D80 vai 90 vai joku muu?
-
D80 vai 90 vai joku muu?
Tällä hetkellä käytössä D50 ja tekisi mieli päivittää. Nyt kun olen lueskellut näitä viestejä, niin on iskenyt epävarmuus. D50 on saanut kehuja näissä viesteissä ja D80 ei ehkä niin (jos olen tekstit oikein ymmärtänyt).
Olin jo aivan varma, että käyn ostamassa tuon kasikympin, kun ne nyt irtoavat aika halvalla. Mutta mutta, onko se vain hukkaan heitettyä rahaa verrattuna tuohon viisikymppiseeni. Pitäisikö säästää vaan tiukasti ja hypätä jo sitten vaikka D300 kameraan?
Entäs tuo D90? Apua....
Olin jo aivan varma, että käyn ostamassa tuon kasikympin, kun ne nyt irtoavat aika halvalla. Mutta mutta, onko se vain hukkaan heitettyä rahaa verrattuna tuohon viisikymppiseeni. Pitäisikö säästää vaan tiukasti ja hypätä jo sitten vaikka D300 kameraan?
Entäs tuo D90? Apua....
-
Kasikymppiä saa halvalla ja se on hieno peli mutta hyppäys D50:stä ei ole niiin suuri.
D90 alkaa sitten olla jo teknisesti "tätä päivää", sisuskalut kennotekniikkaa myöten uusiksi. Korkeiden herkkyyksien laadussa alkaa jo oikeasti näkyä laatueroa.
Takanäyttö on niin paljon parempi ettei sitä usko ennen kuin näkee. Tietysti onko tästä ja liveviewstä sinulle erityistä hyötyä on eri asia mutta ei niistä haittaakaan ole.
D300 harkintaan sen mukaan kuinka paljon tarvitset yhteensopivuutta vanhojen lasien kanssa ja kuinka paljon sarjatulesta on hyötyä. Jos kumpikaan ei ole listallasi ehdottomassa kärkipäässä niin D90 pitäisi olla aika kova laite.
D90 alkaa sitten olla jo teknisesti "tätä päivää", sisuskalut kennotekniikkaa myöten uusiksi. Korkeiden herkkyyksien laadussa alkaa jo oikeasti näkyä laatueroa.
Takanäyttö on niin paljon parempi ettei sitä usko ennen kuin näkee. Tietysti onko tästä ja liveviewstä sinulle erityistä hyötyä on eri asia mutta ei niistä haittaakaan ole.
D300 harkintaan sen mukaan kuinka paljon tarvitset yhteensopivuutta vanhojen lasien kanssa ja kuinka paljon sarjatulesta on hyötyä. Jos kumpikaan ei ole listallasi ehdottomassa kärkipäässä niin D90 pitäisi olla aika kova laite.
-
Lisäksi D300:n eduksi on tietenkin laskettava parempi ergonomia ja tukevampi rakenne.Verig kirjoitti:Kasikymppiä saa halvalla ja se on hieno peli mutta hyppäys D50:stä ei ole niiin suuri.
D300:
147 x 114 x 74mm
825 g (1.82 lb)
D90:
132 x 103 x 77mm
620 g (1.4 lb)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Mutta D300 on lähes 200 grammaa painavampi kuin D90.OskuK kirjoitti:Lisäksi D300:n eduksi on tietenkin laskettava parempi ergonomia ja tukevampi rakenne.
D300:
147 x 114 x 74mm
825 g (1.82 lb)
D90:
132 x 103 x 77mm
620 g (1.4 lb)
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
Pentax K200D
-
Re: D80 vai 90 vai joku muu?
No mitä pitempään ja suuremman hypyn voit tehdä tarpeet kuitenkin huomioden niin sitähän se parempi on jatkoa ajatellen. Tietysti ylettömän suuria sijoituksia ei kannata tehdä jos ei ole välttämätöntä kun hinnat tippuvat koko ajan. Voi olla että huomenna sen D700 saa sillä hinnalla mitä nyt saat D90.hilmeli kirjoitti:Tällä hetkellä käytössä D50 ja tekisi mieli päivittää. Nyt kun olen lueskellut näitä viestejä, niin on iskenyt epävarmuus. D50 on saanut kehuja näissä viesteissä ja D80 ei ehkä niin (jos olen tekstit oikein ymmärtänyt).
Entäs tuo D90? Apua....
Asiaan kuitenkin, eli D80/D90/D300 rinnalle voi vielä heittää Fuji S5. Sitten pohdi haluatko isomman kameran? Mitkä on puutteet siinä D50 ja mitkä olisi kaivatut parannukset seuraavassa kamerassa? Sekä mitä sillä kyseisellä rahalla muuta voisit tehdä.
-
- Viesti:
Paino on kaksipiippuinen juttu. Paino ostaltaan vakauttaa, etenkin jos paino ja sen jakauman johdannaisena hitausmomentti on otollinen. Paino myös väsyttää, mutta 200 grammaa ei vielä mikään jättimäinen ero ole -- etenkin, kun ote on D300:ssa ainakin omaan käteen hieman parempi kuin hieman pienemmässä D90:ssä, joskin se ei kuitenkaan mikään huono siinäkään ole. Painolisä vs. parempi ote?mrl586 kirjoitti:Mutta D300 on lähes 200 grammaa painavampi kuin D90.
-Sale
Viimeksi muokannut Sauli Särkkä, Tammi 02, 2009 9 : 34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
-
- Viesti:
http://www.dpreview.com/reviews/compare ... 0&show=allhilmeli kirjoitti:Tällä hetkellä käytössä D50 ja tekisi mieli päivittää. Nyt kun olen lueskellut näitä viestejä, niin on iskenyt epävarmuus. D50 on saanut kehuja näissä viesteissä ja D80 ei ehkä niin (jos olen tekstit oikein ymmärtänyt).
Entäs tuo D90? Apua....
Siinä komee rivi.
Tosiaankin, mikä D50 ahdistaa, eli mitä ominaisuuksia haluaisit uudelta kameralta?
-
Niinpä. Eihän se ihan riitä, mutta edes sen verran on massaa enemmän. Kokokin on kiikunkaakun käteensopiva, mutta seuraavaksi parempi kamera (D700)on jo aika tavalla kalliimpi.mrl586 kirjoitti:D300 on lähes 200 grammaa painavampi kuin D90.OskuK kirjoitti:Lisäksi D300:n eduksi on tietenkin laskettava parempi ergonomia ja tukevampi rakenne.
D300:
147 x 114 x 74mm
825 g (1.82 lb)
D90:
132 x 103 x 77mm
620 g (1.4 lb)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Odotat puoli vuotta ja ostat parhaan mahdollisen croppirungon käytettynä, eli tuon D300:n. Niiden nykyiset käyttäjät kierrättävät D700:n, Higghilmeli kirjoitti: Pitäisikö säästää vaan tiukasti ja hypätä jo sitten vaikka D300 kameraan?
Entäs tuo D90? Apua....
-
Kiitos kaikille vastauksista. Riittää minulle pohdittavaa.
Mitään kiirettähän minulla ei ole tuon kameran hankinnan kanssa, kun laite pelittää loistavasti. Ehkä suurin ahdistus on tuo lcd-näytön pienuus. Ja tekisi mieli päivittää kalustoa. Mutta kun kiire tosiaan ei ole, niin tässä voi rauhassa katsella hintojen kehitystä.
Mitään kiirettähän minulla ei ole tuon kameran hankinnan kanssa, kun laite pelittää loistavasti. Ehkä suurin ahdistus on tuo lcd-näytön pienuus. Ja tekisi mieli päivittää kalustoa. Mutta kun kiire tosiaan ei ole, niin tässä voi rauhassa katsella hintojen kehitystä.
-
Kiitos kaikille vastauksista. Riittää minulle pohdittavaa.
-
Olen itse alkanut himoita päivitystä D40->D90 ja perusteena on ruuvitarkennus + suuremmat ISO-arvot. Onko niin, että D90:ssä ei ole tarkennusruuvia? Vai mitä meinaat tolla yhteensopivuudella?Verig kirjoitti:Kasikymppiä saa halvalla ja se on hieno peli mutta
D300 harkintaan sen mukaan kuinka paljon tarvitset yhteensopivuutta vanhojen lasien kanssa.
Jokainen meistä on katkera, kunnes on multaa suussa (CMX).
-
Eikun filmiajan vanhempien putkien , esim AI-S, toimimattomuus tai vajaatoiminta todennäköistä. Kyllä D90 kaikki digiputket osaa, ja uudemmat filmiajankin, Higgoitsuki kirjoitti: Olen itse alkanut himoita päivitystä D40->D90 ja perusteena on ruuvitarkennus + suuremmat ISO-arvot. Onko niin, että D90:ssä ei ole tarkennusruuvia? Vai mitä meinaat tolla yhteensopivuudella?
-
Tarkemmin sanottuna, D90 (ja huonommat) ei osaa valottaa AI-objektiiveilla tai esim Lensbabyllä. D200/300 (ja paremmat) osaavat.higgins kirjoitti:Eikun filmiajan vanhempien putkien , esim AI-S, toimimattomuus tai vajaatoiminta todennäköistä. Kyllä D90 kaikki digiputket osaa, ja uudemmat filmiajankin, Higgoitsuki kirjoitti: Olen itse alkanut himoita päivitystä D40->D90 ja perusteena on ruuvitarkennus + suuremmat ISO-arvot. Onko niin, että D90:ssä ei ole tarkennusruuvia? Vai mitä meinaat tolla yhteensopivuudella?
AF (ja uudempien) objektiivien kanssa D90 tyoimii täydellisesti. D40/60 vaativat AF-S:n.
-
Itseasiassa kuvittelen että nyt myynnissä olevat "uudet" Ai-s objektiivit on valmistettu jo aikaa sitten. Ja AF-D objektiivit vähän myöhemmin. Jossain kaukoidässä on iso varasto josta noita muinoin valmistettuja objektiiveja kuljetellaan markkinoille sitä mukaa kun hyväksi nähdään.OskuK kirjoitti:Ei tosiaan kannata puhuua vanhoista ija uusista, vaan AF- ja AI-objektiiveista. Muuten joudutaan soppaan jossa on vanhoja AF-objektiiveja ja uusia MF-objektiiveja.
Tämä ainakin mitä pienempien myyntimäärien objektiiveihin tulee. AF-D 1.8/50 millisestä näkee että se on uustuotantoa, on niin muovisen oloinen :-(
-
- Viesti:
On muovisen oloinen, mutta eipä etulinssi tipu.nomad kirjoitti:Itseasiassa kuvittelen että nyt myynnissä olevat "uudet" Ai-s objektiivit on valmistettu jo aikaa sitten. Ja AF-D objektiivit vähän myöhemmin. Jossain kaukoidässä on iso varasto josta noita muinoin valmistettuja objektiiveja kuljetellaan markkinoille sitä mukaa kun hyväksi nähdään.OskuK kirjoitti:Ei tosiaan kannata puhuua vanhoista ija uusista, vaan AF- ja AI-objektiiveista. Muuten joudutaan soppaan jossa on vanhoja AF-objektiiveja ja uusia MF-objektiiveja.
Tämä ainakin mitä pienempien myyntimäärien objektiiveihin tulee. AF-D 1.8/50 millisestä näkee että se on uustuotantoa, on niin muovisen oloinen :-(