kurvit viivalle!
-
- Viesti:
kurvit viivalle!
Do di.... heti kehumaan mitä Curves säätöä käytätte?
Ite olen kokeillut näitä:
fotogenetic_white_wedding_v35.ntc
sRealav1.ntc
sReala_v2a_120505.ntc
sReala_version2.ntc
Ja mieluisin minulle on ollut ehdottomasti tuo: sReala_v2a_120505.ntc
Ihmetykseni huomasin että tuo sReala final v2 on aikalailla eri kuin tämä mun "lemppari".
Mitäs kokemuksia teillä on ollut Curveista? Vai oletteko lopulta palanneet käyttämään Nikonin D70 omia säätöjä?
Mielestäni kamera tekee omilla säädöillään pirun "pimeetä/ tummaa" kuvaa.
Nyt puhun sitten .jpeg formaatille kuvattuna.
-Jukka Juvankoski-
Ite olen kokeillut näitä:
fotogenetic_white_wedding_v35.ntc
sRealav1.ntc
sReala_v2a_120505.ntc
sReala_version2.ntc
Ja mieluisin minulle on ollut ehdottomasti tuo: sReala_v2a_120505.ntc
Ihmetykseni huomasin että tuo sReala final v2 on aikalailla eri kuin tämä mun "lemppari".
Mitäs kokemuksia teillä on ollut Curveista? Vai oletteko lopulta palanneet käyttämään Nikonin D70 omia säätöjä?
Mielestäni kamera tekee omilla säädöillään pirun "pimeetä/ tummaa" kuvaa.
Nyt puhun sitten .jpeg formaatille kuvattuna.
-Jukka Juvankoski-
Jukka Juvankoski
-
fotogenetic_ev3_v42.ntc
Kokeilin tuota sReala_v2a_120505.ntc:tä viikon verran, mutta sillä sai turhan helposti puhkipalanutta jälkeä. Tänään kuvailin Suomenlinnassa fotogenetic_point_and_shoot_v41.ntc:llä, joka taas oli omaan makuun jotenkin liian kirkas ja kontrastinen, joten latasin nyt fotogenetic_ev3_v42.ntc:n sisään.
Täytyy varmaan kokeilla tuota readme:ssä mainittua "Less" contrast setting with +0.33 EV:ää jossain vaiheessa, kun ei vaadi erikseen lataamista kameraan. Enää muutama päivä aikaa haarukoida Capture Controlin avulla tuota omaa kurvia, eipä kai noita muita ohjelmia ole Tiikerille millä ladata kameraan.
Jotenkin on kuitenkin tullut tässä selväksi, ettei se käyrä saa loppua ylös oikeaan ylänurkkaan, jos sitä on venytetty muualta. Muuten riski kuvan puhkipalamiseen on turhan iso.
Täytyy varmaan kokeilla tuota readme:ssä mainittua "Less" contrast setting with +0.33 EV:ää jossain vaiheessa, kun ei vaadi erikseen lataamista kameraan. Enää muutama päivä aikaa haarukoida Capture Controlin avulla tuota omaa kurvia, eipä kai noita muita ohjelmia ole Tiikerille millä ladata kameraan.
Jotenkin on kuitenkin tullut tässä selväksi, ettei se käyrä saa loppua ylös oikeaan ylänurkkaan, jos sitä on venytetty muualta. Muuten riski kuvan puhkipalamiseen on turhan iso.
-
-
Entäs Capture One LE?
Entäs tämä toinen NEF/RAW-kuvien käsittelyohjelma, Capture One LE?Loitto kirjoitti:Se on oletuksena päällä, mutta NC:ssä voi laittaa pois päältä.