Olen harkinnut akkukahvan hankkimista tuohon Nikonin D40-digijärkkäriini. Pari vaihtoehtoa osunut silmään. Jos kokemuksia kyseisistä laitteista, niin olkaa ystävällisiä ja jakakaa tietoanne.
Hähnelissä tulee vain yksi akku mukana. Jos oikein ymmärsin, niin siihen menee kaksi akkua. Ansmannissa on kiinteä akku. Vaikka Hähnel on huokeamman hintainen, niin siihen tulisi hankkia toinen akku, jotta päästäisiin yhtä järeään yhdistelmään kuin Ansmannia käytettäessä (jäisi kameran oma akku vielä vara-akuksi). Edullisia EN-EL9 -akkuja en ole nähnyt missään myynnissä.
Kameran ergonomia paranee varmasti huomattavasti kummassakin tapauksessa. Jos joku päässyt kokeilemaan molempia vaihtoehtoja, niin kumpi oli mielestäsi parempi?
Jaahas. On näemmä Ansmann poistunut digitarvikkeen valikoimasta ihan hiljattain. Noh, näyttää olevan valinta siinä tapauksessa selvä. Eli Hähneliä vaan tilaamaan. Eiköhän se ihan laadukas ole sekin. Positiivisena yllätyksenä löytyi digitarvikkeen valikoimasta myös seuraava uusi tuote: http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=366
Tuosta saa edullisen akkukaverin tuolle Hähnelin paketille. Kokonaishinta jää tuolla yhdistelmällä alhaisemmaksi kuin tuon Ansmannin kanssa ja jää myös tällöin kameran oma aku vara-akuksi.
Viimeksi muokannut mapster, Touko 11, 2008 11 : 56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsellä D60:ssä Hähnelin versio, ihan okei, tosin aika simppeli. Mitään nappuloita ei siis ole. Mukana tuli siis tarvikeakku ja patterikelkka mihin saa 6 x AA paristolla korvattua akut. Mielestäni ongelmaa ei akkujen kanssa ole, sillä tulihan kameran mukana yksi akku ja sitten lisäksi kahvan kera tullut, jolloin slotit on täynnä.
Oon kans akkukahvaa miettiny, ja vielä ihan samaiseen kameraan, eli nikonin D40. Kaikki nettikaupat oon kiertäny ja toi hähnel on ainoo mikä on osunu silmää, toi toinen mistä sanoit, niin sitä ei ees löydy enää sivuilta? mikseiköhän.. no mutta ite oon miettiny vähän sitä, että onks toi hähnel liian muovisen olonen? Ja toimiiko mukana tuleva infrapuna -laukaisin ihan jees? Arveluttaa vähän tollaset saat tätä ja ja sitä, ja viel tälläsen -paketit..
En kyllä yhtään ole varma, mutta eiko ainakin D40 asetuksissa, siinä missä valitaan onko sarjakuvaus, itselaukaisin, ym. niin siellä samassa paikassa, että infrapunalaukaisin?
Siis hieman selvemmin.. Kamera päälle, näyttö näyttää normi tiedot, painaa (i) nappia alakulmassa, sitten nuolilla kuvaustilaan, sieltä se missä näkyy "kaukosäätimen" kuva..? Näin olen ainakin käsittänyt..
axel kirjoitti:Siis hieman selvemmin.. Kamera päälle, näyttö näyttää normi tiedot, painaa (i) nappia alakulmassa, sitten nuolilla kuvaustilaan, sieltä se missä näkyy "kaukosäätimen" kuva..? Näin olen ainakin käsittänyt..
Näinhän se on, omassa d60:ssä ei ainakaa toimi vaikka mitä tekisi, saattaa johtua kameran mallista ..
En tiedä noista D40 kahvoista, mutta ainakin Ansmannin kahva D80 runkoon on huomattavasti tukevampi ja paremman muotoinen omaan käpälään kun mitä oli Hähnelin kahva D50 rungossa.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
kribe kirjoitti:En tiedä noista D40 kahvoista, mutta ainakin Ansmannin kahva D80 runkoon on huomattavasti tukevampi ja paremman muotoinen omaan käpälään kun mitä oli Hähnelin kahva D50 rungossa.
Semmoinen mutu minulla kanssa oli alkuun, että tuo Ansmann olisi voinut olla hieman laadukkaampi. Noh, nyt ei löydy enää sitä vaihtoehto digitarvikkeesta D40:lle. Saapa nyt sitten tarvittaessa tuohon Hähneliin vaihdettua sitten akut.
Edit: Niin, ja eiköhän tuon ergonomia parane kummassakin tapauksessa huomattavasti tuolla D40:llä (ellei nyt sato olemaan TODELLA pienet kädet). :)
mapsterille: Siis en nyt ole ihan varma ymmärsinkö oikein, mutta haluatko kolme akkua kameraasi varten? Hähnelin paketissa kun tulee se lisäakku mukana.
länkkäri kirjoitti:mapsterille: Siis en nyt ole ihan varma ymmärsinkö oikein, mutta haluatko kolme akkua kameraasi varten? Hähnelin paketissa kun tulee se lisäakku mukana.
Ymmärsit oikein. Eli jotta tuo Hähnelin ydistelmä vastaisi tuota Ansmannia, niin tarttee vielä sen yhden akun vara-akuksi, siis akun, joka on tuon akkukahvan lisäksi varalla. Siinä Ansmannissa oli muistaakseni 2200mAh. Tuosta Hähnelistä tulee kahden akun yhdistelmällä 2000mAh, jolloin liikutaan noin suunnilleen samassa. Jos Ansmanniin olisin päätynyt, niin silloin olisi vielä jäänyt matkalle Nikonin oma aku vara-akuksi. Eli pitää ostaa vielä yksi akku Hähneliin, jotta oltaisiin samassa tilanteessa. Tuon uuden halvan tarvikeakun kanssa päästään edullisesti siihen.
axel kirjoitti:Siis hieman selvemmin.. Kamera päälle, näyttö näyttää normi tiedot, painaa (i) nappia alakulmassa, sitten nuolilla kuvaustilaan, sieltä se missä näkyy "kaukosäätimen" kuva..? Näin olen ainakin käsittänyt..
Näinhän se on, omassa d60:ssä ei ainakaa toimi vaikka mitä tekisi, saattaa johtua kameran mallista ..
Aivan, kokeiltu on, mutta ei vaan toimi D40:ssäkään. Kenties paketti seissy niin kauan varastossa että mukana tullut paristo on tyhjä?
Aivan, kokeiltu on, mutta ei vaan toimi D40:ssäkään. Kenties paketti seissy niin kauan varastossa että mukana tullut paristo on tyhjä?
Mielenkiintoista, ensiksi kuvittelin sen johtuvan siitä ettei oma kamera ole D40, tuo patterijuttu juolahti kanssa mieleen, voisihan sitä kokeilla vaihtaa.