D40x:ni tuli vika. Kuviin ilmestyi diagonaalisesti kulkeva leveä keltavihreä raita. Vein kameran nopsaan JAS-tekniikalle, jotta saisin sen takaisin lomalleni. Kamera tuli ajoissa (kun vein ja hain itse) ja ehti lomalle. Yksi ainut kuva kuten pitikin ja jo seuraavaan raita palautui. Vikaselosteessa luki, että virtapiiri on vaihdettu.
Soitin JAS-tekniikale asiasta ja he pyysivät tuomaan kameran takaisin. Tietysti - mitäs muutakaan he voivat.
Soitin myös Suomen Nikonille ja sanoin haluavani kaupan purkua. Kamera oli viety takuukorjaukseen ja näin ollen myyjä on saanut mahdollisuuden korjaukseen. Tietääkseni saman vian vuoksi ei tarvitse juosta huollossa, vaan kuluttujasuojalakien mukaan kaupan voi purkaa. Nikonille tämä ei riitä "asiallisen" keskustelun pohjaksi. Näinollen kamera on jälleen JAS-tekniikalla.
Nikon lupasi laittaa puhelustani sähköpostiviestin, josta näkyy, että olen ottanut yhteyttä asian tiimoilta. Tämä jäi tulematta. Eivät ilmeisesti halua, että yhteydenotosta jää merkintä.
Myöskään kustannuksia ei saa kuluttajalle korjauksista tulla. Minulle on tullut autolla ajamista 120 km tähän mennessä. Onko kokemuksia, kuinka kuluja peritään?
Onko kokemuksia Nikon-kaupan purkamisesta?
Harmi vain kun pidin kamerasta.
Nikon D40x epäonnistunut takuukorjaus
-
Re: Nikon D40x epäonnistunut takuukorjaus
No mulla on juttu kuluttajavalituksen seuraavassa portaassa.jartikka kirjoitti: Onko kokemuksia Nikon-kaupan purkamisesta?
.
Eikun asiamiehelle vaan valittamaan. Se on maksutonta.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Re: Nikon D40x epäonnistunut takuukorjaus
Ei, vaan pyytämään apua kunnan kuluttajaneuvonnasta.bobotti kirjoitti:Eikun asiamiehelle vaan valittamaan. Se on maksutonta.
Matti Vuori
-
Jaaha hyvä tietää että saman uusiutuminen noin ei muuten mutta muistan canon pokkarini kennoa johon tuli ainakin 3 kertaa viallisia pikseleitä lisää. muutenkin rawia katsottuani niitä oli kyllä niin hurjasti kuten tiedätte vielä parit korjaakin mutta tuossa oli helposti 50kpl ja ylikin. (canonin powershot pro1). Eli mietin olisiko mullakin ollut mahdollisuus muuhun toiminta malliin tilanteessani.