Sony RX1

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
Anticanon

Viesti Kirjoittaja Anticanon »

No, jos nyt kokeilisitte ennen kuin täysin tyrmäätte koko laitteen :-) Oikeasti taskuun mahtuva (ainakin mun taskuihin) kamera, joka tuottaa uusimpien järkkärien tasoista kuvaa. Mulle kelpaa hinnastaan huolimatta.
Leicaa mulle yritettiin myydä melkein väkisin, en saanut siihen mitään hohtoa, enkä keksinyt miksi pitäisi ostaa vielä tuplasti kalliimpi kamera, jossa ei ole edes automaattitarkennusta... Pelkästä nimestä en viitsi maksaa.

Hihna kameraan kiinni ja sitten se roikkumaan siitä jommalle kummalle olkapäälle. Mulla se ainakin kulkee siten näppärästi. Saa pitää siitä kädellä kiinni, jottei sitä heti viedä.
Älä tee väkisin, hae isompi vasara...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Anticanon kirjoitti:No, jos nyt kokeilisitte ennen kuin täysin tyrmäätte koko laitteen :-) Oikeasti taskuun mahtuva (ainakin mun taskuihin) kamera, joka tuottaa uusimpien järkkärien tasoista kuvaa. Mulle kelpaa hinnastaan huolimatta.
Leicaa mulle yritettiin myydä melkein väkisin, en saanut siihen mitään hohtoa, enkä keksinyt miksi pitäisi ostaa vielä tuplasti kalliimpi kamera, jossa ei ole edes automaattitarkennusta... Pelkästä nimestä en viitsi maksaa.

Hihna kameraan kiinni ja sitten se roikkumaan siitä jommalle kummalle olkapäälle. Mulla se ainakin kulkee siten näppärästi. Saa pitää siitä kädellä kiinni, jottei sitä heti viedä.
Odotellan kunnes löytyy oikea kamera missä on etsin ja säädöt niin kuin kuvaamista varten.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

kohan kirjoitti:
Anticanon kirjoitti:No, jos nyt kokeilisitte ennen kuin täysin tyrmäätte koko laitteen :-) Oikeasti taskuun mahtuva (ainakin mun taskuihin) kamera, joka tuottaa uusimpien järkkärien tasoista kuvaa. Mulle kelpaa hinnastaan huolimatta.

Odotellan kunnes löytyy oikea kamera missä on etsin ja säädöt niin kuin kuvaamista varten.
Toisaalta ne voivat kiinnostaa varkaitakin toisella tavalla kuin joku Sonni. ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Anticanon

kohan kirjoitti: Odotellan kunnes löytyy oikea kamera missä on etsin ja säädöt niin kuin kuvaamista varten.
Varo ettei tule odottavan aika pitkäksi... Ilmakameralla kun on paha saada pysyviä kuvia aikaiseksi.
Anticanon

OskuK kirjoitti:
Toisaalta ne voivat kiinnostaa varkaitakin toisella tavalla kuin joku Sonni. ;-)
Jos Sony ei kiinnosta varkaita, niin se on mulle vain hyvä asia.
OskuK

Anticanon kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Jos Sony ei kiinnosta varkaita, niin se on mulle vain hyvä asia.
Tottakai. Muutenkin on hyvä ettei ympäristö kiinnitä huomiota välineisiin.

Waldo's Peoplen Waldo:

kohan

Anticanon kirjoitti:
kohan kirjoitti: Odotellan kunnes löytyy oikea kamera missä on etsin ja säädöt niin kuin kuvaamista varten.
Varo ettei tule odottavan aika pitkäksi... Ilmakameralla kun on paha saada pysyviä kuvia aikaiseksi.
Ilmakameraa ei ole mutta muutama kinokennoista, kroppirunkoa peilillä ja ilman plus joitakin m43 kameroita takaa ettei ilman tartte olla.
Mutta sellaine oikea kamera puuttuu, Contaxin RTS oli likellä tosin kyllä filmiriippuvainen värkki.
OskuK

Anticanon kirjoitti:
Joo, näin se on: jos ei huono kamera kelpaa niin älä saatan* kuvaa sit millään!

Waldo's Peoplen Waldo:

Anticanon

OskuK kirjoitti:
Anticanon kirjoitti:
Joo, näin se on: jos ei huono kamera kelpaa niin älä saatan* kuvaa sit millään!
Äläs nyt yleistä ihan noin pahasti ;-)
Anticanon

kohan kirjoitti:
Anticanon kirjoitti:Varo ettei tule odottavan aika pitkäksi... Ilmakameralla kun on paha saada pysyviä kuvia aikaiseksi.
Ilmakameraa ei ole mutta muutama kinokennoista, kroppirunkoa peilillä ja ilman plus joitakin m43 kameroita takaa ettei ilman tartte olla.
Mutta sellaine oikea kamera puuttuu, Contaxin RTS oli likellä tosin kyllä filmiriippuvainen värkki.
No sopivaa on ainakin yritetty hakea ;-)
kohan

Anticanon kirjoitti:
kohan kirjoitti:
Anticanon kirjoitti:Varo ettei tule odottavan aika pitkäksi... Ilmakameralla kun on paha saada pysyviä kuvia aikaiseksi.
No sopivaa on ainakin yritetty hakea ;-)
Fujilla on ideaa mutta se ei vielä osaa tehdä FF kennoista joka toimisi kuin junan vessa.
Shuko

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Yleinen konsensus ilmeisesti on, että vain täysi idiootti ostaa tämän kameran, mutta eipä se ole minua ennenkään estänyt. :)

Eli vaihdoin perjantaina Leica-vanhuksen RX1R:ään. Eilen kävin opettelemassa nappuloita jne. Ensivaikutelma on positiivinen, vaikka EVF on vasta tulossa.

Kuva

Kuva

Kuva
Shuko

Viesti Kirjoittaja Shuko »

Tässä kun on päässyt paremmin sinuiksi kameran kanssa, niin on se loistava paketti. Plussia on pitkä lista. Miinuksia on löytynyt tähän mennessä kaksi. Rungon etuosa kun on suora ja pieni, niin pidemmän päälle kiinni pitäminen voisi olla helpompaa. Tähän onkin apua tulossa Ebaysta pienen gripin muodossa. Toinen on aukkorengas, joka on puoliksi karhennuskuvioitu ja puoliksi madallettu ja sileä. Minun sormien asennolla ainakin tarttuma on aina tällä sileällä kohdalla.

EVF ei vielä ole tullut, mutta tänään tuli kuvattua auringon paisteessa, eikä takatelkkarin käytössä ollut ongelmia, paremmin sillä tarkentaa kuin M Leicalla tai jollakin suttusella järkkärillä.

Tämän päivän räpsyjä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
viizei
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viizei »

Erittäin upeita kuvia! Täytyy kyllä ihmetellä mihin tuo pieni paketti oikein pystyykään *katsoo hyllyllä olevaa D600:a ja on ymmällään*...
Vastaa Viestiin