Kokemuksia/mielipiteitä Casio ex-p700?

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
pojoing

Kokemuksia/mielipiteitä Casio ex-p700?

Viesti Kirjoittaja pojoing »

Elikkä, kuvauskärpäsen puraisemana olen miettinyt kyseisen kameran ostoa. Mielestäni otsikon kamera vaikuttaa ominaisuuksien puolesta varsin lupaavalta, mutta epäilen olevani täysin hakoteillä, koska juuri kukaan muu ei tunnu olevan lainkaan kiinnostunut kyseisestä mallista. Olen selaillut mm. tätä foorumia läpi melko lailla enkä oikein ole löytänyt kovin ihmis/maallikko läheisiä kokemuksia/mielipiteitä kamerasta. Kysyisinkin nyt muiden mielipiteitä tästä..
Milestänne ylihinnoiteltu? Samalla rahalla jokin muu huomattavasti laadukkaampi kamera?

Verkkokaupasta kyseisen kameran saa tällä hetkellä 393.90€ hintaan. Uskotteko että kamera oisi hintansa väärti?

Alla vielä linkit valmistajan sivuille sekä dpreviewin arvosteluun kys. kamerasta (jonka täydellinen ymmärrys itselläni on vähän niin ja näin, vaikka sen läpi luinkin):
http://www.exilim.de/euro/exilimpro/exp ... fications/
http://www.dpreview.com/reviews/casioexp700/

PS. Toivottavasti tein oikean ratkaisun osion suhteen kun laitoin tämän tänne enkä "Aloitteleva digikuvaaja kysyy". Aihe tuntui sen verta täsmälliseltä...

Niin ja kiitos jo näin etukäteen vastainneille...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
DDuck

DP Casio talk

Viesti Kirjoittaja DDuck »

Tältä forumilta löytyy melko paljon juttua Casio EX P700 kameran ominaisuuksista. Eli hyvä kamera. Kuvanlaatu on pehmeänpuoleinen. Hyvät manuaalisäädöt jne.

http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1015
ekto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Itse olen ajatellut ostaa juurikin tuon kameran. Oon miettiny myös Sitä P505 mallia, mutta se on iso, ei ulkoista salamaa, huonompi näyttö ja vähemmän MPX. Siinä olisi kyllä astetta parempi zoomi, mutta P700 saa kyllä hommattua sellaisen linssilisäkkeen...

Aluksi mietin Sonyn V3:sta, mutta se on hintansa puolesta melko kallis...

Edit: Missähän tätä P700 mallia pääsis käpistelemään PK-seudulla?
ekto
Viesti:

Isossa omenassa oli näitä hyllyssä eräässä kamerakaupassa. Pääs vähän käpistelemään. Tosi pätevä laite... Hintaa laittoivat vaan melko reilusti, 690 eur. Sain 50 eur tingattuu, mutta se ei ihan riitä.

Merocompista 394 eur...
wheezy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wheezy »

Tämä nyt on jo alottelijoiden kysymyksiä, mutta mahtaako kyseisessä mallissa olla suomenkielinen valikko? Onko noissa kameroissa edes yleensä?
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Käsittääkseni vain Canonin digeissä voi valita kameraan suomenkieliset valikot.
DDuck

[quote="ekto"]Itse olen ajatellut ostaa juurikin tuon kameran. Oon miettiny myös Sitä P505 mallia, mutta se on iso, ei ulkoista salamaa, huonompi näyttö ja vähemmän MPX. Siinä olisi kyllä astetta parempi zoomi, mutta P700 saa kyllä hommattua sellaisen linssilisäkkeen...[/quote]

P505 on [b]erittäin pieni[/b] eli luottokortin kokoinen eli mitoiltaan pienempi kuin P700. P505:n oma salama on tehokas eli välttämättä ei ulkoista salamaa tarvita ja onhan noita digikameroille tehtyjä orjasalamoita, jotka eivät tarvitse salamakenkää. P505:seen voi myös liittää joitakin linssilisäkkeitä.
P505:sen muotoilu aiheuttaa sen että se ei mene yhtä hyvin taskuun kuin P600, P700 ja Z750.
DDuck

ekto kirjoitti:Itse olen ajatellut ostaa juurikin tuon kameran. Oon miettiny myös Sitä P505 mallia, mutta se on iso, ei ulkoista salamaa, huonompi näyttö ja vähemmän MPX. Siinä olisi kyllä astetta parempi zoomi, mutta P700 saa kyllä hommattua sellaisen linssilisäkkeen...
P505 on erittäin pieni eli luottokortin kokoinen ja mitoiltaan pienempi kuin P700. P505:n oma salama on tehokas eli välttämättä ei ulkoista salamaa tarvita ja onhan noita digikameroille tehtyjä orjasalamoita, jotka eivät tarvitse salamakenkää. P505:seen voi myös liittää joitakin linssilisäkkeitä.
P505:sen muotoilu aiheuttaa sen että se ei mene yhtä hyvin taskuun kuin P600, P700 ja Z750.
ekto
Viesti:

Joo, näinpä se näytti olevan.
No, oon nyt kuitenkin ihastunu siihen P700 ja käyn lähipäivinä sen hakemassa.

Tossa kun nettiä kahlasin, niin löyty sellainen tieto, että tähän P700 saa RAW:in käyttöön. Pitää vaan vähän kikkailla.

Tallentaa RAW ja Jpeg kuvan kohteesta. RAW kuvassa ei ole käytetty kohinan poistoa, joten sen pehmeyden saa sitä kautta pois.

Hidden menu:
?1. While firmly pressing down both [DISP] and [UPPER], turn the power on.

2. After the version appears, press buttons in the order of [DOWN], [DOWN], [DISP] and [MENU] in 0.5 second. The diagnostic menu appears.

and someone else pointed out that the Bayer mode is located under option 6

3. select option 6 Image Flag. From here you can set the Bayer mode to "on" and then use the menu button to back out of the service menu.

This will generate 2 files, a jpg and a RAW file their names go like this:

xxxxCIMG.RAW 10.4 MB
CIMGxxxx.JPG 4.2 MB (for fine compression and largest file size)
pojoing

Viesti Kirjoittaja pojoing »

ekto kirjoitti:No, oon nyt kuitenkin ihastunu siihen P700 ja käyn lähipäivinä sen hakemassa.
No sitten kun/jos käyt sen noutamassa, niin pistäthän meille tänne henkilöhkohtaisia mielipiteitäsi/käyttökokemuksia. :)

Ainakin itse kuulisin mielelläni ihan käytännön kommentteja miten kamera on vastannut odotuksia jne.

PS. Kamerhankinta pääsi nyt venähtämään hieman Lapin matkan takia. Olisi se vaan ollut niin mukavaa, kun olisi ollut uusi kamera jo siellä mukana. :(
ekto
Viesti:

Ensiviikon alusta pitäs olla kamera kädessä. Pistelen sitten lisää infoa.
Kyllä toi Casio varmaan pieksee ton nykysen Sonyn DSC-P1:sen.
Kuva
ekto
Viesti:

Voi tätä onnen päivää. Kävin just hakemassa P700:sen ja nyt pitäs jaksaa odottaa vielä että duuni loppuu ja sitten vielä, että kamera lataantuu...
ekto
Viesti:

Eilen illalla tuli räpsittyä muutama kuva, mutta kun saan sen SD kortin vasta tänään, niin oli aika tuskasta kun kameran oma muisti täyttyy kahdesta 7mp kuvasta.

Täytyy sanoo, että kamera on tosi tukevan tuntunen, nopea ja hiljainen. Ominaisuuksia on vaikka muille jakaa. Käyn tänään räpsimässä hieman kuvia, niin sitten näkee millasia kuvia sillä saa ulkona.

Postailen niitä kuvia todennäköisesti osoitteeseen: http://casio.desteem.org/

Täytyy ensin vain saada lupa....
ekto
Viesti:

Ei oo tullu tota osotetta vielä, mutta tässä nyt ois yks kuva.

Kuva
iso kuva

Exinfo:
: 4.3 MB
: 3072 x 2304 pixels
: Fine
: Best Shot(Scene012)
: Single shutter
: Programmed AE
: Matrix
: Spot AF
: 1/80 seconds
: F3.2
: 0.00EV
: Macro
: Auto(not flashed)
: 0
: +1
: 0
: Auto
: ISO 80 equivalent
: Off
: Dubai
: 2005/04/21 18:7
: EX-P700
Viimeksi muokannut ekto, Huhti 25, 2005 15 : 05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ekto
Viesti:

Kuumia pikseleitä löyty: http://casio.desteem.org/sets/dead/
Löysin näin jälkikäteen yhden lisää, mutta en jaksanu laittaa sitä tonne...

Soitin merocomppiin josta piakkoin soitettiin takaisin ja annettiin casion huollon numero. Kun soitin sinne niin antoivat osotteen johon kamera lähetetään (ilmainen) ja lupasivat sitten jo heti seuraavana päivänä lähettää sen korjattuna takaisin. Eli kun maanantaina lähetän sen täältä, niin keskiviikkona pitäs olla takaisin...

Aluksi kokeilevat jotain softajuttua minkä pitäs poistaa ne pixelit. Tätä nyt kuitenkin epäilen, joten lupasivat vaihtaa koko optiikan/kameran jos ongelmia löytyy vielä tän jälkeen...

Oli todella puolustelevalla kannalla se Casion tyyppi, kun ihmettelin miten ne fyysisesti rikki olevaa kennoa korjailevat softalla. "kaikki käyttävät tätä tekniikka. Ei tämä ole mikään Casion keksintö".

Katotaas miten tässä käy. Tuliko turpaan kun ostin "kustannustehokkaan" kameran, vai oliko kyseessä vain maanantai kappale...
Viimeksi muokannut ekto, Huhti 25, 2005 15 : 06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Simo L
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo L »

Ihan totta se puhui että kaikki sitä tekniikkaa käyttävät. Softalla korjataan kuumia pikseleitä jo tehtaalla.
Mä en olis viitsinyt edes soitella huoltoon jos 7 miljoonasta pikselistä pari ei toimi. Enkä ole soittanut siitäkään kun oman kameran 4 miljoonasta taitaa yksi olla pimeänä, tai voi niitä olla enemmänkin, en ole viitsinyt niin tarkkaan syynätä.
DSC-WX1, EX-Z750, S5600 +DG-20 AS
ekto
Viesti:

Joo, tossa selviskin verkon kautta se ongelma. Ilmeisesti muuttavan sen pixelin pois bayer modesta ja laittavat sen interpolaatio tilaan, tai jotain vastaavaa...

Se pikseli näkyy vaan niin selkeesti noissa vihrällä taustalla olevissa kuvissa, että ei viitsi jättää asiaa sikseen...
Jos ne ois tosi olemattomia, niin en kyllä jaksais valitella...

Kokeilin tossa photoshopissa sellaista Bachia joka kopioi väritietoa viereisiltä pikseleiltä, ja näin sain sen melko hyvin piiloon. Tietty tohon voi olla joku valmis juttukin, mutta ei nyt ollu kovin vaikea nauhoittaa...
Alfa

Viesti Kirjoittaja Alfa »

Herätetäämpäs tämäkin topic vaihteeksi henkiin.

Mitenkä on, saako kamerasta ruuvattua objektiivia irti tai onko objektiivissa kierteet joihin saisi ruuvattua jonkun sovitinkappaleen jonka avulla kameran saisi kaukoputkeen kiinni?

Niin ja mihin suuntaan käyttäjien kokemukset ovat alkuvuoden aikana kehittynee, onko kamera kannattava ostos?
Alfa

Viesti Kirjoittaja Alfa »

Tämä nyt alkaa mennä yksin höpöttämiseksi...

Kamerasta löytyy kierteet joten lisävarusteena saatavien konvertterilinssin adapterien (LU-60A) avulla kamerassa voidaan käyttää konvertteri tai lähilinssiä sekä erilaisia suotimia, yms.

Kamera alkaa jo olla miltein varma ostos, mutta nyt arvuuttelun kohteena olisi muistikortti.

Millainen muistikortti tuohon kameraan kanaattaa ostaa, SecureDigital on ilmesesti nopeampaa kuin MMC mutta SD korteistakin näyttää löytyvän nopeuseroja, kuten:

512MB Secure Digital Card 1.5MB/s 48,89 €
512MB Secure Digital Card 5MB/s High Speed 58,00 €
512MB Secure Digital Card 10MB/s Ultra Speed 77,78 €

Edelliset erään verkkokaupan sivuilta
Mistään en löytänyt millaisella speedillä kamera kykenee data musitikorttiin tuuppaamaa, että kannattaako ostaa tuollainen 10MB/s tukeva kortti vai onko vain rahantuhlaista...?
arttu8

Viesti Kirjoittaja arttu8 »

Lisää kokemuksia ao. kamerasta?
Vastaa Viestiin