Vertailua F828 vs. F717 (ja tod.näk. A1)...

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
hlehtine
Viesti:

Vertailua F828 vs. F717 (ja tod.näk. A1)...

Viesti Kirjoittaja hlehtine »

Otan todennäköisesti tuossa ensi viikonloppuna paikalliselta tutulta kamerakauppiaalta lainaksi F828:n, jolla sitten kuvailen parisen päivää...

Tarkoitus EI ole tehdä mitään _kaikenkattavaa_ kuvalaatutestiä ko. kameralla, lähinnä itseäni kiinnostaa vertailla kuvanlaatua ja käyttömukavuutta F717:n kanssa jonka tällä hetkellä omistan. Tuo tietysti siksi että harkitsen kasikakskasin hankkimista. Kannankin varmaan ainakin jossain vaiheessa kumpaakin kameraa mukanani ja otan kuvia samoista kohteista vastaavilla asetuksilla.

Olen kyllä seurannut mm. dpreviewin keskustelua kohinasta ja purppuroista, katsotaan sitten miltä näyttää... pistän sitten kyllä matskua varmasti nettiinkin näkyviin.

Kameraa (esiversiota) tuli aikanaan Fotokaapelissa hypisteltyä jonkun verran, ja tykkäsin kovasti käyttötuntumasta tuon lyhyen tutustumisen perusteella. Katsotaan sitten miltä mieli näyttää tuon testin jälkeen. :)

Niin, minulla on hyvin todennäköisesti tuossa viikon - parin ajan käytössä myös Minoltan A1 (kuten myös Z1 ja Xt, konsultoin ko. kameroiden käyttöä eräälle asiakkaalleni joten pitää niitä sitten itsekin ensin kokeilla :). Haen nuo Minoltat itselleni varmaan ensi viikon aikana, joten on hyvin mahdollista että voin ottaa myös A1:n kanssa kuvia samassa yhteydessä kuin F828:n ja F717:n.

Eli tuommoista, palaamme asiaan kun on jotain kerrottavaa.

- Hans

PS. Onko joku muuten jo ostanut F828:n meiltä tai muualta?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
reprod

Ei vielä...

Viesti Kirjoittaja reprod »

Tosiaan, tarkoitus olisi kyseinen 828 hommata kuukauden sisään,
mutta mä olen ymmärtänyt, ettei niitä ole vielä myynnissä.

Osaatko sanoa, millä hinnalla te sen myisitte?
hlehtine
Viesti:

Re: Ei vielä...

Viesti Kirjoittaja hlehtine »

reprod kirjoitti:Tosiaan, tarkoitus olisi kyseinen 828 hommata kuukauden sisään,
mutta mä olen ymmärtänyt, ettei niitä ole vielä myynnissä.
Osaatko sanoa, millä hinnalla te sen myisitte?
Hahaa... tuo "meiltä tai muualta" tarkoitti että suomesta tai jostain muusta maasta... sorry, minun vikani kun asettelin sanani huonosti :) En siis ole töissä missään firmassa joka noita myisi enkä itse myy F828:ia.

Mutta paikallinen kamerakauppias siis lainaa minulle tuollaisen. Sain tosin juuri häneltä mailia että hän myi jo kaksi hänelle tullutta kappaletta, mutta odottaa lisää "puolenkuun paikkeilla". Toivotaan että ehtisi ensi viikonlopuksi...

- Hans
Vastaa Viestiin