niin kumpikos näistä on parempi?? kiitän jo etukäteen vastauksista.. Juttuhan on niin että speksit ovat jopa selvästi fujin puolesta, mutta hinta on n 250e kalliimpi nikonissa... mistä johtuu?
En välttämättä tahdo asiaa megapixeleistä, vaan ihan oikeista laatueroista? Ihan hukassa.. auttakaa joku. Asialla on sen vuoksi kiire, koska fuji on n 500e uutena, ja mulla on eräässä liikkeessä ko. käytetty nikon varattuna... joten nyt tarvis tietää.. Kumpi parempi. :)
- Janne A.
nikon 5700 vai Fuji s7000 zoom???
-
Noh...
Kumpi parempi... no. Minä väitän että molemmat kamerat löytävät varmasti puolustelijansa, on ehkä pieniä eroja suuntaan tai toiseen. Minulla on S7000 itselläni ja olen ollut tyytyväinen, varsinkin nyt kun on oppinut käyttämään kameran ominaisuuksia hyväkseen.
Kuitenkin... riippuu mikä sinulla vaakakupissasi painaa.
Raha? Fuji on halvempi.
Takuu? Fujin saa uutena samaan hintaan kuin Nikonin käytettynä.
Sanoisin kuitenkin että kannattaa ottaa kamerat käteen ja kokeilla molempia. Kuvausote, kumpi sopii paremmin jne. Ominaisuuksia molemmissa riittää suhteellisen samalla tavalla kaikkeen kuvaamiseen.
Eli suoraa vastausta et minulta saa tuohon kysymykseen että kumpi on parempi.
Kuitenkin... riippuu mikä sinulla vaakakupissasi painaa.
Raha? Fuji on halvempi.
Takuu? Fujin saa uutena samaan hintaan kuin Nikonin käytettynä.
Sanoisin kuitenkin että kannattaa ottaa kamerat käteen ja kokeilla molempia. Kuvausote, kumpi sopii paremmin jne. Ominaisuuksia molemmissa riittää suhteellisen samalla tavalla kaikkeen kuvaamiseen.
Eli suoraa vastausta et minulta saa tuohon kysymykseen että kumpi on parempi.
Onks tää Valokuva?
http://is-this-photography.blogspot.com/
http://is-this-photography.blogspot.com/
-
Minä vertailin joitakin kuukausia sitten lukuisia kameroita, myös noita mainitsemiasi. En ollut kuvannut kuin rupupokkarilla, joten en oikein tiennyt mitä kameralta halusin. Lopulta päädyin Fujin S7000:n, koska minusta hinta-laatu-suhde tuntui olevan kohdallaan (ja luin muutaman tuon suuntaisen mielipiteen myös tältä palstalta). Pettynyt en ole ollut muuhun kuin liialliseen syväterävyyteen, mikä on ongelmana kaikissa digipokkareissa. S7000 on ollut oivallinen peli aloittaa kuvausharrastus - siinä on hyvät säätömahdollisuudet ja oikean kameran tuntu.
Edit: Väitän, että loppujen lopuksi harva kamera on huono ostos hintaansa nähden.. sellaista olen kuullut vain joistain HP:istä ym. Loppujen lopuksi kaikki on kiinni siitä, mitä kameralta haluat. Jos et tiedä, niin en usko että Fujiin ainakaan petyt, mikäli kameran suurehko koko ei ole ongelma. Kokeile niin tiedät.
Edit: Väitän, että loppujen lopuksi harva kamera on huono ostos hintaansa nähden.. sellaista olen kuullut vain joistain HP:istä ym. Loppujen lopuksi kaikki on kiinni siitä, mitä kameralta haluat. Jos et tiedä, niin en usko että Fujiin ainakaan petyt, mikäli kameran suurehko koko ei ole ongelma. Kokeile niin tiedät.
- Aromia aamiaismuroihin -