Sony H1
-
Itse itselle vastaten
Moi
Löysin mielestäni hyvän ratkaisun ,ostin sellaisen Soligorin tekemän
"kahvan" jossa on orjakenno ,siitä saa valittua laukaiseeko se kahvaan liitetyn tavallisen lisäsalaman heti ekasta välähdyksestä 50 millisekunnin viiveellä vai tokasta kolmannesta jne. välähdyksestä.ton hinta oli saksassa jotain 40€ ,ja olen erittäin tyytyväinen ,toimii pentax af280t ja sonyn dsc-h1 kameran kanssa mainiosti.tuon Soligorin kahvan tyyppi on SB-50 ,jos joku haluaa hakea netistä.
T.Masa
Löysin mielestäni hyvän ratkaisun ,ostin sellaisen Soligorin tekemän
"kahvan" jossa on orjakenno ,siitä saa valittua laukaiseeko se kahvaan liitetyn tavallisen lisäsalaman heti ekasta välähdyksestä 50 millisekunnin viiveellä vai tokasta kolmannesta jne. välähdyksestä.ton hinta oli saksassa jotain 40€ ,ja olen erittäin tyytyväinen ,toimii pentax af280t ja sonyn dsc-h1 kameran kanssa mainiosti.tuon Soligorin kahvan tyyppi on SB-50 ,jos joku haluaa hakea netistä.
T.Masa
-
DSC-H1 vrt. Minolta Dimage Z5
Tere.
Olen ostamassa pitkäzoomista kameraa ja olin jo aikeissa tilata Minoltan Z5:n. Mutta tämä H1 tuntuu aika vakuuttavalta kameralta. Onkohan joku päässyt vertaamaan näitä kahta kameraa keskenään ?
Jos on, olisin kiitollinen eräistä seikoista.
- Sonyssa isompi lcd, onko tarkempi, kirkkaampi kuin Z5:ssä ?
- Videoklipit, onko sonyssa rajoittamaton 640x480 kuvaus ?
Kiitos jo vastauksista.
Tpu
Olen ostamassa pitkäzoomista kameraa ja olin jo aikeissa tilata Minoltan Z5:n. Mutta tämä H1 tuntuu aika vakuuttavalta kameralta. Onkohan joku päässyt vertaamaan näitä kahta kameraa keskenään ?
Jos on, olisin kiitollinen eräistä seikoista.
- Sonyssa isompi lcd, onko tarkempi, kirkkaampi kuin Z5:ssä ?
- Videoklipit, onko sonyssa rajoittamaton 640x480 kuvaus ?
Kiitos jo vastauksista.
Tpu
-
H1:sen iso näyttö on huippujuttu. En osaa verrata Minolta Z5:seen. Zoomkameroissa kova kisa käynnissä: Canonin S2:sta myyty paljon, Panasonicin HZ5 voitti parhaimman zoomikameran palkinnon. Sonyn H1 pyristelee mukana ja hyviä puolia on reilusti. H1 ei kovin massatuote Suomessa, koska en ole vielä tavannut kellään tätä vaikka S2:sia aina tulee vastaan. Katselin ostaessa myös Minoltan Z-malleja, mutta jätin keveyden ja muutenkin muovisen tuntuman takia pois....Uusiakin malleja varmasti tullut tälle rintamalle.
H1:sen videoissa ei ole tullut rajaa vastaan, vaikka olen kuvannut jopa yli viittä minuuttia. Kamera pakkaa videot mpeggiin, joten mahtuu runsaasti.
H1:sen videoissa ei ole tullut rajaa vastaan, vaikka olen kuvannut jopa yli viittä minuuttia. Kamera pakkaa videot mpeggiin, joten mahtuu runsaasti.
-
Pääsin käpistelemään kameraa
Mustasta pörssistähän se löytyi ja sain vapaasti käpistellä kameraa itsekseni. Vakuuttava tapaus. Ei tule tämän jälkeen mieleenkään ostaa Minoltan Z5/Z6:sta.
Lcd-ruutu oli todella kirkas ja tarkka. Näissä kokoluokissa puoli tuumaa merkkaa paljon näytön koossa. Kaikki merkinnät ja valikot näkyvät hyvin ja riittävän isoina jopa meikäläiselle vaikeasti näkövammaiselle.
Myös Dpreview:tä löytyneet vertailukuvat joissa on vastassa Minolta Z5 ja Panan FZ5, vakuuttivat. Kohinan taso, kuvien tarkkuus ja väritasapaino ovat mielestani hyvin selvästi havaittavissa H1:n hyväksi. Kun katsoin nuo kuvat ei ollut enää yhtään epäselvää mikä on tuleva kamerani. Se on DSC-H1 !
Ainoa asia joka mietityttää on tuo kahden AA-akun käyttö. Miten virta riittää. Ilmeisesti on vaan otettava tavaksi pitää kolme paria akkuja mukana (yksi pari kamerassa, kaksi paristokotelossa taskussa). Noita paristokoteloita myydään muuten biltemassa ihan pilipalihintaan. 1,15 € kpl.
Nyt vaan odotellaan että H1:n hinta laskee vähän ja sitten kameran ostoon.
Tietysti kiinnostaa edelleen käyttökokemukset jos joku on jo ostanut kameran ja päässyt sitä tosissaan testailemaan. Eli laittakaa tänne vaan kokemuksia, hyviä ja huonoja puolia.
Lcd-ruutu oli todella kirkas ja tarkka. Näissä kokoluokissa puoli tuumaa merkkaa paljon näytön koossa. Kaikki merkinnät ja valikot näkyvät hyvin ja riittävän isoina jopa meikäläiselle vaikeasti näkövammaiselle.
Myös Dpreview:tä löytyneet vertailukuvat joissa on vastassa Minolta Z5 ja Panan FZ5, vakuuttivat. Kohinan taso, kuvien tarkkuus ja väritasapaino ovat mielestani hyvin selvästi havaittavissa H1:n hyväksi. Kun katsoin nuo kuvat ei ollut enää yhtään epäselvää mikä on tuleva kamerani. Se on DSC-H1 !
Ainoa asia joka mietityttää on tuo kahden AA-akun käyttö. Miten virta riittää. Ilmeisesti on vaan otettava tavaksi pitää kolme paria akkuja mukana (yksi pari kamerassa, kaksi paristokotelossa taskussa). Noita paristokoteloita myydään muuten biltemassa ihan pilipalihintaan. 1,15 € kpl.
Nyt vaan odotellaan että H1:n hinta laskee vähän ja sitten kameran ostoon.
Tietysti kiinnostaa edelleen käyttökokemukset jos joku on jo ostanut kameran ja päässyt sitä tosissaan testailemaan. Eli laittakaa tänne vaan kokemuksia, hyviä ja huonoja puolia.
-
h1 kieltämättä vaikuttaa hyvältä. Olen ajatellut myös Panasonicin FZ-20:tä joka on suurinpiirtein samassa hintaluokassa. Panan etuna on manuaalitarkennus renkaasta. Kysyisinkin kokemuksia; miten Sonyn manuaalitarkennus toimii? Onko käytännöllinen?
Jos on jotain vinkkiä Panan FZ-20:n ja Sonyn H1:sen väliltä valitsemiseen niin antakaa paukkua! Kiitos!
Jos on jotain vinkkiä Panan FZ-20:n ja Sonyn H1:sen väliltä valitsemiseen niin antakaa paukkua! Kiitos!
-
eikö joltainkulta löytyisi kommenttia näihin..?lada kirjoitti:h1 kieltämättä vaikuttaa hyvältä. Olen ajatellut myös Panasonicin FZ-20:tä joka on suurinpiirtein samassa hintaluokassa. Panan etuna on manuaalitarkennus renkaasta. Kysyisinkin kokemuksia; miten Sonyn manuaalitarkennus toimii? Onko käytännöllinen?
-
Manuaalitarkennus toimii napeilla, toimiva ratkaisu mutta ei tietysti yhtä kätevä kuin käännettävä rengas. Tuo lcd-näytön tarkkuus on riittävä, kun näyttö on suuri (2,5 tuumaa) Toisaalta elektroninen näyttö (EVF) on pieni, mutta ei haittaa, kun käyttää lcd:tä. Tarkkuushan on sama kuin lcd:ssä.
Kamerassa hämmästyttää mainio akun kesto, kaksi ladattavaa AA-patteria riittä todella kauan.
Kamerassa hämmästyttää mainio akun kesto, kaksi ladattavaa AA-patteria riittä todella kauan.
- Matti -