1.
Tarvitseeko olla se adapterirengas että saa UV suojan kiinni ? Onko adapterirenkaissa eroja (Fujifilm vs. joku-halvempi)? Kamerahan on kuitenkin yhtä huono kuin huonoin osa optiikassa.
2.
Saako esimerkiksi polarisaatiosuotimen "perään" asennettua ND suotimen?
3.
Tuleeko nuo saksasta halvemmaksi vai onko mitään järkeä noin halpoja tilata sieltä?
Kamera on siis Fujin s7000
s7000, UV jne
-
Tilasin Raynoxilta adapterirenkaan ja UV-suojan yhteishintaan 39 eur. Tilaaminen onnistuu sähköpostitse osoitteesta mattifinland@surfeu.fi. Heppu tietää kyllä mikä kameraasi käy kun kerrot merkin ja mallin. Oikein hyvää palvelua, tavara lähti heti ja eivätkä kiirehdo laskutuksen kanssa :-)
Noista filttereistä olen ymmärtänyt, ettei pitäisi/saisi/voisi laittaa useampia peräkkäin. Joku viisaampi vastannee tähän.
Noista filttereistä olen ymmärtänyt, ettei pitäisi/saisi/voisi laittaa useampia peräkkäin. Joku viisaampi vastannee tähän.
- Aromia aamiaismuroihin -
-
Mä olen onnistuneesti käyttänyt samanaikaisesti sekä UV- että polarisaatiofilttereitä ilman vinjetointia. Kyseessä on siis Raynoxin sovite + Jensonin filtterit. Muualta hankkimani kuminen vastavalosuoja vuorostaan aiheuttaa ongelmia filttereiden kanssa -> kuvien nurkat tummuvat.Tinttara kirjoitti: