Sivu 1/1
Taas kerätään kuvapankkiin
Lähetetty: Syys 28, 2015 20 : 59
Kirjoittaja gebardi
Jösses mitä kuraa, taas täytetään kuvapankkia ilmaisilla kuvilla.
http://energiaperhe.fi/vuoden-sahkot-sa ... n-saannot/
Lähetetty: Syys 29, 2015 8 : 46
Kirjoittaja gunnis
Huhhuh. Kuvissa on logoja ja kaikkea mahdollista mitä ei voi luvatta käyttää markkinoinissa, eikä paljon muussakaan. Osallistujat maksaa viulut.
"Osallistujat vastaavat siitä, että heillä on kaikki tekijän- ja muut oikeudet lähettämiinsä aineistoihin. Arvonnan järjestäjä voi halutessaan käyttää osallistujien lähettämiä aineistoja (tekstejä ja valokuvia) markkinointitarkoituksiin haluamallaan tavalla ilman erillistä ilmoitusta, suostumusta tai korvausta."
Lähetetty: Syys 29, 2015 8 : 58
Kirjoittaja Rockford
Jos julkaisen jotain #mitälie-tagilla varustettuna niin miten minä silloin muka olisin jotenkin vastuussa lähettämäni kuvan oikeuksista kilpailun jäjestäjien käyttötarpeiden suhteen?
Enhän edes lähettänyt mitään kilpailun järjestäjille enkä välttämättä tiennyt että #mitälie-tagattu kuva osallistuu johonkin kilpailuun josta en ole ehkä koskaan kuullutkaan.
Lähetetty: Syys 29, 2015 11 : 02
Kirjoittaja Maffer
Noniin nyt vaan spämmimään trollitileillä muiden kuvia kisaan.
Lähetetty: Syys 29, 2015 11 : 26
Kirjoittaja Kryptos
Jees, Twitterissä huomasin tuon kampanjan ja tweettasin siitä heti Vattenfallille ja Peter Forsgårdille joka on aiemminkin kesällä, kun Tikkurila yritti samanlaista temppua, blogannut ja moittinut yrityksiä yrityksistä omia kuvien oikeuksia pelkällä hashtagilla.
Moni muukin liittyi twiittien sarjaan ja moitti Vattenfallia asiasta. Yrittivät kyllä venkoilla ja sanoa, että osallistuminen on vapaaehtoista ja muuta roskaa, mutta kuten jo kesällä Tikkurilan tapauksessa totesin:
* Valokuva voidaan vain löytää tunnisteen avulla. Sopimus käytöstä tehdään tämän jälkeen erikseen oikeudenhaltijan kanssa.
* Hashtag on tunniste. Se ei voi olla sopimusoikeudellinen sitoomus.
Ainoastaan silloin, jos valokuvan oikeudenhaltija on etukäteen käynyt tunnistautumassa vaikka pankkitunnuksilla kilpailun järjestäjän sivuilla ja hyväksynyt kilpailun säännöt, voi järjestäjä edes periaatteessa poimia twittervirrasta määrätyn hakusanan kuvat ja käyttää niitä kuten on sovittu.
Koska Twitter-käyttäjiä, lukuunottamatta ehkä ns. Verified käyttäjiä, ei ole tunnistettu vahvasti, ei tämäkään vielä riitä. Twitter käyttäjän identiteetti on joka tapauksessa vahvistettava ennen kuin käyttäjän Twitteriin liittämiä kuvia voidaan käyttää. Minni Hiiri ei välttämättä ole Minni Hiiri, vaikka Twitter tunnus niin väittääkin.
Lisäksi kilpailun järjestäjän olisi jätettävä huomiotta, tai erikseen oltava yhteydessä sellaisiin käyttäjiin, jotka eivät ole tunnistautuneet etukäteen ja tehneet käyttösopimusta, mutta silti käyttävät valittua tunnistetta.
Kuten Rockfordkin totesi, tunnistetta käyttävän ei voida olettaa olevan kaikissa tapauksissa edes tietoinen siitä, mihin tunnistetta käytetään. Vaikka tietäisikin, se ei muuta tilannetta mihinkään.
Uskomatonta, että firmat yrittävät tällaista puliveivausta uudelleen ja uudelleen.
Lähetetty: Syys 29, 2015 12 : 56
Kirjoittaja Maffer
Tämmöistä kusetusta yrittävien pitäis joka ja ikinen kerta saada negatiivinen hyöty kampanjastaan eli joutua maksumieheksi.