Fuji S7000

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
make76

Fuji S7000

Viesti Kirjoittaja make76 »

Terve kaikille...
Olen uusi tuttavuus täällä, ja kamerani on uusi tuttavuus minulle. Ostin sen torstaina ihan kamera kaupasta. Samalla hommasin akut ja 1Gb kortin siihen. Nyt pitäisi oppia käyttämään sitä kunnolla. Onko hyviä vinkkejä liikkuvan kohteen kuvaamiseen (ralliautot)?
Onko pahan hintainen kun maksoin kamerasta 580€, akut laturilla jolla voi lataa myös auton tupakan sytyttimestä otetulla virralla 30€ ja 1Gb muistikortti 180€?
Minulle tuli muuten suomenkielinen käyttöohje mukaan.
T. Make
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Haulla löytyy juttua tuosta liikkuvan kohteen kuvaamisesta. Itse maksoin kamerasta 520 euroa ilman suomenkielistä manuaalia. Mikrobitin hintaseurannasta näkee kameroiden ja korttien hintoja ihan kattavasti.
- Aromia aamiaismuroihin -
jukka_s
Viesti:

Re: Fuji S7000

Viesti Kirjoittaja jukka_s »

make76 kirjoitti:Terve kaikille...
Nyt pitäisi oppia käyttämään sitä kunnolla. Onko hyviä vinkkejä liikkuvan kohteen kuvaamiseen (ralliautot)?
No jos lähdetään asiaa miettimiään siltä kannalta että ralliautot liikkuvat nopeasti. Silloin tarvitaan lyhyttä suljinaikaa, jotta autot eivät tallennu epäselvinä tai venähdä. Tämä taas tarkoittanee aika isoa aukkoa että valo riittää. Lähtisin kokeilemaan tarkennusmoodiksi center ja valotusmoodiksi spot.

Automatiikka onnistuu useimmiten hyvässä valaistuksessa. Sport-kuvausmoodia voi kokeilla myös. Tosin varmimmin saat hyviä tuloksia kun opettelet manual-moodin käytön. Saat silloin itse määrätä aukon ja suljinajan. Harjoittele.
oneironaut

Viesti Kirjoittaja oneironaut »

Kannattaa myös tarkentaa kamera valmiiksi suurin piirtein siihen kohtaan, josta esim. ralliauto on vähän päästä menossa. Pokkareissa on muuten niin hidas tarkennus :(
IlkkaS.

Viesti Kirjoittaja IlkkaS. »

Kannattaa ehkä treenata ensin esimerkiksi maantien tms. varressa, jottei jää harmittamaan, jos ensimmäisistä kisakuvista tuleekin harjoituksen puutteessa sutta.

Tuosta rallikuvauksesta käytiin himpun aikaa sitten jossain threadissa ptikääkin keskustelua, mutta valiettavasti en nyt muista/löydä, missä threadissa.

Mutta tosiaankin: lyhyillä suljinajoilla alkuun, ja kohteen seurantataitojen karttuessa pidentämään suljinnopeutta, jollloin kuviin saa jo vangituksi vauhdinkin.

-ile-
Myyntiin lähdössä helmikuussa:
SMC-Pentax 35/2.8 M
Sigma 24/2.8 Filttermatik (M42)
SMC-Pentax 100/2.8 M (tai)
SMC-Takumar 105/2.8 (M42)
Rikenon 2x conv. PK, 7-elementtinen!

Tiedustele yv:nä tai spostina.
Vastaa Viestiin