Siis SD, ei SDHC.Freak kirjoitti:Ei vaan mulla ainakaan toiminu SanDiskin ExtremeIII 4Gt sdhc -kortti vaikka teki mitä. Itsekkin netistä kyllä luin, että joillakin on kyllä toiminu ja siinä uskossa rohkenin ostaa. Mielelläni ottaisin neuvoja vastaan miten sen saa toimimaan. Tietokoneella formatointi ei auttanut...
Nikon D50
-
-
No perhana. Onko niitä sitten olemassa ilman hooceetä? Edes kohtuu nopeita mielellään.mali99 kirjoitti:Siis SD, ei SDHC.Freak kirjoitti:Ei vaan mulla ainakaan toiminu SanDiskin ExtremeIII 4Gt sdhc -kortti vaikka teki mitä. Itsekkin netistä kyllä luin, että joillakin on kyllä toiminu ja siinä uskossa rohkenin ostaa. Mielelläni ottaisin neuvoja vastaan miten sen saa toimimaan. Tietokoneella formatointi ei auttanut...
-
Vaikkapa tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=13479
-
D50 ongelmia
Jahah.. sitten nainen kysyy tyhmiä...
Olen pari vuotta kuvannut Nikon D50:llä ja ihan hyvin masiina on pelittänyt. Nyt se kuitenkin on alkanut herjaamaan F-- merkillä, kun tarkennan automaattitarkennuksella. Kuvaan liikkuvia kohteita, joten automaatti on näissä ollut se ykkösvaihtoehto.
Eikä ota kuvaa, ei sitten millään. On pakko sulkea virrat useampaan otteeseen. En ole ainakaan löytänyt.. Mutta kävi mielessä
- onko siellä akun lisäksi vielä jokin muu paristo?
Ja onkohan minulla nyt rikki itse kamera vai se putki?
putki on se normi AF-S Nikkor 55-200 mm..
Sitten kamera saattaa taas toimia pitkän tovin, mutta alkaa yhtäkkiä renaamisen. Toisella putkella se ei ole kyllä tätä tehnyt.. Mutta sitä putkea käytän aniharvoin.[/b]
Olen pari vuotta kuvannut Nikon D50:llä ja ihan hyvin masiina on pelittänyt. Nyt se kuitenkin on alkanut herjaamaan F-- merkillä, kun tarkennan automaattitarkennuksella. Kuvaan liikkuvia kohteita, joten automaatti on näissä ollut se ykkösvaihtoehto.
Eikä ota kuvaa, ei sitten millään. On pakko sulkea virrat useampaan otteeseen. En ole ainakaan löytänyt.. Mutta kävi mielessä
- onko siellä akun lisäksi vielä jokin muu paristo?
Ja onkohan minulla nyt rikki itse kamera vai se putki?
putki on se normi AF-S Nikkor 55-200 mm..
Sitten kamera saattaa taas toimia pitkän tovin, mutta alkaa yhtäkkiä renaamisen. Toisella putkella se ei ole kyllä tätä tehnyt.. Mutta sitä putkea käytän aniharvoin.[/b]
-
Tähän ongelmaan mulla saattaisi olla vastaus, eli valkoinen piste rungossa, jonka kautta katsot objektiivin oikean asennon kiinnipistettäessä niin siitä katsottuna hopeisen kiinnityskiekon vastakkaiselta puolelta kiekon ulkopuolelta löytyy pieni musta kytkin, jos liikkuu toiseen asentoon aina kun objektiivin liittää ja tällä tavalla kamera tietää, että onko linssi kiinni vai ei, (tässä tapauksessa et et ehkä löydä kuin tyhjän reijän, koska vipu on irronnut) mutta itselläni kävi niin että tämän kytkimen pieni muovivipu irtosi, ja koitin pistää takaisin mutta sen kokoluokka on muistaakseni n. 3mm x 1,5mm niin vaikea ujuttaa takaisin koloonsa, eikä se siellä pysynyt ilman liimaa vaikka sen sinne sainkin, ja jo ajatuksena pikaliiman käyttö oli tuhoon tuomittu, koska pikaliimapurkin suusta lähtevä tippa on 100x liian iso tarvittavaan määrään. Eli heitin muovivivun menemään ja kampesin normaalin niitin väliin, pitämään kytkintä päällä, eli vaikka kamerassa ei ole objektiivia, niin pystyn silti ottamaan kuvia, koska kamera luulee että obiska on kiinni.
Elikkä lyhyenä neuvona, vie kamera huoltoon ja toivo että osaavat korjata tuon, tai tee-itse-viritys.
Elikkä lyhyenä neuvona, vie kamera huoltoon ja toivo että osaavat korjata tuon, tai tee-itse-viritys.
-
Se voi olla todennäköisintä ja onkin että kontakti optiikan ja kameran välillä takkuilee. Eli koeta ne liitännät siitä puhdistaa.nomad kirjoitti:Aloita putsaamalla objektiivibanjonetin kontaktinastat sekä kamerasta että objektiivista.
Tämä on ihan hyvä neuvo mutta noissa uusissa AF-S* ei ole enään tuota manuaalista nipsua enään. Eli nuo AF pohjaiset optiikat omaa tuon, kuten esimerkiksi 50mm 1.8 AF**. Jossa just toi lukitsin on voinut mennä openja sitten takakiekko on eri aukolle kääntynyt.Jax_KiBez kirjoitti:Tähän ongelmaan mulla saattaisi olla vastaus, eli valkoinen piste rungossa, jonka kautta katsot objektiivin oikean asennon kiinnipistettäessä niin siitä katsottuna hopeisen kiinnityskiekon vastakkaiselta puolelta kiekon ulkopuolelta löytyy pieni musta kytkin, jos liikkuu toiseen asentoon aina kun objektiivin liittää ja tällä tavalla kamera tietää, että onko linssi kiinni vai ei..
Edit. Kyse olikin rungosta. Tsekkaa alemmat tekstit.
*Linkki: http://www.livingroom.org.au/photolog/n ... f-s-dx.jpg
**Linkki: http://www.maitolaituri.tv/images/50mm_f18D.jpg (1.8D tekstin alla on tuo lukitsin, josta oli puhe.)
Viimeksi muokannut emerik, Syys 13, 2008 9 : 25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Lataa vaikka tuo softa:Heinavaasi kirjoitti:Miten saan näkyviin otettujen laukausten määrän, tarviinko erillisen ohjelman? Ei EXIF-tiedoissa ainakaan näkynyt, ei kamerassa eikä Nikonin Pictureprojectillakaan.
http://www.softpedia.com/get/Multimedia ... veal.shtml
EXIF-tiedoista sitten Shuttercount-lukema.
-
-
Minulla oli ennen D50 ja ajaa se asiansa. Mikähän lie olisi kohtuullinen hinta? Riippuu paljon sulkimen laukausmäärästä. Olisikohan about 100-150€ jotain.mikktaho kirjoitti:Vanhahkossa säikeessä tuntui olevan hyvin asiaa D50:stä. Vieläkö tuommoista uskaltaisi ostaa ekaksi järkkäriksi, jos kohtuuhinnalla saisi. Ja mikä sitten lienee kohtuu hinta :)
-
Laukaisuja mainostetaan olevan 20 k paikkeilla. Ja huuto.netin puolella lähtöhinta 140 eur pelkälle rungolle.Torsti kirjoitti:Minulla oli ennen D50 ja ajaa se asiansa. Mikähän lie olisi kohtuullinen hinta? Riippuu paljon sulkimen laukausmäärästä. Olisikohan about 100-150€ jotain.
Kiitos rohkaisusta, josko tuosta jotain uskaltaisi tarjota.
-
Ei tule, hieman jo käänsin päätä muuhun suuntaan.Jhilliaho kirjoitti:Täällä on näemmä huomattu juuri sama runko jota mietin tänään pitkään ja hartaasti :)
Tuota ei nyt kukaan taida saada 150:llä, harmi sinänsä.
Tappelu tulee.
Tarvinnee kuitenkin seurailla mihin hinta asettuu.
EDIT: tulihan siitä tarjous tehtyä, kun ei kukaan uskaltanut avata peliä :)
-
Joku sen vei osta heti hinnalla.Jhilliaho kirjoitti:Käänsin jo pääni toiseen kohteeseen, joten minun tarjoustani ei tarvitse pelätä :)
Kaippa se tarttee itsekkin katsella jotain muuta.
Tuolla oli paketissa toinenkin D50, mut myyjä huuteli siitä 200 euroa. Hieman tuntuu kalliilta, vaikken mitään mistään tiedäkkään.