D200 - akkujen toimivuus ja akkukaffa

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
bobotti

D200 - akkujen toimivuus ja akkukaffa

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Tiedä taas mistä tuulee , mutta akkukaffa + D200:lla olen paukutellut sellaisia kuvamääriä joita Nikon likimain lupaileekin lähtevän akuista irti. n. 800 kuvaa NEF comp + jpeg std , VR , Menua , LCD:n zoomailua ja vasta toinen akku hyytyi menossa. Tiedä sitten johtuuko akun hyvä kesto siitä , että paukutin viikon aikana +4000 kuvaa jolloin aktiiviset kemikaalit eivät ole ehtineet rauhoittua eli kiteytyä suuremiksi klöntsiksi. Mahtaako kahvan sisällä olla vielä elektroniikka joka osaa herutella viimeisetkin Ah:t liki lopusta akusta? Jokatapauksessa kaffan kanssa lämpimässä liikuttaessa tulee muistikorttikapasiteetti eteen eikä akkujen kesto sillä 13 gt:n täyttämiseen kuluu yllättävän vähän virtaskaa.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jarit

Viesti Kirjoittaja jarit »

Jos vain kuvaa eikä katsele näyttöä niin akku kestää keikalla huomattavasti pidempään. VR:n vaikutusta en osaa loppujen lopuksi arvioida vaikka tästä on esitetty näkemyksiä että kuluttaisi akkua runsaasti. Minulla ainakin tarvikeakku kestää hieman pidempään kuin Nikonin oma.
Lämmin sää vaikuttaa myöskin. Helmikuussa ei pääse samoihin lukemiin, ei edes lähelle ;-)
Vaikea uskoa että kahvassa olisi muuta suurempaa logiikkaa kuin akkujen käytön järjestys, käytetään ensin toinen sitten toinen.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

jarit kirjoitti:Vaikea uskoa että kahvassa olisi muuta suurempaa logiikkaa kuin akkujen käytön järjestys, käytetään ensin toinen sitten toinen.
Jos kahvan akut käytetään peräjälkeen, niin silloinhan asia ei muutu miksikään, 1+1=2.

Mutta jos kahvan akut on kytketty rinnan, niin silloin ne tosiaankin saatavat teoriassa kestää vähän pidempään kuin 2 kertaisesti. Johtuu siitä, että purkuvirta on akkua kohden puolittuu. Purkuvirran nouseminen tunnetusti pienentää akun tehollista kapaa, virran pieneneminen taas lisää sitä.

Niin, onko ne akut siellä kahvassa rinnan, vai miten, kytkettynä?
mvuori

Re: D200 - akkujen toimivuus ja akkukaffa

Viesti Kirjoittaja mvuori »

bobotti kirjoitti:Tiedä taas mistä tuulee , mutta akkukaffa + D200:lla olen paukutellut sellaisia kuvamääriä joita Nikon likimain lupaileekin lähtevän akuista irti.
On siis ihmetyksen aihe, että kamera toimii siten kuin valmistaja lupaakin...
Matti Vuori
nd2

Viesti Kirjoittaja nd2 »

Jostain muistaisin lukeneeni että toisen akuista josta on virta lopussa voisi laittaa laturiin ja toisella kuvausta vielä jatkaa Nikonin omassa kahvassa, onko näin?
haavija

Viesti Kirjoittaja haavija »

nd2 kirjoitti:Jostain muistaisin lukeneeni että toisen akuista josta on virta lopussa voisi laittaa laturiin ja toisella kuvausta vielä jatkaa Nikonin omassa kahvassa, onko näin?
On.
Vastaa Viestiin