Fuji-kameroiden geneerisiä adapteriputkia mistä?

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
huopatoo

Fuji-kameroiden geneerisiä adapteriputkia mistä?

Viesti Kirjoittaja huopatoo »

Tulipas tässä hankittua tuo S7000. Erittäin tyytyväinen olen kameraan ollut ja kuviakin on tullut napsittua kiitettävästi, mutta pitäisi hankkia se suodatinadapteri. Fujin oma putki on järjettömän hintainen, joten olenkin katsellut että Raynoxilla ja Kenkolla pitäisi olla vastaava adapteri kameraan(Raynox tosin 55mm->52mm).
Saksasta näkyisi löytyvän ~14e pintaan Raynoxia, mutta postikuluja tulisi pelkän tuon tilaukseen tolkuttoman paljon. Onkos näitä suomessa näkynyt missään myynnissä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
smark

Viesti Kirjoittaja smark »

mä tilasin camerafilters.com:sta halvimman adapteriputken 55-55mm n. 6$. fedex toi kotiovelle 20$. tulee noinkin halvemmaksi kuin fujin oma adapteri. ihan soivalta peliltä vaikutti toi halpa putki. vaikea kuvitella, että se jotenkin huonontaisi kuvanlaatua verrattuna fujin omaan, mutta mun kuvaukokemuksella en uskalla sen enempää 'neuvoa'...

Samalla kertaa tilasin hoyan hmc uv filtterin suojaksi n. 16$, linnsisuojuksen 55m 1$, naru sille suojukselle ja halpa kuminen vastavalosuoja. (se oli viides esine joten sain 10% alennusta...) hintaa tilaukselle tuli toimituskuluineen 44.95$. siitä voi jokainen laskea sen euroissa. mä en nyt just jaksa =)

Tullia ja alv ei mene kun olisivat jäänet alle 10e.

mun mielestä ei paha hinta adaperiputkelle ja kohtuulliselle (?) uv suodattimelle...

ps. kenkon adapteriputkea saa kyllä jenkeistä monestakin pikkuputiikista n15$ ja toimituskulutkin lupasivat jossain 4$. toimitusaika vaan laskettiin kuukausissa... 10$ oli aika yleinen toimituskulu, mutta maksoin vähän lisää tosta fedexin palvelusta.
dshoot

Re: Fuji-kameroiden geneerisiä adapteriputkia mistä?

Viesti Kirjoittaja dshoot »

huopatoo kirjoitti:Onkos näitä suomessa näkynyt missään myynnissä?
Löysin Suomesta Suomen Luontokuva Oystä. Minua firmassa palveli puhelimitse Matti Selänne, (03) 3445 055. Tilasin samalla myös linssisuojan sekä UV- että polarisaatiofiltterit, joiden yhteishinnaksi postikuluineen tuli 69 eur (adapterin hinta 20 eur).

t. juha
jukka_s
Viesti:

Re: Fuji-kameroiden geneerisiä adapteriputkia mistä?

Viesti Kirjoittaja jukka_s »

dshoot kirjoitti:
huopatoo kirjoitti:Onkos näitä suomessa näkynyt missään myynnissä?
Löysin Suomesta Suomen Luontokuva Oystä. Minua firmassa palveli puhelimitse Matti Selänne, (03) 3445 055. Tilasin samalla myös linssisuojan sekä UV- että polarisaatiofiltterit, joiden yhteishinnaksi postikuluineen tuli 69 eur (adapterin hinta 20 eur).

t. juha
Itsekin tilasin putken ja polasuotimen Luontokuva Oy:stä. Pelaa hyvin, eikä vinjetoi.
ssirkem
Viesti:

Adapteriputkesta...

Viesti Kirjoittaja ssirkem »

Minä tilasin myös cameragears.com:ista adapteriputken, UV-suotimen yms. tarvikkeita. Lopputoteamus: yhdistelmä toimii, aito 55-55mm eikä vinjetoi.

PS. Mikäli jotakuta kiinnostaa minulla on yksi ylimääräinen 55-55mm musta adapteriputki (uusi paketissa) jonka voin myydä edullisesti.
baritoni

Re: Adapteriputkesta...

Viesti Kirjoittaja baritoni »

ssirkem kirjoitti: PS. Mikäli jotakuta kiinnostaa minulla on yksi ylimääräinen 55-55mm musta adapteriputki (uusi paketissa) jonka voin myydä edullisesti.
paljon pyydät siitä?
Vastaa Viestiin