Ifillä kestää...

Printterit, skannerit, online-tulostukset
Vastaa Viestiin
kohan

Ifillä kestää...

Viesti Kirjoittaja kohan »

Tilasin ylioppilaskuvia Ifiltä 28.6.04 ja sain ne jo tänään. Ripeää palvelua ei kestänyt kuin tasan kaksi viikkoa.
Matkan varrella kun tiedustelin asiakaspalvelusta kuvien kohtaloa, tietenkin turhaan hätäillen tässä valmiissa maailmassa, minulle kerrottiin, että näin Juhannuksen jälkeen se kestää vähän pidempään...
Mikä se seuraavaksi paree on-line kuvavalmistamo nyt olikaan? Minulla on vielä monta kuvattavaa työn alla.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ziggysd

Viesti Kirjoittaja ziggysd »

Mitenköhän nuo arpovat työjononsa? Satuin nimittäin tilaamaan kuvia Ifiltä samana päivänä, mutta ne tulivat perille 1.7. Tilauksessani oli kuutta kuvakokokoa välillä 10x13 - 20x30, ja olin aika varma, että aikaa kuluu kauan. Toimitus oli kuitenkin muutaman päivän nopeampi kuin silloin kun mukana ei ole ollut isoja kuvia.
kohan

ziggysd kirjoitti:Mitenköhän nuo arpovat työjononsa? Satuin nimittäin tilaamaan kuvia Ifiltä samana päivänä, mutta ne tulivat perille 1.7. Tilauksessani oli kuutta kuvakokokoa välillä 10x13 - 20x30, ja olin aika varma, että aikaa kuluu kauan. Toimitus oli kuitenkin muutaman päivän nopeampi kuin silloin kun mukana ei ole ollut isoja kuvia.
Tilasin myös 50x75 kuvia samaan aikaan ja ne tuli normaalisti. Mutta ne oli sitten ne sinun kuvat kun viivästytti minun viikolla myöhempään.
arb

Re: Ifillä kestää...

Viesti Kirjoittaja arb »

kohan kirjoitti:Tilasin ylioppilaskuvia Ifiltä 28.6.04 ja sain ne jo tänään. Ripeää palvelua ei kestänyt kuin tasan kaksi viikkoa.
Matkan varrella kun tiedustelin asiakaspalvelusta kuvien kohtaloa, tietenkin turhaan hätäillen tässä valmiissa maailmassa, minulle kerrottiin, että näin Juhannuksen jälkeen se kestää vähän pidempään...
Mikä se seuraavaksi paree on-line kuvavalmistamo nyt olikaan? Minulla on vielä monta kuvattavaa työn alla.
Eikös fotonetti ole ainakin varsin ripeä? Ne muutamat kerrat kun olen sieltä kuvia tilannut - mm. ylioppilaskuvia tänä vuonna ja sen jälkeen vielä rippikuvia - ovat kuvat saapuneet toisena tilausta seuranneena arkipäivänä.

ArB
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Avustin työtoveria kahden viikon lomakuvien lähetyksessä Fotonettiin (kuvat kannattaa zipata, niin ei tarvitse 10 kerrallaan valita). Jpg-tiedostomuoto on jo valmiiksi pakattu, joten tilansäästöä ei tästä paljon tule.

Viime viikon keskiviikkona vähän kymmenen jälkeen aamupäivällä lähetetyt kuvat tulivat seuraavana päivänä vähän ennen kymmentä. Viime viikon torstaina vähän yhdentoista jälkeen lähetetyt kuvat tulivat maanantaiaamuna. Molemmissa oli postileima Torniosta vähän klo 16 jälkeen. Pakkaus oli sellainen kirjakerhon pakkauksen näköinen. Kuvia oli molemmissa lähetyksissä noin 170 kpl. Laadussa en huomannut pikaisen tarkastuksen jälkeen mitään erikoisempaa vikaa, vaikka paperi onkin aika pletkua (kyse oli tavallisista 10 x 13 cm:n 0.16 euron kuvista).

Applettien käyttöä en edes kokeillut, kun pelkällä selaimellakin onnistui.

Kiiltävä laatu näyttää jotenkin paremmalta, vaikka onkin paljon herkempi sormenjäljille.

IFI:ltä tulee ICC-profiilia käyttäen kaikkein parhaimmat kuvat. Välillä olen saanut sieltä kuvat kahdessä päivässä, välillä on kestänyt neljä työpäivää.
Viimeksi muokannut MattiH, Heinä 13, 2004 6 : 54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
arb

Viesti Kirjoittaja arb »

MattiH kirjoitti:Avustin työtoveria kahden viikon lomakuvien lähetyksessä Fotonettiin (kuvat kannattaa zipata, niin ei tarvitse 10 kerrallaan valita). Jpg-tiedostomuoto on jo valmiiksi pakattu, joten tilansäästöä ei tästä paljon tule.
...
Applettien käyttöä en edes kokeillut, kun pelkällä selaimellakin onnistui.
...
Itse käytin edellä mainitsemieni yo- jne. kuvien tilauksessa applettia. Jouduin lataamaan Sunin Java-pluginin, mutta se sujui vaivattomasti fotonetin linkkien kautta.

Tuo applettia käyttävä menetelmä tuntui ihan näppärältä, ensimmäisessä sillä tekemässäni tilauksessa oli runsaat 150 kuvaa viidestä eri hakemistosta eikä siinä nokka kauan tuhissut - jos ei kuvien siirtoaikaa lasketa :-)

Yksi pieni miinus tiedostojen valintadialogissa on: ensimmäinen valittu tiedosto pyrkii aina näkyviin. Yksittäin (control-click) valittavat tiedostot kannattaakin siis näemmä valita lopusta alkuun päin niin säästyy ylimääräiseltä ikkunan rullailulta.

ArB
EsaK

Viesti Kirjoittaja EsaK »

Ifistä vielä pikku-uutinen:
Perjantain Keski-Uusimaa -lehden mukaan viime keskiviikkona oli Keravan Ifillä vesivahinko. Ukkonen laukaisi savuluukun auki ja sade pääsi sisään.
Palokunta kävi suojaamassa pressulla luukun ja työntekijät kuivasivat tiloja.
Tuotteita ei pilaantunut ja työ pääsi pian jatkumaan...
EsaK
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

nopeudesta ei kyllä voi valittaa fotonetti.fi:n kanssa, isoja kokoja ei kyllä saa, ja epätasaisen laadun ongelmat ovat kuulemma korjattu firmware-päivityksillä (itsellä kävi tuuri kun ei kertaakaan tullut "katastroofisatsia").

viimeksi tilasin reilut kaksi viikkoa sitten (ennenkuin lähdin lomalle ja juuri juhannuksen jälkeen) tuli taas jälleen heti seuraavana päivänä...

Efoto.fi:kin on myös aika nopea (kaksi päivää ollut molemmat viime kerrat...).
svan

Ifillä kestää ...

Viesti Kirjoittaja svan »

Tilasin Fotonetistä tässä eräänä päivä muutaman koe kuvan. Koot olivat normaalista pari pykälää suurempia. Laitoin ne tilaukseen noin kello 12 aikoihin. Seuraavanapäivänä kävin postilaatikolla kello 10.30 maissa ja kuvat oli jo tulleet sinne.

Palvelu oli ainakin nopeaa. Siitä en sitten tiedä, onko se niiden käyttämä papaperi paras vaihtoehto esim. ylioppilaskuville, joiden olisi tarkoitus säilyä pitkään.

Ainon kyllä käyttää vastaisuudesakin Fotonettiä !
PekkaM

Viesti Kirjoittaja PekkaM »

Asiaa sivuten, kun en jaksa uutta aihetta avata:

Saako EOS300D:n täysikokoisesta kuvasta hyvän 70x50-kuvan tuolta ifi:ltä? Kymppikuvia olen tilannut ja pidin kuvia onnistuneina, vaikka tilasin ne ilman mitään profiileja nestekidenäytöllä editoiden.

Toimitus kesti kolmisen päivää tuossa viime viikolla.
kohan

Olen teetättänyt 50x75 kuvia ja kyllä jälki on minulle riittänyt. Kuvattu samoin 300D:llä.
Vastaa Viestiin