Sony A99 pohdintaa ja yhteensopivat objektiivit

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
innuska

Sony A99 pohdintaa ja yhteensopivat objektiivit

Viesti Kirjoittaja innuska »

Nyt olis tarvetta mielipiteille ja ihan puhtaalle tiedollki. Elikkäs olen hankkimassa uutta järkkäriä ja nyt olen taipumassa vahvasti tähän ko. malliin eli A99. Lukenut täältäkin juttuja ja testejä yms. Tuntuisi että olisi kohtuullinen kaveri tarkoituksiini jossa kuvailen aika paljon liikkuvaa eläinkuvaa ( hevoset, koirat) sekä tykkään kuvailla yksityiskohtia makroillenkin. Mistä olen vielä epätietoinen ja kaipaisin tietoa on se että meneekö A100 sopivat Sigman lasit suoraan tähän uuteen? Minulla on jopa vanhaa filmi lasia Minoltalta jotka on sopineet tuohon A100 runkoon joten olis kiva jos nämä natsaavat vielä koska se on aika merkittävä säästö jos nyt nuo muutamat perus hyvät lasit olis yhteensopivia.

Sitten toivoisin käyttäjiltä ehdotuksia juuri kyseiseen liikkuvaan kuvaan kentänlaidalta otettuna teleputkea jolla saisi kivaa jälkeä, budjetilla max 1000e jos ihan olis esimerkki kuvaakin heittää olis täti iloinen :)
Samoin jos joku on hyvän hintalaatusuhteen makronkin tähän itselleen löytänyt otan vinkistä vaarin ja katson jos rahkeet riittää ja ostan pois kun en itse oikein jaksa kahlata vertailuja ja teknisiä ominaisuuksia kun olen enempi sitten käytönnön tekijä kunhan joku esittää hyvät lasit. makroon en kuitenkaan ole valmis sijoittamaan ihan niin paljon kun teleen.

EDIT Vastausta löytyikin jo lueskelemalla netistä lisää eli sopivat nuo vanhat putket ainoa mikä mietityttää on vielä sigman putki et pelittääkö automatiikka mutt eiköhän jos noi muutkin :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
iso tee

Käypi linssit

Viesti Kirjoittaja iso tee »

Kyllä A99:n käyvät vanhat linssit muutamin poikkeuksin, uusimmilla rungoilla on tarkennusakseliston rattaita saatu hajalle. Kannattaa tarkistaa esim Dyxum.comin lens databasesta ko. linsseistä, onko ollut ongelmia. Lens databasessa on kaikki Minolta/Sony A -bajonetille tehdyt linssit ja käyttäjäarvioita useimmista. Sieltä kautta kannattaa myös lähteä kalustohankinnoille...

Mitä tulee liikkuvan kohteen kuvaamiseen A99:llä, pitäisi sinun valita telezoomi 70-200-300-400 mm, joka on yhteensopiva Sonyn AF-D -tarkennustavan kanssa. Niitä ei ole montaa alle 1k € hintaluokassa, Sonyllä 70-300 SSM, ja Tamronilla 70-300 USD, muut taitaa mennä jo reilusti yli. Nämä eivät toimi sitten kovin hämärissä olosuhteissa mutta toisaalta ovat melko keveitä. Kannattaa tutkia rauhassa.

iso tee
Vastaa Viestiin