s7000, UV jne

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
moose

s7000, UV jne

Viesti Kirjoittaja moose »

1.

Tarvitseeko olla se adapterirengas että saa UV suojan kiinni ? Onko adapterirenkaissa eroja (Fujifilm vs. joku-halvempi)? Kamerahan on kuitenkin yhtä huono kuin huonoin osa optiikassa.

2.

Saako esimerkiksi polarisaatiosuotimen "perään" asennettua ND suotimen?

3.

Tuleeko nuo saksasta halvemmaksi vai onko mitään järkeä noin halpoja tilata sieltä?

Kamera on siis Fujin s7000
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Tilasin Raynoxilta adapterirenkaan ja UV-suojan yhteishintaan 39 eur. Tilaaminen onnistuu sähköpostitse osoitteesta mattifinland@surfeu.fi. Heppu tietää kyllä mikä kameraasi käy kun kerrot merkin ja mallin. Oikein hyvää palvelua, tavara lähti heti ja eivätkä kiirehdo laskutuksen kanssa :-)

Noista filttereistä olen ymmärtänyt, ettei pitäisi/saisi/voisi laittaa useampia peräkkäin. Joku viisaampi vastannee tähän.
- Aromia aamiaismuroihin -
dshoot

Viesti Kirjoittaja dshoot »

Tinttara kirjoitti:
Noista filttereistä olen ymmärtänyt, ettei pitäisi/saisi/voisi laittaa useampia peräkkäin. Joku viisaampi vastannee tähän.
Mä olen onnistuneesti käyttänyt samanaikaisesti sekä UV- että polarisaatiofilttereitä ilman vinjetointia. Kyseessä on siis Raynoxin sovite + Jensonin filtterit. Muualta hankkimani kuminen vastavalosuoja vuorostaan aiheuttaa ongelmia filttereiden kanssa -> kuvien nurkat tummuvat.
Mikko I.

Viesti Kirjoittaja Mikko I. »

Voiskos joku mitata kuinka paljon putken pituus kasvaa, kun siihen lisätään adapterirengas ja uv-suoja.
Kamera siis s7000
Ikävästi pelkään, että joudun ostamaan uuden laukun...

Kiitoksia jo valmiiksi!
Tinttara

Viesti Kirjoittaja Tinttara »

Adapteri on luonnollisesti himpun verran pidempi kuin kameran objektiivi teleasennossa. Omassa seiskatonnisessa adapteri+UV-filtteri -hässäkkä tuo pituutta lisää n. 4,1 cm.
- Aromia aamiaismuroihin -
Vastaa Viestiin