Mikä salama D70:lle

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
J-P

Mikä salama D70:lle

Viesti Kirjoittaja J-P »

Kuvaan yleensä vallitsevassa valaistuksessa mutta joskus tulee eteen tilanteita ettei ilman salamaa pärjää. Tällä hetkellä omistan vain manuaalisen ulkoisen salaman, joten en tiedä mitään iTTL:stä tai muista hienouksista.

Mikä seuraavista malleista olisi hyvä hankinta D70:lle: Nikon SB-600, Sigma EF-500 DG ST vai Sigma EF-500 DG Super.

Mitä ominaisuuksia menetän jos hankin halvimman Sigman, entä mitä eroa on kalliimmalla sigmalla ja SB-600:lla? Kaikkia edellä mainittuja pystyy ilmeisesti käyttämään irrallisena D70:n sisäistä salamaan apuna käyttäen?

Salama viettäisi suurimman osan ajastaan irti kamerasta orjana mutta myös kameran salamakenkään saattaisin sen joskus kiinnittää. Tärkeää olisi myös mahdollisuus pystyä käyttämään sitä manuaalisena. TTL:ät ja muuthan aiheuttavat aina pienen viiveen?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
arska1

SB-600 toimii ainakin hyvin

Viesti Kirjoittaja arska1 »

Minulla on ollut runsas kuukausi SB-600 ja olen käyttänyt sitä myös Lumiquest Pocket Bouncerin kanssa. Olen tyytyväinen tulokseen. Ostin Verkkokaupasta hintaan noin 310 euroa, muualta voi löytyä halvemmallakin.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Ei TTL mitään mainittavaa viivettä aiheuta, mutta tuo langattomana käyttö kyllä. Kun pistää kiinni SC-17 piuhan niin SB-600 toimii huomattavasti nopeammin irti kamerasta kuin langattomana.

SB-600 maksoi Adoramassa $180 + postikulut $50 + alv + tulli. Tyytyävinen olen ollut. Sigmaa en edes harkinnut koska tuo on mielestäni kohtuullinen hinta Nikonin salamasta.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Loitto

Viesti Kirjoittaja Loitto »

Minä tilasin SB-600:n London Camerasta hintaan 246.40 EUR + toimituskulut yhdessä 105 mm Micro-Nikkorin kanssa 11.20 EUR, sis. ALV. On kuulema viime torstaina lähtenyt matkaan, joten eiköhän se pian kolahda postiin.
Loitto

Viesti Kirjoittaja Loitto »

SB-600 saapui. On kyllä eto peli. Tuo iTTL langattomana on niin loistava juttu, että en ottaisi halvallakaan semmoista mallia, missä se ei toimi täysin.
Vastaa Viestiin