Fuji Finepix S5000

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
kijupa

Viesti Kirjoittaja kijupa »

artur kirjoitti:
jwalley kirjoitti:Alle 500? tuollaisesta kamerasta on mielestä aiko kohtuullinen hinta...
Saksassa hinta rupeaa jo lähestymään uhkaavasti 400 ? tasoa
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

artur kirjoitti:mielestä niissä ei ole paljon mitään vikaa, ei ainakaan sellaista että se minun silmiini pistäisi.
Tämähän on kaikkein tärkeintä että olet itse kuviisi tyytyväinen!

Testit kertovat vain vertailun muihin kameroihin, mutta jos itse olet kameraasi tyytyväinen, hyvä.

Tuo fuji on mielestäni erittäin hieno kamera, pieni säätöjä löytyy ja käsittämättömän halpa, zoomi on todella pitkä (joskin tärisee varmasti 370mm). Varmasti paras hintaluokkansa kameroista.
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

mikko kirjoitti:
artur kirjoitti:Kun katsoo hänen ottamia kuvia niin huomaa ettei mies edes osaa ottaa kuvia...
Arvioi kuvanlaadun 7 arvoiseksi ja kamera saa arvion "average" joka kyllä kertoo jotain.
Vielä yksi juttu noista arvosteluista. DPReview:n mukaan Canon A70:lla kuvanlaatu on 8 kun taas Fujin s5000:lla on 7.

Pääsin tänään kokeilemaan s5000:aa fotokaupassa ja oli todella positiivinen yllätys. Ei mitään kahden sekunnin viiveitä niin kuin noissa arvosteluissa lukee ja myyjä näytti ottamani kuvan läppäriltä, eipä ollut niitä kulmahimmennyksiä mitä niin kaikissa arvosteluissa lukee ei.

En nyt viitsi kinastella siitä kuka on oikeassa, mutta mä en ainakaan usko 100% arvostelijoita. He kun yleensä puoltavat digijärkkäreitä ja halvemmat kamerat varmasti saavat enemmän haukkuja kuin mitä ansaitsevat.
Palama

Viesti Kirjoittaja Palama »

Itellä ollu kans tuo kamera muutamia kuukausia. jonku 700 ruutua oon sillä ottanu ja tyytyväinen ollu. Eihän sillä filmin tasolle pääse mutta ei digillä pääse.
Daydream

Ostaikos vai ei?

Viesti Kirjoittaja Daydream »

Olen etsiskellyt perushyvää digikameraa, reippaalla zoomilla, joten S5000 vaikuttaisi lupaavalta. Osaatteko kyseisen kameran omiatajat kertoa kuvien laadusta paperilla. Normaalit kymppikuvat menee varmaankin ok? Onkos optisen etsimen puuttuminen koitunut ongelmaksi?
JanzeK

Viesti Kirjoittaja JanzeK »

artur kirjoitti:
Sammypiru kirjoitti:Tänään tuli Teknisten mainos ja siinä ko. kamera hintaan 549 €. Mainoksen päällä kissankokoisin kirjaimin: 6 Megapikseliä!!!

Ett sillee
Pondwellista hintaan 498,00 €.

http://www.pondwell.com
Täältä tilasin itselleni S3000. S5000 hinta oli hieman yli 400€.

www.nomatica.com
Vasen nyrkki on rautaa ja oikea vie hautaan!

Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
apox

Viesti Kirjoittaja apox »

Minulla on ollut tuo Fujifilm Finepix s5000z nyt about kuukauden ja olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon. Täydellä (10x) zoomilla, (kirkkaassa) päivänvalossa, kuvista tulee hyviä ja kirkkaita, mutta hämärässä pitää ehdottomasti olla tripodi taikka erityisen vakaa käsi. Salama on mielestäni ihan OK, xD muistikortit hiukkasen kalliita mutta niiden hinta on (kai) tulossa alaspäin pikkuhiljaa. Kamerassa on myös hyvin säätömahdollisuuksia. mmmmmm, mielestäni kameran puutteita on vain optisen stabilaattorin puute sekä välistä näkyvän .jpg pakkauksen jälki, mutta tämän voi hyvin kiertää käyttämällä .raw formaattia, tosin silloin esim. 16Mb xD kortille menee vain 2 .raw kuvaa... (kameran mukana tulevaa .raw convertteria parempi härpäkkä löytyy jostain tuolta sekä myös adressi että fuji tekisi firmware päivityksen jossa korjattaisiin mm. .jpg pakkaus: http://www.majgaj.com/s5000/ )

Alla olevassa linkissä olevat kuvat on otettu pääasiassa yöllä.

http://koti.mbnet.fi/apox/weirdstuff/uudet/[/url]
carlos

Viesti Kirjoittaja carlos »

Itellä on ollut s5000 noin 2 kuukautta ja olen ollut tyytyväinen. Erityisesti kamera on tosi virtapihi mutta kannattaa kuitenkin hommata tehokkaat akut (mielellään 2 akkukertaa). Kamera ottaa jonkin verran suuremman kuvan kuin mitä kuvaushetkellä näkyy etsimestä, mutta tämä tuskin aiheuttaa suurempaa ongelmaa..
Itse kuvaan suurimmaksi osaksi päivällä ja ulkona, kuvanlaatu on mielestäni hyvä, ts. riittää omiksi tarpeiksi. Ja pidemmälle zoomattaessa/hämärässä KANNATTAA käyttää jalustaa!
pulttibois

Viesti Kirjoittaja pulttibois »

mahtaakohan keneltäkään löytyä suomenkielistä ohjekirjaa
Fujifilm Finepix s5000z kamerasta.
T:pasi
_caddy_

Viesti Kirjoittaja _caddy_ »

kaikilta se löytyy jotka raaskivat ostaa kameran suomesta :)
Mega

Viesti Kirjoittaja Mega »

_caddy_ kirjoitti:kaikilta se löytyy jotka raaskivat ostaa kameran suomesta :)
Ei kaikilta niiltäkään, jos ostavat kameran liikkeestä jotka roudaa ne kamerat Saksan kauppiailta. Minä en ainakaan raski, jos ja kun ohjekirjan hinnaksi tulee n. 200€.
jeremy68

Viesti Kirjoittaja jeremy68 »

Jos harkitsee s5000, kannattaa myös tsekata Minoltan dimage z1. Siinä on joitakin etuja s5000 verrattuna:

- 4 kertainen digitaalinen zoom
- makrokuvaus 4 cm
- parempi videokuvaustarkkuus (vga)
- muistikortit SD
mahei74

Viesti Kirjoittaja mahei74 »

Eikö se oo melkein sama käyttääkö digizoomia vai rajaako kuvankäsittelyohjelmalla? Minolta oli aika lelun oloinen kädessä verrattuna s5000 kameraan. Tuntuma käänsi valinnan Fujin puolelle...tosin en oo Minoltalla ottanut yhtään kuvaa, eli se siitä vertailusta...
Marko

Jos mikään ei toimi, lue käyttöohje - jos mikään ei vieläkään toimi, hae isompi vasara
jeremy68

Viesti Kirjoittaja jeremy68 »

Jep, makukysymys. Montako kuvaa sekunnissa pystyy ottamaan äsviistonnisella? Z1 saa 10 kuvaa/s --> sillä saa niitä näppäriä kuvia mm. vesitipasta tippumassa veteen.
mahei74

Viesti Kirjoittaja mahei74 »

~5kuvaa / sekunti tai 40 kuvaa 0,2 sekunnin välein
Marko

Jos mikään ei toimi, lue käyttöohje - jos mikään ei vieläkään toimi, hae isompi vasara
bostrer

ompas tuosta aikaa!

Viesti Kirjoittaja bostrer »

Huomasin, että aikaa on kulunut, kun noita edellisiä olette kirjoitelleet..

Jatkan kuitenkin, kun aihe on sama..

Kuka tietää, mistä saan juuri tuon s5000 suomenkieliset käyttöohjeet?????
Englantikin käy, mutta suomi ois better!
bostrer

:)

Viesti Kirjoittaja bostrer »

Ei ollutkaa.. katoin että vuosi oli 2003.. silmämoka!! :)

Itse maksoin Saksasta tilattuna 369€
MattiH
Site Admin
Viesti:

Re: ompas tuosta aikaa!

Viesti Kirjoittaja MattiH »

bostrer kirjoitti:Kuka tietää, mistä saan juuri tuon s5000 suomenkieliset käyttöohjeet?????
Englantikin käy, mutta suomi ois better!
http://www.fuji.fi/kamerat/digikamerat/index.html
Manuaalit olivat englanniksi, suomenkielisestä joudut maahantuojalle maksamaan. Oma arvioni hatusta tempaistuna on 40 euroa - 60 euroa.
mikkolehto
Viesti:

Fuji S 5000 saksasta

Viesti Kirjoittaja mikkolehto »

Tilasin oman S 5000:sen kaks viikkoa sit saksasta, www.pixxass.de sivulta, kyselin maililla miten he toimittavat sen ja vakuutuin heidän toiminnastaam kun kamera tupsahti kolmn päivän päästä lähetin keran koti ovelle :)

ostaessani kameran hinta oli 298 euroa ja meni muutama päivä, niin kamera maksoi 296 euroa.. nyt hinta näytti olevan 316 euroa... että kannattaa seurata hintoja, ennen kuin ostaa.. heillä 256Mb Xd-kortti maksoi 92euroa... postikulut 22euroa ja paketti on vakuutettu.. ja toimitus koti ovelle.. maksu kylläkin piti suorittaa ulkomaan maksuna, joka oli kylläkin ilmainen, koodeja ja numerosarjoja oli tosin hemmetisti..

mutta nyt olen kameran onnellinen omistaja ja tosi tyyytyväinen valintaan... 10 Zoom vakuutti :):)
Vastaa Viestiin