kokemuksia casio exilim z40:stä

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
rape76

kokemuksia casio exilim z40:stä

Viesti Kirjoittaja rape76 »

Rupes kiinnostaa tuo casion exilim z40 kamera. Olisko kellään kokemuksia kyseisestä kamerasta. Kannattaisko ostaa se vai käännynkö canonin puoleen?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hemppa

Viesti Kirjoittaja hemppa »

Eihän Canonin valikoimasta löydy vastaavaa, Ixukset ovat paksuja pötiköitä Casioon verratuna.
Heimo Turunen
Alappes

Viesti Kirjoittaja Alappes »

Sen vähän mitä olen z40:tä käpistellyt, niin ehdotonta plussaa isosta näytöstä. Kamera on mukavan litteä ja sopii käteen ja taskuun hyvin. Hämäräkuvat eivät kyllä vakuuttaneet, vaatii salamaa melko hyvissäkin olosuhteissa.
rape76

Viesti Kirjoittaja rape76 »

Joo, sen olen minäkin todennut, että kameran koko muoto ovat juuri sellaisia joita olen etsinyt. Näyttö on myös paras näkemäni! Mutta mistä johtuu casion aika kova hinta, jos vertaa esim. canon ixus 500:seen. Ja kestääkö se akku niin hyvin kuin väitetään. Onko teistä siitä haittaa kun ei saa liitettyä suoraan tv:hen? Mites muut ominaisuudet?
BigMike

Eikö kukaan?

Viesti Kirjoittaja BigMike »

Eikö kukaan ole vielä päässyt testaamaan tätä, tai sitten sitä Z30:stä?
Itse käyn tuon Z30:n hakemassa heinäkuun alkupäivinä viimeistään, joten sen jälkeen lupaan tänne kirjoittaa kokemuksiani.
Lähinnä minua tuo akun kesto kiinnostaisi, kun http://www.steves-digicams.com issa ainakin kerrotaan jopa yli 300 kuvan ottamisen kestämisestä :)
atrium

Viesti Kirjoittaja atrium »

Toinen kauppias väitti, että 75 % palautuu takuukorjauksiin?

Voiko olla totta?
Leenukka

Viesti Kirjoittaja Leenukka »

BigMike: "Itse käyn tuon Z30:n hakemassa heinäkuun alkupäivinä "

Saako kysyä, mistä?

Merocompissa kamera maksaa 420 €
Joissakin kodinkoneliikkeissä peräto 500 ja Stockalla 540 €!!
BigMike

Leenukka kirjoitti:BigMike: "Itse käyn tuon Z30:n hakemassa heinäkuun alkupäivinä "

Saako kysyä, mistä?

Merocompissa kamera maksaa 420 €
Joissakin kodinkoneliikkeissä peräto 500 ja Stockalla 540 €!!
Olet katsonut Z40 hintaa varmaankin?
Gigantista kyselin Z30 mallia ja ei ilmeisesti tule heille ollenkaan. Tänään 16. pvä oli tullut Z40:stä. Hinta tais olla 465? mutta en ole varma, koska siis olin kiinnostunut tuosta Z30 mallista.

Merocomp oli näköjään tullut mbnetin hintaseurantaan ja siellä oli 359,- mutta..

Tänään tilasin täältä Lahden vierestä kodinkoneliikkeestä kaksi kpl kyseistä kameraa ja kaksi kpl 512Mb muistikorttia, joten hinta tuskin vertailukelpoinen jos ostaa vain yhden kameran jostain. Hintaa kameroille jäi tässä tapauksessa á 355,-
(Ilman muistikortteja kameran hinta olisi ollut 370,-)
BigMike

Ihan ensimmäiset kokemukset

Eilen sain Z-30:n. Ei Leenukan 'tuossa toisessa viestiketjussa' mainitsemaa kalvoa havaittavissa. Eli ei kuulu tämä minun versioni ainakaan noihin 75% joukkoon...

Kamera on todella kätevän kokoinen, ei vain löytynyt tarpeeksi pientä vyölaukkua ainakaan vielä.

Mitään syvällisempää raporttia en tästä kamerasta ainakaan vielä osaa antaa. Ihan perusnäppäilijän kantilta tässä kommentoin. Perusnäppäilijän kamerahan tuo onkin :)

Kyselkää jos jokin asia tuossa kamerassa kiinnostaa...
BigMike

Kokemuksia Z30:stä

Akun kesto mahtava. n. 300 kuvaa voi ottaa yhdellä latauksella.
Ollut tässä loman aikana aina mukana ja on tosi kätevän kokoinen. Kannattaa ostaa tuohon sopiva vyölaukku, niin kulkee tosi kätevästi vyöllä mukana, aina.
Kuvat riittävät ns. kymppikuviksi erinomaisesti. Tuota hämäräkuvausheikkoutta en allekirjoita. (Näyttelyissä joissa kuvattava kohde on pleksin takana, kannattaa käyttää NightShot modea, tosin kamera pitää olla aika hyvin paikallaan.)

Onko noita pieniä jalustoja, kolmijalkoja, melkein joka liikkeessä? Tarkoitan semmoista parinkymmenen sentin korkuista. Cittarin jossain halpis kamerassa tuli mukana sellainen.. ei viitsisi kyllä sitä kameraa sen jalustan vuoksi hommata..

Niin ja 75% takuukorjauksiin.. just just.. p-puhetta.

Eilen Stokkalla 359,- Z30:n.
jack black

casio exilimex z40

Viesti Kirjoittaja jack black »

kamera on kyllä todella pieni ja ominaisuuksiltaan todella hyvä!!!!

olen omistanut kyseisen kameran n. 2kk ja ainut huono puoli on hämärä kuvaus joka tuottaa todella "kohinaisen kuvan".

olin nimittäin pari viikkoa sitten häissä ja kirkosta ei tullut yhtään onnistunutta kuvaa, mutta ulkona auringossa kuvat olivat aivan fantastisia!!!!!!

olen omistanut aikasemmin sony dscp31 ja canon a80 eikä casio häviä kuvanlaadussa yhtään!!!!

ja hinnoista, ( en tiedä saako mainostaa) helsingin alueelta hain omani hintaan 385€ paikasta gi.....i!!!!
nanika

Viesti Kirjoittaja nanika »

Onko Casiolla millainen takuupolitiikka ? www.idealo.de näyttäisi halvimmaksi hinnaksi Z40 kameralle 259 euroa...

- - - - - - -
3.11.2004 Nanika:
Casion nettisivut ovat kyllä aika hyvin kätkeneet mahdolliset takuutiedot, samoin manuaalit ovat aika hiljaa asiasta. Täytyypä kahlata sivu sivulta läpi.
Vastaa Viestiin