Finebix7000:n kortit

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
zipzap

Finebix7000:n kortit

Viesti Kirjoittaja zipzap »

Ostin kyseisen kameran ja olen tosi tyytyväinen. Mukana tuli yksi 16 megan kortti, joka nyt on auttamattoman pieni. Minkä kortin ostan seuraavaksi ja mistä... Ehdotuksia!
Kuinka pitkään videokuvaa voisi saada enimmillään?
t. zipzap
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Aiheesta löytyy täällä keskusteluja, mutta lyhyesti todettakoon että itse tilasin verkkokaupasta jo kameran mukaan 256 Mt:n Kingstonin CF-muistin, hintaa oli nelisenkymppiä. Toiseksi kortiksi aion hankkia 512 Mt:n XD-kortin, jota voi pitää kamerassa samanaikaisesti CF-kortin kanssa. XD-kortti saa olla isompi kuin CF siksi, että se on nopeampi, joten sille kuvaisin sitten videopätkiä ja RAW-kuvia, joille kortin nopeus ja iso kapasiteetti on hyviä ominaisuuksia.
- Aromia aamiaismuroihin -
tohtori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tohtori »

tänne vaan hintoja vertaamaan: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/aluee ... A=93&All=1

yksi vaihtoehto on tietysti microdrive. Ei lopu tila ainakaan kesken.. ;)

Kannattaa katsoa vaikka verkkokauppa.comin tarjonta läpi. Eli www.verkkokauppa.com ->komponentit ->muistit -> CompactFlash tai sitten XD..
Jokzu

Viesti Kirjoittaja Jokzu »

Itse en suosittele microdriveä, varsinkin jos sarjoja tai RAW kuvia meinaa ottaa, meinaan toi kuvien tallennus MD:lle vie ihan luvattoman kauan, varmaan paras vaihtoehto olisi joku 512 megan CF tai sitten saman kokoinen xD, mutta se maksaa vaan tuhottomasti.
Minäkö muka osaisin käyttä kameraa siinähän on yli kaksi liikkuvaa osaa.
Flume

Viesti Kirjoittaja Flume »

Itse hankin kameran mukana Kingstonin 512 mb CF:n. Sopivan kokoinen minulle, ei lopu tila heti kesken.
moose

Viesti Kirjoittaja moose »

samoin minä ostin 512mb CF:n, toisena korttina on se vakio 16megan xD jota ei ole tullut käytettyä vielä ollenkaan. Siihen ei mahdu edes yksi RAW kuva, vaikken tosin RAWeja ole ottanutkaan kuin pari testimielessä.
raze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raze »

Olen tilannut verkkokaupasta Finepix 7000 ja 512Mb CF kortin (x45), kysyin tilauksessa et sopiiks toi CF kortti sit kans kameraan ni vastaus oli: siihen sopii XD- ja Microdrive-kortti eli ei sopisi??!?
jukka_s
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jukka_s »

raze kirjoitti:Olen tilannut verkkokaupasta Finepix 7000 ja 512Mb CF kortin (x45), kysyin tilauksessa et sopiiks toi CF kortti sit kans kameraan ni vastaus oli: siihen sopii XD- ja Microdrive-kortti eli ei sopisi??!?
Kyllä se CF-kortti vaan siihen menee, koska omassa S7000 kamerassani on 512MB CF ja olen sillä ahkerasti kuvannut. ei vaikeuksia.

eikös Microdrivessakin ole CF yhteensopiva liitäntä? :P
raze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raze »

jukka_s kirjoitti:
raze kirjoitti:Olen tilannut verkkokaupasta Finepix 7000 ja 512Mb CF kortin (x45), kysyin tilauksessa et sopiiks toi CF kortti sit kans kameraan ni vastaus oli: siihen sopii XD- ja Microdrive-kortti eli ei sopisi??!?
Kyllä se CF-kortti vaan siihen menee, koska omassa S7000 kamerassani on 512MB CF ja olen sillä ahkerasti kuvannut. ei vaikeuksia.

eikös Microdrivessakin ole CF yhteensopiva liitäntä? :P
Hjuva homma! :)
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Äläkä sitten säikähdä, kun manuskassakin puhutaan vain XD- ja MicroDrive -korteista. (Jossain sivulauseessa mainitaan kyllä CF:kin.) Johtuneeko siitä, että alussa ko. kameroissa ilmeni sellaista vikaa, että kamera purki akut itsekseen, mikäli siinä oli tietynlainen CF-kortti sisällä. Uusissa kameroissa ei tietenkään tällaista vikaa ole.

Nimim.
"Tyytyväinen CF:ää käyttävä S7000:n omistaja"
- Aromia aamiaismuroihin -
bfunk

Viesti Kirjoittaja bfunk »

Itse tilasin verkkokauppa.comista kameran mukana Transcendin 1GB CF:n ja hyvin toimii. Ei mitään ongelmia video/sarjakuvauksessa. Näyttää hintakin tippuneen nyt kahdessa viikossa melkein 15euroo.
tohtori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tohtori »

Sain juuri koulusta käyttööni 1GB (80x) cf-kortin. Hyvin toimii ja nyt saa räpsiä lähes niin paljon kuin sielu sietää!
AJA[FIN]

Viesti Kirjoittaja AJA[FIN] »

Pystyykö Microdrivellä ottamaan videokuvaa?
jukka_s
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jukka_s »

AJA[FIN] kirjoitti:Pystyykö Microdrivellä ottamaan videokuvaa?
Kyllä pitäisi pystyä.
esko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko »

Jossain sanottiin, että voisi ottaa vain 13 s videokuvaa. Dprewiev http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms7000/page2.asp kertookin sitten ihan muuta. Millaista "tasoa" kameran videokuvaus on? Tämä tällainen tietämättömän ja asiaa tuntemattoman kysely. Onko noiden erityyppisten muistikorttien välillä suuriakin nopeuseroja?
Leikkonen

Viesti Kirjoittaja Leikkonen »

Videokuvaa mahtuu niin paljon kuin kortissa riittää kapasiteettiä.
Laatu on vga eli 640x480 ja 30 fps. Eihan sillä kokoillan leffaa kuvaa, mutta toimiva muistikirja tai apuväline esim urheiluvalmennuksessa. Muistaakseni Stevie´s digicam -sivustossa on lyhyt esimerkki videon laadusta.
512 mb:n kortille videota mahtuu n 7 minuuttia.
Vastaa Viestiin