Seuraava hankinta Sony leirissä

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
-Sakkeus-

Viesti Kirjoittaja -Sakkeus- »

Jze_ kirjoitti:Mitä mieltä olette, että onko 500-525€ hyvä hinta a580:stä joka on alle vuoden vanha, takuuta 1,5v jäljellä ja mukaan tulee kaikki mitä alkuperäisessä lootassa on.
Kyse siis pelkästä rungosta, ilman kittiklaassia ja runko pitäisi olla uudenveroisessa kunnossa...

Mitä nyt katellut muita myytyjä, niin yleensä tuohon 500€ hintaan on tullut mukaan jo esim. akkukahva.

ps. Ja melkein samalla hinnalla saa A55 rungon uutena, joten hieman mietityttää...
http://www.dyxum.com/dforum/a580-body-n ... 86102.html

Tuossa ihan kohtuuhintainen a580, jos vain uskaltaa ulkomailta yksityiseltä ostella. Minä olen tuolta menestyksellä ostanut vaikka sun mitä roinaa, ja vieläpä Suomen hintatasoon/tarjontaan hyvinkin edukkaasti.
Tämäkin myyjä on regannut itsensä dyxumiin -08, joten minä ainakin luottaisin kaveriin varauksetta....
Sony Alpha
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jze_

Viesti Kirjoittaja Jze_ »

-Sakkeus- kirjoitti: http://www.dyxum.com/dforum/a580-body-n ... 86102.html

Tuossa ihan kohtuuhintainen a580, jos vain uskaltaa ulkomailta yksityiseltä ostella. Minä olen tuolta menestyksellä ostanut vaikka sun mitä roinaa, ja vieläpä Suomen hintatasoon/tarjontaan hyvinkin edukkaasti.
Tämäkin myyjä on regannut itsensä dyxumiin -08, joten minä ainakin luottaisin kaveriin varauksetta....
Hmm, vaikuttaa kyllä melko mielenkiintoiselle... Pitänee miettiä että uskaltaako ostella hypistelemättä ja ulkomailta. Mitenhän postiennakko tai joku sen tapainen onnistuu ulkomailta ostaessa, hullulta tuntuisi maksaa etukäteen rahat vaikka itsekkin olen objektiivejä jnejne ostellu ebayn kautta. Niiden hinnat vaan ollut sen verran matalempia, että olen uskaltanut ottaa riskin...

Ps. Ja tarkemmin luettuna, myyjähän tuossa ilmoittaakin miten haluaa maksun...
Sony a580 & a230, Minolta AF 50/1.4, Sigma AF 24/2.8, Sony 18-55mm 3.5-5.6 SAM
Sahaaja

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Mikäli ulkomailta mahdollisuus ostaa niin eikös uusiakin a580 saanut alle 600€ ?

Muistaako joku mitää uutuuksia Sonylta on tulossa nyt keväällä ja kesällä?
Oliko joku 16-135/4 tai jotain siihen suuntaan....
Sahaaja

Huomenta taas.

Nyt kun muuttolinnut taas palailevat niin onko kellään lievää tele kuumetta ilmassa?
Vai olenko ainut??

Millaisia hankintoja on tullut tehtyä tai on tarkoitus lähiaikoina tehdä, niitä näitä.

Itse katsellut Tokinan 300/4 mutta ei koko talvena sellaista ebaysta löytänyt, edullinenkin olisi sannut olla.
Sigman 400/5.6 olis kanssa välttänyt, tosin ehkä liian suuri tunkki :-) ,
Tokinan vastaava ei taas oikein ketään vakuuta vaikka muuten näppärä!

Viime keväänä vielä puhelin että 200mm välttäisi...niin mutku..... no.
-Sakkeus-

Ai että onko telekuumetta? Eipä vissiin! :D

HARVINAISTA HERKKUA oli joskus tarjolla, ja vieläpä ihan sopu hintaan, TeeCeeneineen päivineen...
Oi jos joskus vielä onni potkis.
Sony Alpha
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Viesti Kirjoittaja määvaan »

-Sakkeus- kirjoitti:Ai että onko telekuumetta? Eipä vissiin! :D

HARVINAISTA HERKKUA oli joskus tarjolla, ja vieläpä ihan sopu hintaan, TeeCeeneineen päivineen...
Oi jos joskus vielä onni potkis.
Jos testiä tuosta Tokinasta haluaa lukea, niin tuossa PDF.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Sahaaja

Joo-o. Joskus oli tuosta se vanhempi versio, joka siis kevyt, aika tasan
2 kg.
Kelpaisi mulle sekin.

No haaveissa hyvä elää.
Adutin

Viesti Kirjoittaja Adutin »

Kävi tuossa kuukausi takaperin hassusti. Lainasin hyvälle kaverille vanhaa Minoltan 75-300 teleä, kun oltiin kuvailemassa jäällä. No pääsi sitten käymään niin, että kamera jostain syystä oli mönkijän kyydissä, kun sillä lähdettiin ajamaan ja kamera lensi reiluhkosta vauhdista pois kyydistä. Vastavalosuoja palasiksi, kuten myös kierre objektiivin päädyssä. Zoomi muuttui hirveän jäykäksi, mutta automaattitarkennus toimi jotenkuten.

Objektiivia on kuitenkin todella inhottava käyttää, koska se on niin jäykkä. Myös kierteen hajoaminen häiritsee, koska nokkaan ei saa mitään kiinni. En kehtaa parhaalta kaverilta vaatia rahaa, koska kyseessä oli puhdas vahinko. Onneksi ei ollut kyseessä mikään huippuputki. Kaveri kuitenkin lupasi raadon ostaa pois, jos uutta hankin tilalle.

Nyt pitäisi kesäksi saada joku edullinen tele, mielellään 70-300 polttovälillä. Kamerana toimii a580. En tuolta myyntiosiosta mitään löytänyt. Osaako joku suositella jotain halpaa?

http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=1319
Onko tuo mistään kotoisin? Arvostelujen perusteella hinta-laatusuhde on ihan hyvä. Harmittaa vaan, kun pitää ostaa tuollainen heikko, ei niin hyvää piirtoa omaava putki, mutta ei tällä hetkellä ole varaa käyttää 500 euroa kameravälineisiin.
Bansku81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Adutin kirjoitti:Kävi tuossa kuukausi takaperin hassusti. Lainasin hyvälle kaverille vanhaa Minoltan 75-300 teleä, kun oltiin kuvailemassa jäällä. No pääsi sitten käymään niin, että kamera jostain syystä oli mönkijän kyydissä, kun sillä lähdettiin ajamaan ja kamera lensi reiluhkosta vauhdista pois kyydistä. Vastavalosuoja palasiksi, kuten myös kierre objektiivin päädyssä. Zoomi muuttui hirveän jäykäksi, mutta automaattitarkennus toimi jotenkuten.

Objektiivia on kuitenkin todella inhottava käyttää, koska se on niin jäykkä. Myös kierteen hajoaminen häiritsee, koska nokkaan ei saa mitään kiinni. En kehtaa parhaalta kaverilta vaatia rahaa, koska kyseessä oli puhdas vahinko. Onneksi ei ollut kyseessä mikään huippuputki. Kaveri kuitenkin lupasi raadon ostaa pois, jos uutta hankin tilalle.

Nyt pitäisi kesäksi saada joku edullinen tele, mielellään 70-300 polttovälillä. Kamerana toimii a580. En tuolta myyntiosiosta mitään löytänyt. Osaako joku suositella jotain halpaa?

http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=1319
Onko tuo mistään kotoisin? Arvostelujen perusteella hinta-laatusuhde on ihan hyvä. Harmittaa vaan, kun pitää ostaa tuollainen heikko, ei niin hyvää piirtoa omaava putki, mutta ei tällä hetkellä ole varaa käyttää 500 euroa kameravälineisiin.
Paras olisi Sonyn 70-300mm f/4.5-5.6 G SSM ja sitten Tamron SP 70-300mm F/4-5.6 Di USD

Sony kallis, mutta jos budjetti venyy niin tuon Tamronin saisi n.400€ lla ja pitäisi olla paras hintaluokassaan.

edit. Kärkkäisellä 359€ tarjouksessa

https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/s ... rchMethod=
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
-Sakkeus-

Kärkkäinen ei myy Sonyn bajonetille...Vain Canikon. :/
Sony Alpha
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

-Sakkeus- kirjoitti:Kärkkäinen ei myy Sonyn bajonetille...Vain Canikon. :/
Tuolta saa sen uuden Tamronin ainakin toimituskuluineen tuohon 350 €:n tietämille ja toimitus on nopeaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Bansku81
Viesti:

-Sakkeus- kirjoitti:Kärkkäinen ei myy Sonyn bajonetille...Vain Canikon. :/
Näköjään loppu, mutta alasvetovalikosta kyllä löytyy Sony vaihtoehtona.
Adutin

Oon nyt tutkaillut vaihtoehtoja jonkin verran. Tuo Tamron kiinnostaa kovasti. Mietin kuitenkin, että jos sijoittaisi vähän enemmän niin ei myöhemmin harmittaisi.. Olisiko mitään järkeä ostaa 70-300 sijasta 70-200 ja siihen esimerkiksi 1.4x telejatke? 70-200 /2.8 olisi valovoimainen. Tamronin 70-200 olisi noin 650e cameranu.nl:sta. Onko kellään kokemusta tästä putkesta? Vai pitäisikö etsiä Sigman vastaava käytettynä? (Ehkä noin 600e..)
Bansku81
Viesti:

Adutin kirjoitti:Oon nyt tutkaillut vaihtoehtoja jonkin verran. Tuo Tamron kiinnostaa kovasti. Mietin kuitenkin, että jos sijoittaisi vähän enemmän niin ei myöhemmin harmittaisi.. Olisiko mitään järkeä ostaa 70-300 sijasta 70-200 ja siihen esimerkiksi 1.4x telejatke? 70-200 /2.8 olisi valovoimainen. Tamronin 70-200 olisi noin 650e cameranu.nl:sta. Onko kellään kokemusta tästä putkesta? Vai pitäisikö etsiä Sigman vastaava käytettynä? (Ehkä noin 600e..)
Tuohon Tamronin toimivuuteen jatkeella en osaa ottaa kantaa, mutta Sigman jälki ei jatkeen kanssa ole kovin erikoista. Jos välttämättä haluaa 70-200f2.8 lasin käytettäväksi niin eipä taida olla oikein muita järkeviä vaihtoehtoja kuin Sonyn oma, mikä ei ole ainakaan halpa.

Myin oman Sigman 70-200f2.8 HSM ll juuri pois, kun itselle ei luontokuvaus hommissa lasille ollut juuri käyttöä ja sen mitä oli niin tuo Sonyn oma 70-400 korvaa, vaikka onkin sen 1-1.5 aukkoa pimeämpi tuolla alueella.
Adutin

Bansku81 kirjoitti:
Adutin kirjoitti:Oon nyt tutkaillut vaihtoehtoja jonkin verran. Tuo Tamron kiinnostaa kovasti. Mietin kuitenkin, että jos sijoittaisi vähän enemmän niin ei myöhemmin harmittaisi.. Olisiko mitään järkeä ostaa 70-300 sijasta 70-200 ja siihen esimerkiksi 1.4x telejatke? 70-200 /2.8 olisi valovoimainen. Tamronin 70-200 olisi noin 650e cameranu.nl:sta. Onko kellään kokemusta tästä putkesta? Vai pitäisikö etsiä Sigman vastaava käytettynä? (Ehkä noin 600e..)
Tuohon Tamronin toimivuuteen jatkeella en osaa ottaa kantaa, mutta Sigman jälki ei jatkeen kanssa ole kovin erikoista. Jos välttämättä haluaa 70-200f2.8 lasin käytettäväksi niin eipä taida olla oikein muita järkeviä vaihtoehtoja kuin Sonyn oma, mikä ei ole ainakaan halpa.

Myin oman Sigman 70-200f2.8 HSM ll juuri pois, kun itselle ei luontokuvaus hommissa lasille ollut juuri käyttöä ja sen mitä oli niin tuo Sonyn oma 70-400 korvaa, vaikka onkin sen 1-1.5 aukkoa pimeämpi tuolla alueella.
Okei, kiitoksia. Varmaan jätän tuon laskuista, hintaa kuitenkin telejatkeen kanssa on melko kova.

Onkos kellään kokemusta Sigman 120-400 zoomista?
http://www.cameranu.nl/en/objectieven/s ... _530_9948/

Vai onko tuo lähinnä hassutteluvaihtoehto? Onhan 400mm kuitenkin aika miehekäs luku. :P
markku55

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Noita Sigman pitkiä telezoomeja on kehuttu, taitaa olla ainoa valmistaja jolla on todella monipuolinen telezoom tarjonta ja jos ei kaikki, niin moni on ihan ok.
On pitänyt jo monta kertaa kysyä määvaan kokemuksia A580:n käytettävyydestä ja kuvanlaadusta suhteessa A700:n, eli jos ei ole tarve videolle eikä suurille herkkyyksille, niin mitkä on oikeasti ne suurimmat erot noiden kahden laadukkaan normaalijärkkärin välillä?
Sony A7R 3, A6500, 5n, Pentax K-30, Olympus E-PL5,-6,-7, E-M1, iso joukko AF/MF laseja ja vanhaa filmi sälää
Jaska.

Viesti Kirjoittaja Jaska. »

Mulla on toi Tamron 70-200 2.8 putki ollut pari kesää käytössä enimmäkseen kuvannut urheilua.
Mutta minun mielestä loistava putki ei mitään huonoa sanottavaa!
Tosin nyt kiinnostais tuo sonyn oma 70-200 sais pikkasen tarkimpia otoksia kun on sen verran laadukkaanpi.
Runkona sony a580
Onko kellään hajuakaan mistä sais edullisesti tuon sonyn sal70200 putken??
Vinkkiä otetaan vastaan.
Kiitos ja kumarrus!
määvaan

markku55 kirjoitti:On pitänyt jo monta kertaa kysyä määvaan kokemuksia A580:n käytettävyydestä ja kuvanlaadusta suhteessa A700:n, eli jos ei ole tarve videolle eikä suurille herkkyyksille, niin mitkä on oikeasti ne suurimmat erot noiden kahden laadukkaan normaalijärkkärin välillä?
Jos ei suuria herkkyyksiä ja videoita tarvitse, niin kyllä A700:n on muuten parempi käytössä lukuunottamatta huonompaa dynamiikkaa ja nuo kaksi ristikkäistä tarkennussensoria vähemmän saattavat aiheuttaa ongelmia A700:n kanssa. Muuten ollaan odotuksen merkeissä, jahka Minolta 100-400 APO saapuu Etelä-Koreasta kun Minolta 100-300 D APO:a oli niin vaikea löytää tähän hätään.
Viimeksi muokannut määvaan, Touko 22, 2012 21 : 26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
markku55

Viesti Kirjoittaja markku55 »

Onhan tuo dynamiikkakin tärkeää, kummasta päästä A700 on huonompi, tummassa vai kirkkaassa, vai molemmissa?
Miten dynamiikka-alueen saisi toimimaan paremmin kirkkaassa päässä, puhkipalamisen näkisin pahemmaksi ongelmaksi kuin mustat varjot, pelkkä alivalotus vai?
Sony A7R 3, A6500, 5n, Pentax K-30, Olympus E-PL5,-6,-7, E-M1, iso joukko AF/MF laseja ja vanhaa filmi sälää
Adutin

Jaska. kirjoitti:
Mulla on toi Tamron 70-200 2.8 putki ollut pari kesää käytössä enimmäkseen kuvannut urheilua.
Mutta minun mielestä loistava putki ei mitään huonoa sanottavaa!
Tosin nyt kiinnostais tuo sonyn oma 70-200 sais pikkasen tarkimpia otoksia kun on sen verran laadukkaanpi.
Runkona sony a580
Onko kellään hajuakaan mistä sais edullisesti tuon sonyn sal70200 putken??
Vinkkiä otetaan vastaan.
Kiitos ja kumarrus!
Kiitoksia vastauksesta! Ostin kuitenkin tuossa reilu viikko sitten Sony 70-300 G SSM putken ja olen ollut tyytyväinen. Vaikka valovoimaa ei olekaan yhtä paljon kuin 70-200, telepään 100mm ratkaisi asian.
Vastaa Viestiin