"Paras" kuvauslehti?

Kirjat/lehdet, näyttelyt, TV-ohjelmat, messut, kurssit, opiskelu ...
Tontttu
Viesti:

"Paras" kuvauslehti?

Viesti Kirjoittaja Tontttu »

Moi!

On harkinnassa jonkun kuvauslehen tilaaminen. Mikä niistä on paras? Hinnan huomioon ottaen, ei mikään hirveen kallis sais olla.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
t1gx

Viesti Kirjoittaja t1gx »

Itse olen vajaan vuoden verran tilannut Photography Monthlya. Lehti on mielestäni melko mukavaa luettavaa alusta loppuun ja ulkomaisille lehdille tyypillisiä mainoksia ei niin paljon ole mitä useimmissa muissa ulkomaisissa julkaisuissa olen törmännyt.

Ainoa mieleen tuleva asia mistä lehti voisi luopua on joka numeroinen "Location Guide", jossa esitellään ison-britannian kuvauspaikkoja. Hienoja kuvia tuostakin osiosta mielellään katselee, mutta harmittaa aina niin pirusti kun tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta lähteä noita paikkoja koluamaan.

Hintaa taisi koko vuoden lehdille tulemaan n. 60-70 euroa.
Tontttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tontttu »

Niin ja olis kiva tietää hinta, ja montako numeroa vuodessa. Lehen olis hyvä olla suomenkielinen, kun en näitä kieliä kunnolla osaa...
tohtori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tohtori »

pikseli, pikseli ja vielä kerran pikseli.
kuva_nro99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuva_nro99 »

Pikseli on hyvä. Siitä löytyy hyvin asiaa. Ja suomenkielinen.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Käy ensin kirjaston lukusalissa tutustumassa muutamaan numeroon suomalaisia lehtiä. Voi olla, että käy niinkuin minulle: en ole tyytyväinen oikein mihinkään niistä.
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Jos ruotsi luonnistuu, niin FOTO.

Hasselin insinöörien tekemät perusteelliset testit toimittajien hienosti peesaamina, todella laaja kirjo artikkeleja (viimeaikoina mm. parit klassikkokuvaajaesittelyt ja Stanley Kubric kameran takana) jne.

Puuttuu kokonaan Best locations- tyyppiset repostelut...

T_S
--------
Aves!
halvmi

Viesti Kirjoittaja halvmi »

Ääni Pikselille. Olen ostanut nyt jokaisen irtonumeron vuoden ajalta ja täytyy sanoa, että lehti on kehittynyt ja löytänyt muotonsa ja se on monipuolinen ja siinä käsitellään myös valokuvausta. Niin no sun pitää varmaan itse vähän lueskella ja etsiä mieleisesi, mutta tällä taholla on yksi pikselifani.
Toistaiseksi fujifani, macin fanittamisinto on alkanut jo hiipua;-)
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Pitää myöntää että pikseli on parantunut viime aikoina ja voin nykyisin kutsua sitä valokuvaus lehdeksi.

Tuota Photography Monthly lehteä olen myös viime aikoina lukenut kovasti ja tykännyt.

Kamera-lehti tulee myös mutta seuraava numero lienee ostajan opas ja koska tiedän mitä olen seuraavaksi ostamassa, niin turhaa.
Tilattu on täksi vuodeksi, mutta taidan ensi vuonna ostaa irtona niin saa jätettyä osto oppaat väliin. Minua oikeasti ärsyttää tilaajana tupla numerot ja ostajan oppaat ihan perk****.
Viimeksi muokannut jari siren, Huhti 04, 2006 12 : 15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

t1gx kirjoitti:..Photography Monthlya..
Photography monthlya vielä parempia englanninkielisiä lehtiä ovat Practical Photography ja erityisesti Digital Photographer. Ja onhan niitä vaikka kuinka paljon "vakavampia" lehtiäkin. PM:n toimittajien yli-itsevarma ja dominoiva "Heikoin lenkki"-tyylinen asenne ärsyttää. Lehden kuva-arvostelu palstallakin melkein jokaisesta arvosteltavaksi valitusta kuvasta pitää keksiä mahdollisimman pahaa sanottavaa, vaikka sitten tikusta asiaa vääntämällä, jos muuten sitä ei löydy.... Usein olen huomannut toimittajien kritisoivan asioita, joissa ei ole mitään kritisoitavaa. Ja Location Guidesta maksaa tosiaan täällä pohjolassa turhasta.

Suomalaisista lehdistä Luontokuva ja Pikseli ovat sitä kolmatta lehteä parempia.
kapama-7

Re: "Paras" kuvauslehti?

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

Tontttu kirjoitti:Moi!

On harkinnassa jonkun kuvauslehen tilaaminen. Mikä niistä on paras? Hinnan huomioon ottaen, ei mikään hirveen kallis sais olla.
Kysymyksesi on luokkaa, pitäisi auto saada, mikä on paras.

Mitä haluat, nippelitekniikkaa, ammattilaitteita, valokuvan historiaa, mustavalkokuvausta, valokuvataidetta, kevyttä, syvällistä, masemakuvausta, luonnonkukvausta, mainoksia mukaan, ilman suurempia mainoksia jne... Kaikessa löytyy, tosin ei kotimaisella kielellä. Taitaa meillä rajoittua lehdet Kameraan, Pikseliin, Luontoon ja Mustaan Taiteeseen. Viimeinen tosin on nykyisin jo kirjasarja ja sieltä parhaimmasta päästä, kansainvälisestikin. Ja halpa.

Tuolla alempana löytyy muuten "Kirjat, lehdet, tapahtumat..."

Kapa
http://kapasia.blogspot.com/
ltuuri

Viesti Kirjoittaja ltuuri »

kapama-7 kirjoitti:
Tontttu kirjoitti:On harkinnassa jonkun kuvauslehen tilaaminen. Mikä niistä on paras?
Kysymyksesi on luokkaa, pitäisi auto saada, mikä on paras.

Mitä haluat, nippelitekniikkaa, ammattilaitteita, valokuvan historiaa, mustavalkokuvausta, valokuvataidetta, kevyttä, syvällistä, masemakuvausta, [... ... ...]
Hyvä pointti!

Itse, tällä hetkellä, suosin irtonumeroita yhteen lehteen jämähtämisen sijaan. Nippelitestejä luen ehkä mieluiten Color Fotosta, mustavalkokuvia tähyilen B&W:stä ja Silvershotzista, mm. henkilöhaastatteluita brittimallisesta Professional Photographerista. Kotimaisia välipaloiksi.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Siirsin alueelle Kirjat, lehdet...
jtl71

Viesti Kirjoittaja jtl71 »

Jos valokuvauksesta haluaa laajasti suomenkielistä tietoa, niin jo vuosikymmeniä ilmestynyt KAMERA- lehti lähinnä tulee kysymykseen.
Jos taas haluaa pelkästään keskittyä digikuvaukseen, niin joku Pikseli tms. voisi tulla kysymykseen.
Mutta vielä on pitkä tie näillä uusilla lehdillä kuljettavina, ennenkuin yltävät vaikkapa juuri Kamera- lehden laatuun.
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

jtl71 kirjoitti:Mutta vielä on pitkä tie näillä uusilla lehdillä kuljettavina, ennenkuin yltävät vaikkapa juuri Kamera- lehden laatuun.
Kyllä se on niin päin, että Kameralehti on muinaisjäänne, joka ei osaa sopeutua ajan henkeen ja sillä olisi paljon opittavaa muilta lehdiltä, sekä kuvaajien tarpeista.
m3ll0n
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m3ll0n »

tohtori kirjoitti:pikseli, pikseli ja vielä kerran pikseli.
kannatetaan!!! mä oon kans pohdiskellut et mitä lehteä pitäis alkaa tilaamaan ja oon kirjastossa käynyt lueskelemassa kaikkia kameralehtiä, mitä siellä nyt on ja olen erittäin vakuuttunut pikselistä.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

ltuuri kirjoitti:
, mm. henkilöhaastatteluita brittimallisesta Professional Photographerista.
Paras hetki kuukaudessa, kun tää ilmestyy kotiin postin mukana.Aiheuttaa välittömästi ainakin lehden selaamisen mittaisen tauon työntekoon.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

m3ll0n kirjoitti: olen erittäin vakuuttunut pikselistä.
Niin minäkin ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
ltuuri

Viesti Kirjoittaja ltuuri »

OskuK kirjoitti:
m3ll0n kirjoitti: olen erittäin vakuuttunut pikselistä.
Niin minäkin ;-D
Tämä taisi olla taas sitä sarkasmijuttua?;-)

Minäkin olen harvahkolla otannalla myönteisen yllättyneenä seurannut miten nopeasti Pikseli tuntuu kehittyvän hyvään suuntaan, ja mielestäni on hienoa, että suomessakin on lehtiä meille suomalaisille. On helppo kuvitella miten suomalaisilla levikeillä, budjeteilla jne. on varsin haastavaa vääntää myyvä paketti kiinnostavaa ja hyvää journalismia joka kuukausi.

Silti jos vain ymmärtää englantia säästäisin superlatiivit ihan suosiolla isommille ulkomaisille valokuvalehdille poislukien dollarin kuvat silmissä lähinnä kuluttujatuotteiden valintaan ja hehkutukseen väännetyt kameralehdet, joihin huonommalla tuulella ollessani luen myös "arvostetun" (?) Popular Photographyn.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Vertailin tuossa pikselin ja kamera-lehden viimeisiä numeroita.
Täytyy todeta että pikseli on kehittynyt hurjasti ja nykyisellään palvelee minun tarpeitani paremmin.
Kamera-lehti tuntuu jotenkin jämähtäneeltä vanhoihin aikoihin ja kuvatkin joita aikaisemmin katselin hävivät netissä olevan tarjonnan takia. Koska netissä on nähtävissä vanhojen ja uusien mestareiden kuvia määrättömästi, niin nuo kuvatkaan ei niin kauheasti enään hetkauta.
Joten täysi takinkäänös muutamassa kuukaudessa ja pisteeni pikselille.
Vastaa Viestiin