Lahjoitin juuri vanhan ja minua uskollisesti 20 vuotta palvelleen Nikon FM järjestelmäni (sis. 3 Nikon objektiivia + purkitus- ja kehityslaitteet) yo-lahjana tyttärelleni. Tulin sen jonain heikkona hetkenä luvanneeksi. Yritin jo tarjota uudenkin Nikon tai Canon järjestelmän ostamista tilalle. Ei kelvannut. Luvattu mikä luvattu. Laadulla on aina ottajansa. Hyvin pidettynä järjestelmä palvelee tytärtäni helposti vielä toiset 20 vuotta.
Hankinnassa on nyt siis uusi 'järjestelmä'. Olen aloittanut digiaikaan siirtymisen puolitoista vuotta sitten. Nyt on hyvä syy ostaa hieman järeämpi kalusto. Tätä minä aioin käyttää monta vuotta. Joten suuren suosion saavuttaneesta nitisevästä muovikamerasta en ole kiinnostunut.
Sonyn F828 vaikuttaisi olevan minulle tehty. Ainoa pieni mutta on paino ja hieman epäesteettinen ulkonäkö. Mutta toisaalta Sonyn putki kattaa alueen, mihin vanhassa tarvitsin neljä putkea. Myös valovoima on zoomiksi huikea. Samoin kääntyvä etsin on iso etu. Minä ainakin odotan ja pidän pääni toistaiseksi vielä kylmänä. Suosittelen samaa myös mitsubishille.
digikameraa hankkimassa hinta n.1000e mitä suosittelette?
Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
Hyppää
- Digicamera.net
- ↳ Info ja Palaute
- ↳ Arkisto
- ↳ Vastaa kyselyihin ja äänestyksiin
- ↳ Arkisto
- Vapaasti
- ↳ Aloitteleva digikuvaaja kysyy
- ↳ Sana on melkein vapaa
- Digikuvaus ja Digikamerat
- ↳ Mobiilikuvaus
- ↳ Digikuvaus
- ↳ ***Videokuvaus***
- ↳ Värinhallinta, ICC-profiilit
- ↳ Canon
- ↳ Casio, Fuji
- ↳ Minolta, Olympus
- ↳ Nikon, Sony
- ↳ Muut merkit
- ↳ Järjestelmädigit Canon, edullisemmat mallit.
- ↳ Järjestelmädigit Nikon, edullisemmat mallit.
- ↳ Optiikka
- ↳ Järjestelmädigit
- ↳ Linkkejä kuviin ja gallerioihin
- Ohjelmat
- ↳ Kuvankäsittely
- ↳ Fotoalbumiohjelmat
- Yleinen
- ↳ DIY eli Tee-Se-Itse
- ↳ Ulkomailta ostaminen
- ↳ Kirjat, lehdet, tapahtumat, opiskelu, TV
- ↳ Kuvaus yleinen
- ↳ Mikä tahansa muu valokuvausaihe...