jontteri kirjoitti:No ehkä jos minullakin olisi se F30 en ostaisi uutta F200EXR.. mutta kun ei ole niin joku on näistä uusista valittava.
Kyllä F200:lla kuvaa paljon mieluummin kuin F30:llä. Esim. valikot, tarkennus, kuvan tallennus sun muut toiminnot ovat niin paljon nopeammat uudessa. Dynamiikkaero on myös kirkkaassa valossa todella merkittävä - hämärässä siitä ei pääse hyötymään, kun EXR DR -tilassa ei voi mitenkään pakottaa kameraa käyttämään ISO100:aa ja pitkää suljinaikaa. Kirkkaassa auringonpaisteessa EXR DR -tilassa, D-Range 100% asennossa antaa niin käsittämättömän dynamiikan ja kuvanlaadun, että oksat pois. Myös korkeammat D-Range -asetukset ovat käyttökelpoisia mutta tuovat tummaan päähän varsin paljon kohinaa.
Myös optiikka/kenno -yhdistelmä fringingin suhteen on F200:ssa aivan eri luokkaa kun vanhoissa. F200EXR on nyt vaan erittäin hieno kamera - suurin puute on vain kaksi aukkoa (täydellisen pyöreitä tosin=) sekä 1/1000s suljinajat, jotka yhdessä pakottavat tietyissä valaistusolosuhteissa käyttämään hölmöjä suljinaikoja telepäässä.
Jahas tänään pääsin asiaan eli sain fujin hyppysiin. Näinkin lyhyellä kokemuksella voin sanoa että ostos oli hyvä..
Sisä/hämäräkuvaus on parantunut F100fd malliin hevosenpotkun verran. AutoEXR asetuksella kamera käyttää taiten salamaa ja suurempaa herkkyyttä. Vasten taustan valoisia ikkunoitakin sain onnistuneet kuvat.. Kohinasta, jotain on tehty F100fd malliin verrattuna. Kohina on paljon siedettävämmän näköistä , ei sellaista vesivärein vedeltyä kun edeltäjässä. Kamera on myös suht nopea (tai kaikkihan ovat DP1:n jälkeen)
Jotenkin tuli luottamus kameraan siten että EXR moodissa voi räpsiä sen suuremmin miettimättä. Jopa sellaiset kohteet jotka näyttivät näytöllä palavan puhki valottuivat hienosti.. Tuon; Kirkkaassa auringonpaisteessa EXR DR -tilassa, D-Range 100% asennossa antaa niin käsittämättömän dynamiikan ja kuvanlaadun, että oksat pois. Voin myös minä allekirjoittaa.
jontteri kirjoitti:Tuon; Kirkkaassa auringonpaisteessa EXR DR -tilassa, D-Range 100% asennossa antaa niin käsittämättömän dynamiikan ja kuvanlaadun, että oksat pois. Voin myös minä allekirjoittaa.
Kuvia tulee jossain vaiheessa..
Otapa muutama auringonlaskukuva, niin katsotaan kehrän ulkonäköä...
jontteri kirjoitti:Tuon; Kirkkaassa auringonpaisteessa EXR DR -tilassa, D-Range 100% asennossa antaa niin käsittämättömän dynamiikan ja kuvanlaadun, että oksat pois. Voin myös minä allekirjoittaa.
Noh missä kommentti/arvio kehrästä viipyy?
-Uutudet pitää komentoda nopeasti, muuten ne ovat vanhoja? ;-)
-No, mä tummensin tuon auringon kehrän photarissa näkyviin, saadakseni taivaalle sävyjä -ja hyvin leikkaa.
Pitäisiköhän tuommoinen ostaa pois kuljeskelemasta...
On hintaisekseen halpa, mutta sä turhaudut käyttöliittymään laakista. Mutta siihen liidariin, itsekin ajattelin lisärikottavaksi, jos vaan olisi tuohta jossain tyynyn allla...