10mm pannarista en voi sanoa muuta kuin, että onpa näpsä objektiivi. Mutta on V1 myös telen kanssa aika mainio. Tällä tavalla saa helposti teleulottuvuutta reissulle mukaan. Ja kyllä tuo on actionissa ja potreteissakin huomattavasti telepäässä aika pimeää normizoomia parempi.subpixel kirjoitti:Nyt alkaa ruokahalu kasvaa: pitäisikö sittenkin ostaa V1? Pidän etsimestä, ja oli kai tuossa V1:ssä parempi akkukin...Avokid kirjoitti:Onhan se J1:n kuvanlaatu hitusen parempi jos mukaan ottaa sen, että S100:n laajakulman valovoima on aukon verran parempi, joten siinä voi periaatteessa käyttää pienempää herkkyyttä.subpixel kirjoitti:Olen jokusen aikaa ollut ostamassa parempaa pokkaria vanhan tilalle, esim Canon S100:sta.
Mutta aloin sitten kiinnostumaan tuosta J1:stä 10mm linssillä, olisikos se vaihtoehto? Joo, zoomia ei olisi, mutta miten arvioisitte kuvanlaatua tuohon canoniin verrattuna?
Löytyykö j1:seen hyvää vyökoteloa, että kulkisi näppärästi mukana?
J1 mahtuu noihin lowepron pienempiin laukkuihin mitkä saa myös vyölle.
Se on aika erilainen vehje kui tenkin. S100 on selvästi pienempi ja hitaampi.
Minä tykkään pienestä nopeasta kamerasta pienellä hyvällä optiikalla jossa automatiikka toimii tosi hyvin. Kiinteällä optiikalla se on hyvin huoleton paketti.
Mutta sitä ei taida löytyä tuon pannarin kanssa edullisesti?
10-30mm:n zoomin kanssa (ja tuplakittinä myös) sitä saisi tarjouksella, mutta sitten aletaan lipsumaan siitä pokkarin korvikkeesta..
Kävin tänään paikallisessa fotoliikkeessä katsomassa noita Nikon 1:siä, mutta siellä ei ollut kuin V2. Mutta sekin oli pieni, vähän isomman pokkarin kokoinen.
Minulla on 10mm, 10-30mm ja telezoom. Meinaisin vielä sen 18,5 millisen hommata, mutta laajiszoomin jätän sillä kyseessähän on vain kakkoskamera.