Elis pieni galluppi, että montako laakia on jo suljin kestänyt. Itselläni alkaa 1300 tulemaan täyteen ja tuumailin, että mitäkähän tässä on odotettavaissa.
Tuossa canon puolella oli samanlainen galluppi D300 kameroista ja siinä vaikutti että ihmiset ovat aika monta kuvaa saaneet ilman suljinremppaa.
Toistaiseksi fujifani, macin fanittamisinto on alkanut jo hiipua;-)
16 000 - 17 000 takana, eikä mitään ongelmia ole ollut. Eipä ole sattunut juttua että olisi kovin pienestä laukaisumäärästä menneen. Tosin elektroniikka on pettänyt joissakin tapauksissa, mutta ne menee takuun piiriin.
14 000, pari kertaa on suljin "jämähtänyt" parin kuvan ajaksi, mutta tosiaan vain ihan yksi tai kaksi kertaa, joten syy saattoi olla myös ihan jostain muusta johtuva kuin laukauksien määrästä.
n. 10 000 laakia ja muutaman kerran suljin jäänyt "jumiin". Syystä ei tietoa. Kestänyt kosteutta ja pakkasta oikein hyvin. Yksi huolto...af.(.optiikka vika)ja kennon putsaus samalla. pikupiku tahra joka ei lähtenyt isopropyylillä. d70 on harrastelijan unelma.
edit: takuuseen tietty takuuajan jo umpeuduttuakin.
Uskoisin, että jokunen kappale kannattaa ajatella museo-arkistointiinkin. Itse olen säästellyt kuteja, mielessäni tulevien sukupolvien ihmettely. Siis kuvaan mielellänikin, mutta en räiskien tosi-teeveetä, kuvaan kuin Kekkonen.
J-P kirjoitti:Kohta menee 20k raja rikki. Reilu 30 kuvaa/päivä tahtia on tullut räpsittyä :shock: 100k väittävät ulkomaisilla foorumeilla D70 keskimäärin kestävän.
Eikun minä oon niin vanhanaikainen, että otan yhdestä asiasta vain 1 tai 2 kuvaa yleensä :-) Joku saattaisi myös väittää, että mulla on tapana löhötä telkkaria töllöttämässä sen sijaan että kulkisin kuvaamassa, mutta semmoinen on panettelua.