta mk2 on hämmästyttävän hyvä. En hetkeäkään epäröisi kuvata ISO3200 herkkyydellä. Tässä suhteessa eroa mk1 malliin on hieman.
Mutta koska tämä oli sinulle kysymys, niin miksi et osta sitä mk1 mallia. Varmasti hyvä kauppa. Tuskinpa mk1:n ostamisen jälkeen hirveästi harmittaa, että olisi pitänyt ostaa mk2.