Kannattaako vaihto?
-
Kannattaako vaihto?
Kannattaisiko tehdä tälläinen vaihto?
Minulla on nyt Nikkor AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6G (4.3x) ja ajattelin vaihtaa sen tälläiseen Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO DG MACRO
Kaipailen nopeampaa tarkennusta ja tuota makroa, mutta hinta ei saisi olla yli 400 €. Olisko tiedossa jotain muuta vaihtoehtoa kuin tuo Sigma?
Minulla on nyt Nikkor AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6G (4.3x) ja ajattelin vaihtaa sen tälläiseen Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO DG MACRO
Kaipailen nopeampaa tarkennusta ja tuota makroa, mutta hinta ei saisi olla yli 400 €. Olisko tiedossa jotain muuta vaihtoehtoa kuin tuo Sigma?
-
Sigmassa maximum preproduction ratio 1/2 ja Nikonissa 1/3.9 eli sillä pääsee vähän lähemmäs, mutta jos nipottamaan alkaisi niin voisi todeta, ettei tuo vielä mikään makroputki ole. Osta siihen Nikoniin T5 tai T6 lähikuvauslinssi (tai joku halpis) niin saat makrokuvia halvalla. Siitä kuinka paljon nopeampi tuo Sigma on tarkentamaan ei minulla ole mitään havaintoa ja tuon Nikoninkin olen nähnyt vaan kuvissa ;) Kuinka paljon nopeampi tarkennuksen pitää olla, että siihen kannattaa sijoittaa muutama satanen?
--
-
No telefotossa on ilmoituksen mukaan tokinoita hyllyssä (kahdelle valtamerkille).Jyva kirjoitti:Kiitos tiedoista. Täytyy kokeilla noita vaihtoehtoja. Tiedättekö saako jossain testattua tuota Tokianaa? Verkkokauppa.comissa ei ainakaan ole yhtään hyllyssä. Vaikutaa ainakin mielen kiintoiselta vaihtoehdolta.
-
Enpä juuri näe mieltä vaihtaa halpaputkea toiseen halpaputkeen, kun vaihdossa kuitenkin aina häviää. Loitto tai lähilinssi tekee Nikkorista ihan yhtä makron kuin se Sigma on, ei siinäkään mitään kunnollista lähitarkennusta ole niinkuin oikeissa makroputkissa on. Kun lähelle tarkennetaan kunnolla, linssejä liikutellaan paljon mutkikkaammin kuin tavallisessa peruskakkulassa. Siinä sigmassa on vaan pidempi jenka tarkennusrenkaassa, eli tavallaan sisäänrakennettu loitto.
-
Paarmakuvattuna 70-210 f4 Nikkorin T6 lähilinssin läpi. Kai tuosta olisi paljon paremman kuvan saanut kunnon makroputkella, mutta en katsonut sellaista tarvitsevani kun tuo makroilu on niin satunnaista. Pikkaisen reunoilta jätetty "turhaa" laituria pois.Janda kirjoitti:+4 lähilinssi 70-210mm putkessa tekee minulla lähinnä pahaa. Sitä ratkaisua kannattanee kokeilla ennenkuin ostaa, vaikka halpa onkin.
--