fuji finepix s5500 ja kuvanvakain

Casio-digit, Fuji-digit (ei-järjestelmädigejä)
vp.n

fuji finepix s5500 ja kuvanvakain

Viesti Kirjoittaja vp.n »

Moro kaikille!
Olen jo pitkään suunnitellut kyseisen kameran ostoa ja nyt näyttäisi hinta asettuneen kipurajan alapuolelle. Kyseisessä kamerassa ilmeisesti hinta/laatu -suhde on parhaimmasta päästä. Nyt on kuitenkin alkanut arveluttamaan kuvanvakaimen puuttuminen. Itselläni ei ole kokemusta 10xzoomilla kuvauksesta mutta kertokaahan miten vakaimen puuttuminen käytännössä vaikuttaa "turisti" valokuvaajan otoksiin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kalakaveri

Viesti Kirjoittaja kalakaveri »

Hei !

Itselläni on ollut Fuji S5500 tammikuun lopusta asti. Kuvanvakaimen puuttuminen tekee telepäällä kuvaamisen hämärässä vaikeaksi. Normaali päivänvalo riittää kuitenkin aivan hyvin kaikkeen kuvailuun ilman tärähdystä.

Ei kuvanvakaimellakaan varustettu kamera ihmeisiin pysty hämärässä täydellä telepäällä. Jalusta on pakollinen pimeässä, eikä kuvanvakain missään nimessä korvaa jalustaa. Lisäksi kuvanvakain syö virtaa ja saa myös kameran hinnan kipuamaan ylöspäin.

Kiistää ei voi, että kuvanvakaimet kyllä yleensä toimivat hyvin ja tietyissä tilanteissa niistä voi olla suurikin apu.

Hintaero kuvanvakaimella varustettuun "pitkäzoomiseen" digikameraan kasvaa kuitenkin niin suureksi, että suosittelen lämpimästi Fujin ostoa: Verkkokauppa.com:ssa sen hinta näyttäisi olevan reilusti alle 300e. Siinä on kyllä vastinetta rahalle. Fujin rakenne on jämäkkä ja itsellä 2300 mAh NiMh-akut kestävät aivan käsittämättömän pitkään, hyvä juttu siis turistille. Lisäksi akut ovat halvat ostaa ja vaihtaa joskus tulevaisuudessa uusiin.
kat_ariina

Viesti Kirjoittaja kat_ariina »

vp.n kirjoitti:Olen jo pitkään suunnitellut kyseisen kameran ostoa ja nyt näyttäisi hinta asettuneen kipurajan alapuolelle.
Itse kun asun Hollannissa ostin MediaMarktista 251 euron hintaan --> mielestäni oli varsin edullinen. Haaveilin Canon 300D:sta pitkään mutta lompakko päätti näin ja olen kovi tyytyväinen nyt kun ensimmäiset 300 kuvaa on otettu ja koneella ihmeteltävänä ! :)
Suunnitelmissa on ostaa sellainen linssi että manuaalizoomiakin voisi käyttää.
kalakaveri kirjoitti:Fujin rakenne on jämäkkä ja itsellä 2300 mAh NiMh-akut kestävät aivan käsittämättömän pitkään, hyvä juttu siis turistille. Lisäksi akut ovat halvat ostaa ja vaihtaa joskus tulevaisuudessa uusiin.
Minkälaiset patteriakut sopivat 5500:aan, mistä voi etsiä ja mihin hintahaitariin ?
AC*

Viesti Kirjoittaja AC* »

Normaalit AA-kokoiset akut käyvät. Itse olen tuollaisella kameralla kuvaillut muutaman päivän nyt, ja voin olla vain tyytyväinen hankintaani.
habbaa

Viesti Kirjoittaja habbaa »

Jeps. Olen nyt itsekin tilannut kyseisen kameran, ja innolla odotan saapumista. Uskon pärjääväni kameralla pitkään. Canonin Powershot S2 Is olisi "unelmakamera" mutta hintaero auttoi tekemään helpomman päätöksen ja ostin Fujin.
Toivotaan hyviä kuvaushetkiä kaikille ko. kameran omistajille!
Vastaa Viestiin